Gå til innhold

Hvordan er det å drikke å være manisk? Eller drikke å være dissioativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har store problemer når jeg drikker. Lider av ptsd og disioative anfall. Men noen ganger lurer jeg på om jeg også blir manisk

Det skal svært lite alkohol til (1 flaske vin). Og plutselig svartner det helt for meg. Jeg husker ingenting, og blir fortalt dagen etter at jeg er helt borte, gal, aggressiv, burde blitt lagt inn, får spørsmål om jeg er schizofren ect. Jeg blir såpass borte at jeg kan tisse på meg selv, eller bare sovner og folk får ikke kontakt med meg

Jeg har anfall i edru tilstand også, og det er ikke slik som det som skjer på fylla (tror jeg, for jeg husker jo ikke noe). Om jeg får anfall edru, så husker jeg det jo

Jeg vet jeg ikke burde drikke, og det er ikke det jeg vil ha som svar. 

Anonymkode: 38a62...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du reagerer kanskje mer på alkohol enn det andre gjør, men for at det skal kvalifisere til hypomani eller mani så må det vare mer enn noen timer. 

Jeg kan også virke hypoman når jeg drikker og slikt, men når jeg har hypomani så varer det selvsagt lenger enn den tiden jeg er full. 

Men mange med bipolar lidelse reagerer ekstra sterkt på rusmidler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har store problemer når jeg drikker. Lider av ptsd og disioative anfall. Men noen ganger lurer jeg på om jeg også blir manisk

Det skal svært lite alkohol til (1 flaske vin). Og plutselig svartner det helt for meg. Jeg husker ingenting, og blir fortalt dagen etter at jeg er helt borte, gal, aggressiv, burde blitt lagt inn, får spørsmål om jeg er schizofren ect. Jeg blir såpass borte at jeg kan tisse på meg selv, eller bare sovner og folk får ikke kontakt med meg

Jeg har anfall i edru tilstand også, og det er ikke slik som det som skjer på fylla (tror jeg, for jeg husker jo ikke noe). Om jeg får anfall edru, så husker jeg det jo

Jeg vet jeg ikke burde drikke, og det er ikke det jeg vil ha som svar. 

Anonymkode: 38a62...492

Enkelte mennesker tåler bare ikke å drikke alkohol. Psykisk syk eller ikke

Anonymkode: 32d3b...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres i grunn bare ut som en person som blir drita - lite flatterende, men lett å gjøre noe med. 

Anonymkode: 1b902...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde slutte å drikke før du skader deg selv eller andre. 

Anonymkode: c0243...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

1 flaske vin er vel 5 enheter eller noe, 5X mer enn anbefalt daglig forbruk.

Anonymkode: 3fbc5...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...