AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Skal levere jobbsøknad snart. Innen transport. Vurderer å sette "covid-vaksinert, to doser" på CVen, hvis det øker sjansen, eller er det ulemper eller ikke lurt? Anonymkode: ea8e8...9dc
Agatha Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Jeg personlig synes det hadde vært veldig rart med slike private helseopplysninger på selve CVen.. men det er jo mulig å ta det opp i intervju kanskje? 9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Ulempe. Du fremstår litt for rar. Anonymkode: 5dca1...3ff 9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Tror ikke de har lov til å spørre deg, så du må få sneket inn dette i samtalen 😄 Ville ikke tatt det med på CV. Anonymkode: e77aa...acf 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Bare om du søker på jobb i helsevesenet Anonymkode: 3f32a...3bb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 En CV er en oversikt over dine erfaringer, ferdigheter og kompetanse. Det er ingen personlig prestasjon å være vaksinert. Anonymkode: fad3c...b3a 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Enig i at det er veldig merkelig. Hvis de spør om du er vaksinert, så kan du vel nevne, men ellers hadde jeg ikke sagt noe. Minner meg litt om sketsjen hvor en mann må fortelle folk han møter at han er det eneste homoen i bygda selv om ingen spør eller antyder at de trenger å vite. Ikke at det på noen måte er galt med å være verken homo eller vaksinert, men poenget med sketsjen er at hvis ikke folk spør, er det ikke noe å legge vekt på eller noe andre har plikt å få vite Anonymkode: c6968...cc4 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Du fremstår som rigid og ekstremt spesiell. Anonymkode: f9e92...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skal levere jobbsøknad snart. Innen transport. Vurderer å sette "covid-vaksinert, to doser" på CVen, hvis det øker sjansen, eller er det ulemper eller ikke lurt? Anonymkode: ea8e8...9dc Nei, ikke i CV, men det er helt ok å si det i intervjuet. Anonymkode: 2989b...59f
DrueSmoothie Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 (endret) Nei det tror jeg ikke har noen hensikt., som mange over her sier, det vi kanskje heller styre mot at de kan tenke du er litt "rar" eller voldsomt opptatt av det. De absolutt fleste har nå dose 1 og stadig flere har dose 2. Skal du på Intervju nå frem i tid vil flertallet uansett ha dose 2 "innabords" før evt oppstart i stillingen vil jeg tro da det gjerne er litt frem i tid Nå har vel så og si alle som ønsker det fått tilbud om dose 1 de fleste steder i lander, ergo er det maks 12 uker til alle skal være fullvaksinerte Er det relevant for arbeidsgiver vil de spørre om det, i forkant av, eller underveis i intervjuet Endret 3. august 2021 av DrueSmoothie
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 Snik det inn, på intervju, at du er fullvaksinert (ikke covid vaksinert, to doser). Tror ikke at det har noe å si, på CV. Man tar ikke inn folk basert på vaksinasjon. Altså at han der har relevant utdanning og lang erfaring, men vi ansetter han andre, da han er fullvaksinert. På intervju kan det vippe pinnen i din retning, om jobben krever reisevirksomhet, og du er fullvaksinert. Dette selvsagt under ellers lik utdanning og erfaring. Anonymkode: e52fa...1c3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #13 Skrevet 5. august 2021 Det virker bare teit. Det er ikke teit å være vaksinert, men temmelig spesielt å ta opp. Jeg tror straks du er hysterisk og ser bakterier overalt, og det kan bli et problem. Snart får vi også vite hvilke vitaminer du har spist. Anonymkode: 7d28b...b82 1
Mwanafunzi Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 Nei, det hadde jeg ikke nevnt hverken her eller der.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 On 8/3/2021 at 9:42 AM, DrueSmoothie said: Er det relevant for arbeidsgiver vil de spørre om det, i forkant av, eller underveis i intervjuet Det har de ikke lov til. TS: Bare si det i en bisetning i et eventuelt jobbintervju, de kommer til å få det med seg. Anonymkode: 7f5ad...8bf 1
Ze.Xhx Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 Arbeidsgiver har ikke lov til å spørre om helseopplysninger. Jeg er leder for noen titall folk og jeg tror det kommer til å bli et helvete fremover med å komme tilbake på kontoret med og uten vaksine. Alle har en mening, og vil også gjerne utrykke den. Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg visste at en potensiell kandidat hadde vært vaksinert - CV eller intervju spiller ingen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå