Gå til innhold

Jeg trenger stay-up hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ikke bevandret i strømpenes verden, og håper på noen synspunkter fra de som er det.

Hva slags type strømper vil passe til en sjokoladebrun, pen coctailkjole. Jeg skal ha sko i samme farge som kjolen.

Brune?

Lyse?

Så hudfarget som mulig?

Med skimmer, eller glans eller hva det nå heter?

Matte?

Hjelp!! Jeg har virkelig ikke peiling!

Og med det samme; Hvilke merker stay-ups som er å anbefale framfor andre? De MÅ vare en hel ettermiddag/kveld.

:eeeh:

Endret av Xavia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt brune. Solbrune for å være presis. Hvis ikke du er veldig bleik da.

Ha litt shimmer i, det gjør at beina dine blir mye finere.

Har ikke noe spesiellt merke å foreslå, men hvis du kjøper på et parfymeri så pleier det å være svært god kvalitet på de.

Et lite tips er å smøre inn lårene med spenol først. Det gjør at silikonet i strømpen fester mye bedre :)

Lykke til.

Skrevet

TAkk for tips! Jeg er ikke spesielt blek nei, og har vel også tenkt at strømer med skimmer i vil bli penest. Mest fest liksom.

Men....spenol på bena... Da trodde jeg at stay-ups strømpene ville skli ned jeg....

Skrevet

Jeg ville absolutt ha valgt Wolford sine strømper, de er kjempegode!

Ang. spenol på lårene så trodde jeg også at strømpene skled ned da.. Jeg har alltid fått anbefalt å ikke smøre inn med fuktighetskrem.

Skrevet

Jeg ville brukt strømpene som er anbefalt over, men dersom du syns det er litt ubehagelig med "gummiranden" kan du bruke litt babypulver/babykrem på huden først. Det gjør jeg ofte, og da sklir ingenitng ned, og det blir ikke sånne gnisninger mot gummien heller.

Skrevet

Jeg ville ikke valgt noen med for mye skimmer, synes selv at det ser "billig" ut. Litt skimrende er greit, men ikke så masse. Ellers finnes mange fine, lettere brune farger som ikke er helt solbrune, noe som er greit når man ikke er knallbrun fra sola ellers. Jeg synes det ser litt dumt ut med veldig brune bein, men blekere armer. But that's me.

Skrevet

ang spenolen så må den selvfølgelig trekke inn i kroppen først.

Har ikke prøvd det selv, men fikk tipset i en brudesalong. Hun dama sa at babypudder bare ville gjøre silikonen glatt.

Veit som sagt ikke sikkert så en ide er kanskje å prøve det ut først.

Har bare brukt stay ups et par ganger, men de har sitti som støpt uten både pulver og spenol;)

Skrevet
Jeg ville ikke valgt noen med for mye skimmer, synes selv at det ser "billig" ut. Litt skimrende er greit, men ikke så masse. Ellers finnes mange fine, lettere brune farger som ikke er helt solbrune, noe som er greit når man ikke er knallbrun fra sola ellers. Jeg synes det ser litt dumt ut med veldig brune bein, men blekere armer. But that's me.

Takk for tips!

Det noteres. Hadde ikke tenkt på det med armer og bein, men det er jo veldig sant. Vil ikke at bena skal se ut som om jeg kommer rett fra to uker i syden. :ler:

Så det finnes ulike skimmermengder i strømpene. Hmmm .. Skjønner jeg har litt å passe på når jeg skal på strømpejakt. ;)

Skrevet

Ingen problemer med at de ikke sitter dersom du vel å merke kjøper riktig størrelse. Jeg har ellers prøvd de fleste merker i markedet, og hadde ikke giddet å bruke masse penger på Wolford-strømper. Ok - de er bra, men selv synes jeg egentlig strømpene hos Lindex er mer enn bra nok. Dessuten har de godt utvalg i nyanser i stayups. OM du er redd for at de vil rakne, er det jo bare å kjøpe et ekstra par. Lindex har ofte 3 for prisen av 2. Og, i motsetning til ved strømpebukser, kan du jo bruke den andre strømpen om den ene rakner. Selvsagt under forutsetning av at du kjøper flere par av samme type. Jeg bruker skjørt nesten hver dag, og kjøper inn et lite lager av gangen. Har funnet et par-tre farver som er ganske allround, og er kjempefornøyd med å slippe strømpebukser.

Kan ellers ikke skjønne at Spenol er noe vindundermiddel. Strømpene henger som sagt bra om størrelsen er riktig. Men. body lotion på lårene, er silikonet skal henge, er fy fy.!

Skrevet

Enig i Lindex! Bra strømper til bra pris, og flere fargenyanser (og blankhetsgrader; jeg kjøper noen som er midt i, så slipper jeg å få gullskimrende lår :ler:). Nå burde jeg vel ikke uttale meg så høyt, siden jeg bruker skjørt ca 1g/mnd, men jeg er jo kresen, og da så. ;)

Skrevet

Strømpebukser fra Lindex er et meget godt tips. Du kan få 3 par for en hundrelapp, i motsetning til Walford som koster rundt 200 kr for et par. Kvaliteten er super og utvalget stort. Anbefaler deg å gå opp en størrelse i strømpebukser, ubehagelig når de strammer.

De har graderinger i glansgrad, fra matt til glossy.

Jeg liker Shine Tights i fargen Camel eller Sunbrown til festbruk.

Gjest Isabellas
Skrevet

Beige med litt skimmer i ville vært fint til den kjolen. :rosasmil:

Skrevet

Og pass på at du kjøper noen som har bred blondekant, de sitter penere rundt låret. Smal blondekant har en tendens til å lage et skikkelig søkk - med mindre du er helt uten underhudsfett. :icon_smile:

Skrevet

Jeg liker absolutt ikke Lindex sine strømper. Ja Wolford sine koster mer, men jeg kan også bruke de mange flere ganger enn jeg kan med Lindex sine så det går opp i opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...