Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #1 Skrevet 19. september 2005 Ut av nysgjerrighet..Hva slags forsikringsselskap har du? Jeg har IF, men vurderer å bytte til banken min nå (Altså Terra-forsikring), da dette blir mye billigere...Noe jeg fant ut idag.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #2 Skrevet 19. september 2005 Vi bruker Gjensidige. Der har vi innbo- og reiseforsikring.
Belit Skrevet 19. september 2005 #3 Skrevet 19. september 2005 Vi har Terra. Fikk et OK tilbud gjennom banken og fant at det var bedre enn de store, vanlige selskapene. Da sammenlignet vi ikke bare premien, men dekningsgrad og utløsningsfaktorer også. Tror kanskje ikke Terra var det aller aller billigste, men vi syntes totalløsningen var god hos dem.
Arkana Skrevet 19. september 2005 #4 Skrevet 19. september 2005 (endret) Innboforsikring gjennom If, reiseforsikring gjennom Diner's Club, og bilforsikring gjennom Enter (veldig fornøyd med det, absolutt billigst av alle). Endret 19. september 2005 av Arkana
Mistyen Skrevet 19. september 2005 #5 Skrevet 19. september 2005 Livsforsikringer i Storebrand, reiseforsikring i IF, og resten i Gjensidige... *vært på shopping ja*
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #6 Skrevet 19. september 2005 Vi sjekket nettopp forsikringer i våres (enebolig og bil). Vesta er billig, de utkonkurrerte nesten de som vi valgte (vi presset de mot hverandre - og jeg ble sjokkert over å se hvor mye de gikk ned hver gang.. Vi snakker besparelse på flere tusenlapper fra første tilbud..). De vi valgte er et tysk firma tror jeg, men jeg vet ikke nå hva de heter.. Tror de er ganske nye i Norge. Det er gjennom jobben til ektefellen. Sorry at jeg ikke kommer på navnet nå.. , men Vesta var altså også bra på pris.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #7 Skrevet 19. september 2005 Sparebank1,reise og bilforsikring
Impala Skrevet 20. september 2005 #8 Skrevet 20. september 2005 Vi bruker Gjensidige til huset, bilene, motorsyklene og reise. Mannen har innboforsikruing gjennom jobben.
Gjest Aloha Skrevet 21. september 2005 #9 Skrevet 21. september 2005 Bil- og innboforsikring gjennom Vesta. Reiseforsikring hos Europeiske (dekkes av jobben).
siebaeo Skrevet 21. september 2005 #10 Skrevet 21. september 2005 Jeg bruker BS forsikring. Det var utvilsomt det billigste!! Bilforsikringen gikk fra 12.000.- (if) til 6.000.- Eneste er at man må være medlem i obos eller andre foreninger/boligbyggelag som jeg ikke husker. Men det koster uansett så lite i forhold til det jeg sparte. Anbefaler å sjekke det ut. My Webpagehttp://www.bs.no/produkter
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #11 Skrevet 22. september 2005 Der de fleste feiler er at man tenker KUN pris og ser kjapt om vilkårene er greie på forsikring. Jeg jobber tilfeldigvis i bransjen selv og har litt større innsikt enn andre. Det som er problemet med mange lavprisselskap er at de bruker skjønn på feil måte når erstatningen skal utbetales, de greier også å utelate flere dekninger uten at dette umiddelbart synes så godt på papiret. Etter mine erfaringer ville jeg aldri fått meg til å bruke noe annet enn IF og Gjensidige, de 2 er store aktører man kan stole på. Til deg som bruker reiseforsikring gjennom diners-club: Vilkårene her er veldig dårlig i forhold til de som vanlige reiseforsikringer tilbyr. For det første har du kun dekning på selve reisen, andre reiseforsikringer fungerer også som en fritidsforsikring med innebygd ulykke/død både på voksne og barn som også gjelder i hjemmet, en annen ting er avbestillingsforsikring som du hver gang må betale for. Men det dårligste i de vilkårene er hva som skjer hvis du blir utsatt for ulykke er eller sykdom i utlandet. Det man må tenke på er, hvorfor er noen selskaper så sinnsykt mye billigere enn andre? Hvor henter de pengene fra til å komme halvparten av prisen? Har de snille onkler i Amerika, eller er de bare litt mer gnien på oppgjøret? Da tenker jeg på lavprisselskap som generelt knuser alle andre selskap, ikke i de tilfelle der et selskap tilfeldigvis er bedre i pris. Hvis noen har noen spørsmål si gjerne ifra.
Arkana Skrevet 22. september 2005 #12 Skrevet 22. september 2005 Til deg som bruker reiseforsikring gjennom diners-club: Vilkårene her er veldig dårlig i forhold til de som vanlige reiseforsikringer tilbyr. For det første har du kun dekning på selve reisen, andre reiseforsikringer fungerer også som en fritidsforsikring med innebygd ulykke/død både på voksne og barn som også gjelder i hjemmet, en annen ting er avbestillingsforsikring som du hver gang må betale for. Men det dårligste i de vilkårene er hva som skjer hvis du blir utsatt for ulykke er eller sykdom i utlandet. ← Selvsagt vet jeg at forsikringen kun gjelder reisen, men jeg tror ikke du vet så mye om vilkårene når det gjelder sykdom/ulykke for de er faktisk veldig bra.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #13 Skrevet 22. september 2005 Vilkårene var kanskje feil valg av ord, apparatet rundt var det mer jeg tenkte på. Men for all del, hvis du føler deg trygg på at du er godt dekket så er det det viktigste. Jeg er kanskje spesielt kresen pga yrket =)
Arkana Skrevet 22. september 2005 #14 Skrevet 22. september 2005 Jeg er kanskje spesielt kresen pga yrket =) ← Og nettopp på grunn av yrket er du heller ikke spesielt objektiv. En som jobber i et forsikringsselskap er den siste jeg ville spurt om et nøytralt råd når det gjelder forsikring. Og har du forresten tenkt på at grunnen til at noen selskaper er billigere enn andre ikke er fordi de er dårligere, men fordi de dyrere tar seg unødvendig god betalt?
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #15 Skrevet 22. september 2005 Har alle mine samlet i if, og kommer ikke til å bytte siden jeg har lav egenandel og den del rabatter der. Liker i tillegg det at de ringer meg opp for å høre om noe har forandret seg, siden jeg er for sløv til å huske slikt selv
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #16 Skrevet 22. september 2005 Og nettopp på grunn av yrket er du heller ikke spesielt objektiv. En som jobber i et forsikringsselskap er den siste jeg ville spurt om et nøytralt råd når det gjelder forsikring. Og har du forresten tenkt på at grunnen til at noen selskaper er billigere enn andre ikke er fordi de er dårligere, men fordi de dyrere tar seg unødvendig god betalt? ← Så du ville heller spurt en uten noen som helst erfaring med forsikring om råd på forsikring? Du ville kanskje også spurt noen andre enn en lege om råd til helsen din? Hvis de store selskapene tar seg for godt betalt, hvordan forklarer du at ikke lenger tilbake enn 2002 gikk alle forsikringssselskap kraftig i underskudd? Eneste forklaringen på at noen selskap kan tilby lavere pris enn andre er at de har bedre kunder og søker spesielt etter kundegrupper som statistisk sett har mindre skader. Dette ødelegger for alle andre da mange gode kunder forsvinner og alle andre sitter igjen med regningen, det fungerer når det er få kunder, men jo mer disse selskapene øker i markedsandel jo verre bil det bli for de resterende. Hva ville du f.eks sagt til en 3dobling av premien bare fordi du tilfeldigvis hadde hatt en skade siste 5 år og ikke fikk tegne hos de billige selskapene? Det er i teorien en god idè men vil ikke kunne fungere i et stort omfang og vil ødelegge hele grunnmuren bak forsikring. La oss sammenligne det med at kun de som bor i gata di skal betale for all utbygging av veier o.l På den strekningen. Siden det stort sett kun er dere som bruker den.
Arkana Skrevet 22. september 2005 #17 Skrevet 22. september 2005 (endret) Så du ville heller spurt en uten noen som helst erfaring med forsikring om råd på forsikring? Du ville kanskje også spurt noen andre enn en lege om råd til helsen din? Legen har jo ingen egen interesse eller fordel av at jeg gjør akkurat som han sier. Men en som jobber i et forsikringsselskap er jo naturlig nok interessert i at jeg velger akkurat dette selskapet. Ingen som jobber i et forsikringsselskap vil snakke pent om andre enn sine egne. Jeg hører heller på folks erfaring, f.eks. hvilke selskaper som faktisk gjør noe når "uhellet" er ute. Og selvfølgelig skal de som har hatt skader betale mer enn de som ikke har det. Det er da forståelig at et selskap ikke ønsker å forsikre noen som kommer til å koste dem dyrt fordi de er dårlige sjåfører. Endret 22. september 2005 av Arkana
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #18 Skrevet 23. september 2005 Vi har våre forsikringer i Vesta. Der får jeg rabatter gjennom jobben. Den ene gangen vi så langt har hatt behov for hjelp fikk vi profesjonell og helt grei service. Men de er vel ikke et stort selskap i følge forsikringsagenten over. Der var det bare if og Gjensidige som var ok. Hmmm.
ringblomst Skrevet 23. september 2005 #19 Skrevet 23. september 2005 Vi har reiseforsikring via jobben til mannen min i Eurpeiske. Ellers har vi innbo og scooterforsikring via en av bankene våre - tror det heter Terra. Har tidligere hatt forsikringer i Sparebank 1 og Gjensidige - men det kostet mer enn det smakte...så da var det greit å bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå