Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kun smygtittet her inne før, så ikke helt sikkert jeg poster dette på riktig plass🥴

Rundt påsketider flyttet vi ( meg og barnet mitt på snart 2 år) til en ny leilighet. Det er opprinnelig ett hus som er gjort om til 2 leiligheter på bakkeplan og 2 leiligheter i sokkelen. Vi leier en av leilighetene oppe, og deler inngangspart med naboene vedsiden av. Det er en felles (FELLES) platt, nesten som en svalgang som kun er ca 2 meter bred. Dette har de bestemt seg for at er deres tror jeg for de har tatt opp 3/4 deler av den og gitt meg en liten «skammekrok» inners ved døra mi. De har bodd hær i ca 15 år og tror vell de eier plassen. (..men de leier de også altså) Jeg tenkte at det får bare være men da gidder ikke jeg gjøre noe med den lille uteplassen min iallefall. Og da får de ta seg av kosting av trappen. I mitt hode gir det mening.

Men over til saken, for en liten stund tilbake var det veldig, veldig varm her så vi satte oss ut på forsiden for å kjøle av oss litt for der var det skygge. Damen ved siden av satt også der ute (som hun ALLTID gjør vell og merke. Hele dagen, hver dag) også plutselig begynner hun å kjefte på meg. Hun hadde fått for seg at hunden vår hadde tisset forran døra hennes, og det var bare for meg å vaske det opp med engang! Prøvde å forklare at det er ikke fra oss men hun lukket fullstendig igjen ørene sine. Hun fortsatte å påstå at jo det var fra oss, og dessuten hadde det skjedd en gang tidligere. Der satte jeg med en forvirret 2 åring og måtte bare rolig ta imot. Så fortsatte hun med at «faen driver dere med sånn derre kennel her eller?» fordi vi passet en hund en helg. Og at det var så mye trafikk fra oss forran der og at det ble så mye skitt og lort i trappa. Sa bare at ja men det må du bare regne med også gikk vi inn. Jeg HATER konforntasjon og krangler. Og klarer ikke å snakke for meg eller snakke tilbake.

Denne dama har jeg aldri før hatt en samtale med, fordi rett etter vi flyttet inn kom hun busende ut døra en kveld jeg var ute med hunden. Barnet lå å sov så jeg luftet hunden utenfor, der det er en liten plen. ( vegg i vegg med deres leilighet) Dette skulle så absolutt ikke bli noe hundetoalett, sa veldig ydmyk tilbake at nei jeg plukker alltid opp etter hunden men nei det spiller ingen rolle, dette var deres! Er ikke noe problem i det, har aldri latt bikkja gjøre fra seg der i etterkant. Men tror det var her hun bestemte seg for at hun ikke likte meg. 
Vært mye stygge blikk fra henne enten hun sitter utenfor eller ved vinduet på kjøkkenet fra da. 

er som regel min far som er på besøk her, vi bor veldig nære og han ønsker jo selvfølgelig å besøke sin datter og barnebarn. Da jeg sa dette til han sankket han til henne neste gang han så henne. ( uansett om jeg sa jeg ikke ville det, tenkte det kun kom til å føre til mere uhyggeligheter.) Da roet hun seg litt faktisk, turte ikke se på meg en periode. Men så etter en liten stund begynte jeg å høre svake kommentarer når jeg forvant inn døren, alt for lavt til at jeg hører hva hun sier men jeg vet det er rettet mot meg. 

Nå i det siste har hun fått motet oppe igjen å i dag gikk jeg ut med hunden, dette så hun fra kjøkkenvinduet sitt. Hun fikk fart i seg og satte seg utenfor og ventet. Da jeg gikk forbi overså jeg henne, som jeg alltid har gjort og når jeg nesten var framme ved døren min hørte jeg at hun begynnte å le. Sånn skikkelig hånlig latter, men ikke av full styrke. 

Det har nå blitt så ukomfortabelt at jeg har bestemmt meg for å flytte, men samtidlig føler jeg meg nesten litt lurt av utleier. Nekter å tro at dette er første gang hun oppfører seg sånn. Det har vært en del trafikk inn å ut av denne leiligheten med leiere og jeg kan tenke meg at hun kanskje er problemet. Må jo bo her i oppsigelsestiden på 3 mnd, og jeg får hjertebank bare jeg må lufte hunden å jeg gruer meg til å dra hjem om vi har vært ute. 

Noen som har vært borti lignende?

Gjorde utleier noe med det? Jeg har jo egentli ikke noe lyst til å flytte, planen var egentlig å bo her til vi kunne kjøpe noe eget. 

Anonymkode: 297ae...1a6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS

Også skulle jeg jo avslutte med, er det jeg som er for hysterisk? Hva hadde du gjort i denne situasjonen? 

AnonymBruker
Skrevet

Utleier kan dessverre ikke gjøre noe som helst så lenge hun betaler leie.

Her tror jeg det beste du kan gjøre er å kvinne deg opp og sette henne på plass. Du kan  så klart ta en snakk med utleier om uteområdet osv, og kanskje få tips.. Men kampen er din.

Anonymkode: 95ed2...f69

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår godt at du stresser med hele greia og jeg tror det er lurt at du flytter. Du skal ikke mistrives i hjemmet ditt.

Vet ikke hva jeg hadde gjort i den situasjonen for å være helt ærlig, jeg hadde nok vært like kjerring tilbake. Jeg opplever ikke slike ting jeg, ser nok skummel ut når jeg er alvorlig og feit i tillegg så folk tør ikke å oppføre slik. 😄 

Men jeg ville gitt en skikkelig tilbakemelding til utleier om at denne kjerringa er hovedårsaken til at du flytter.

Ikke tenk så mye mer på denne dama, gi faen og tell ned dagene til du flytter. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår godt at du stresser med hele greia og jeg tror det er lurt at du flytter. Du skal ikke mistrives i hjemmet ditt.

Vet ikke hva jeg hadde gjort i den situasjonen for å være helt ærlig, jeg hadde nok vært like kjerring tilbake. Jeg opplever ikke slike ting jeg, ser nok skummel ut når jeg er alvorlig og feit i tillegg så folk tør ikke å oppføre slik. 😄 

Men jeg ville gitt en skikkelig tilbakemelding til utleier om at denne kjerringa er hovedårsaken til at du flytter.

Ikke tenk så mye mer på denne dama, gi faen og tell ned dagene til du flytter. 

Skulle ønske jeg hadde fått til å snakket tilbake, og i eget selvskap har jeg litt av hvert av tilbakemeldinger😅 men får meg ikke selv til å gjøre det, lever fortsatt i den bobla der om man har noe å si til noen gjøres det på en ordentlig og skikkelig måte. 
Vil også tilføye at jeg er ganske ung og hun er godt godt voksen, gammel. Hun vet hva hun driver med. Min mor var akkurat på vei hit når den hendelsen skjedde idag å gammla hadde akkurat gått med søppla når hun kom. Sto lenge å studerte hvem det var å når hun så at det var min mor omtrent løp hun inn. Fikk det fortalt før jeg fortalte hva hun hadde gjort😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"HÆ? BEKLAGER, DU SKJØNNER JEG HØRER SÅ DÅRLIG. HÆ? KAN DU SNAKKE HØYERE?"

Lat som at du hører syyykt dårlig. Helt umulig å høre dama.

Anonymkode: fb38d...2fd

• Liker 16
Skrevet

Ho kan være glad det ikke er jeg som leier der, da hadde ho fått hørt hvor skapet står, det hadde fort blitt stilt på ho da.

kan også være lurt å sette på lydopptak på mobilen når du går ut så du får dokumentert hvordan ho oppfører seg

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skulle ønske jeg hadde fått til å snakket tilbake, og i eget selvskap har jeg litt av hvert av tilbakemeldinger😅 men får meg ikke selv til å gjøre det, lever fortsatt i den bobla der om man har noe å si til noen gjøres det på en ordentlig og skikkelig måte. 
Vil også tilføye at jeg er ganske ung og hun er godt godt voksen, gammel. Hun vet hva hun driver med. Min mor var akkurat på vei hit når den hendelsen skjedde idag å gammla hadde akkurat gått med søppla når hun kom. Sto lenge å studerte hvem det var å når hun så at det var min mor omtrent løp hun inn. Fikk det fortalt før jeg fortalte hva hun hadde gjort😂

Det er jo typisk. :ler: Men visse ting er jo så gale at man ikke får seg selv til å si noe heller, man blir rett og slett målløs. Hun prøver å psyke deg ut og når hun ser mora di så får hun nærmest hjerteinfarkt. :Knegg:  Ekkelt menneske rett og slett. Håper du finner deg en bedre plass neste gang, prøv å finn et sted der du slipper å dele passasje med en tulling. 😄 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hver eneste gang hun tar kontakt og er ufin kan du overse det hun sier/spør om og med en gang spørre om hun har møtt Jesus, vår Frelser og Herre. 

Eller forsøk å verve henne til et politisk parti hun garantert hater. Hver gang. 

Hun: "Den j*vla bikkja blablabla".

Du: "ja det skal jeg ta tak i, men hva tenker du om miljøet? MDG/AP/SP/KRF trenger flere medlemmer og velgere, og vi håper alle bryr seg. Har du vurdert å bytte til el-bil? Jeg ser du har mye restavfall, si ifra om du vil ha hjelp til kildesortering. Vi har bare en klode vet du *nynne på blekkulf-sangen. Skaff deg en button.

Smil. Alltid

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Leonora99 skrev (2 timer siden):

Ho kan være glad det ikke er jeg som leier der, da hadde ho fått hørt hvor skapet står, det hadde fort blitt stilt på ho da.

kan også være lurt å sette på lydopptak på mobilen når du går ut så du får dokumentert hvordan ho oppfører seg

Oioioi ja tror jeg sannelig på😂😝

Anonymkode: abc75...9ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en del ubehagelige møter med andre leietakere jeg også.... i mine tilfeller fikk ikke huseier gjort noen ting

Første tilfellet så bodde det en eldre mann vegg i vegg med meg i en kjeller. Jeg måtte gå fordi hans dør for å komme meg til bilen, også hans stue vindu. Han oppsøkte meg så ofte og var kvalmende. Flørtet ect. Teiper fast blomster på bilen min. Endte med at jeg ikke turte fortalte huset om han satt utenfor å røyka, noe han gjorde hele tiden. Jeg sa ifra til huseier, men det var lite de fikk gjort med det... 

Andre situasjonen så delte leide jeg i første etg og noen andre i 2 etg, hver vår inngang. De over søplet ned hele tomta. Herregud så mye søppel de hadde! 1 søppeldunk var ikke nok for dem, så de brukte opp plassen i min også. I tillegg til det, så slang de bare søpla ved siden av dunken når begge var fulle. Da kom det jo fugler og dro dette utover hele innkjørselen. Det ble så ille, at en annen nabo ringte på og sto der med hansker og pose og sa «nå rydder dere opp dritten, det flyter inn i vår hage!» Jeg forklarte at jeg irriterte meg for det samme og hadde sagt ifra til huseier. Endte med at naboen i nabohuset og jeg gikk stadig vekk å plukket søppel, og jeg måtte sette strips på min egen søppelbøtte, for å være sikret at jeg fikk kastet min egen søppel ila en hel uke. Det var ikke bare søppel som var problemet heller, de brukte også plassen under trappa til sin egen lille personlige søppeldynge (pc, sofa, slitne puter og klær ect). Huseier fikk ikke gjort noe med dette heller...

Jeg vet ikke hva jeg skal si.... jeg føler med deg ❤️ Å leie kan være noe skikkelig dritt, og det er så mye sære folk det ute 😩

Anonymkode: 953fb...7f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Utleier kan dessverre ikke gjøre noe som helst så lenge hun betaler leie.

Tull. Hvis det er riktig det ts skriver om at de som flytter inn der flytter fort ut pga naboene så er jo det uheldig for utleier. Det er mye jobb å finne nye leietakere, visninger, kontrakter. Dessuten sliter det på leiligheten hvis folk flytter inn og ut hele tiden, ikke alle som er forsiktige når de skal få inn og ut digre møbler. Selvfølgelig foretrekker utleier leieboere som blir værende lenge. Og da sier det seg jo selv at han på ett eller annet tidspunkt må ta en prat med de som skaper konflikt og kvalme og som gjør at han stadig vekk må finne nye som kan bo der. 

Når det er sagt så er det vanskelig å komme inn som ny og kreve sin plass når den andre parten har bodd der i årevis og funnet seg til rette. Tar seg friheter, og kanskje er de i familie eller vennskap med huseier. Så jeg forstår at ts går litt på nåler og ønsker å flytte. Håper du sier fra til huseier om at grunnen til at du flytter er pga ugreie naboer. 

Anonymkode: 75cb3...4a3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS

Også skulle jeg jo avslutte med, er det jeg som er for hysterisk? Hva hadde du gjort i denne situasjonen? 

Det høres ikke så hyggelig ut å bo der, så skjønner hvis du flytter. Fram til det hadde jeg bestemt meg for å totalt ignorere henne. Jeg hadde dessuten kanskje bedt om å få halve uteplassen. Klager hun på deg, hadde jeg bare svart helt rolig og saklig med et ansiktsuttrykk som sa sitt. 

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Mitt forslag er at du flytter TS, men at du tar opp med husvert hvorfor du flytter, og at du foreslår forbedringer:

• oppdeling av platting som viser at den leietakeren som flytter inn disponerer halve plattingen (kan skrives i leiekontrakten til de som flytter inn)
  • gjør oppmerksom på den ubehagelige oppførselen slik at husvert vet om det. Det kan jo medføre en ekstra oppmerksomhet fra hans side overfor denne ubehagelige leieboeren.

Jeg håper at utleier leier ut til et skikkelig rasshøl - en som overholder leiekontrakten, men klarer å lage livet surt for disse idiotene.

Jeg hadde nok tatt denne praten med husvert nå alt, før du har funnet noe nytt og sagt at du dessverre ser deg nødt til å flytte fordi de er så ubehagelige. Jeg tenker også at du burde sagt fra til dem at dersom de har noe konkret å klage på kan de snakke med husverten. Men det er muligens lettere sagt enn gjort. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hver eneste gang hun tar kontakt og er ufin kan du overse det hun sier/spør om og med en gang spørre om hun har møtt Jesus, vår Frelser og Herre. 

Eller forsøk å verve henne til et politisk parti hun garantert hater. Hver gang. 

Hun: "Den j*vla bikkja blablabla".

Du: "ja det skal jeg ta tak i, men hva tenker du om miljøet? MDG/AP/SP/KRF trenger flere medlemmer og velgere, og vi håper alle bryr seg. Har du vurdert å bytte til el-bil? Jeg ser du har mye restavfall, si ifra om du vil ha hjelp til kildesortering. Vi har bare en klode vet du *nynne på blekkulf-sangen. Skaff deg en button.

Smil. Alltid

😂😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (2 timer siden):

Mitt forslag er at du flytter TS, men at du tar opp med husvert hvorfor du flytter, og at du foreslår forbedringer:

• oppdeling av platting som viser at den leietakeren som flytter inn disponerer halve plattingen (kan skrives i leiekontrakten til de som flytter inn)
  • gjør oppmerksom på den ubehagelige oppførselen slik at husvert vet om det. Det kan jo medføre en ekstra oppmerksomhet fra hans side overfor denne ubehagelige leieboeren.

Jeg håper at utleier leier ut til et skikkelig rasshøl - en som overholder leiekontrakten, men klarer å lage livet surt for disse idiotene.

Jeg hadde nok tatt denne praten med husvert nå alt, før du har funnet noe nytt og sagt at du dessverre ser deg nødt til å flytte fordi de er så ubehagelige. Jeg tenker også at du burde sagt fra til dem at dersom de har noe konkret å klage på kan de snakke med husverten. Men det er muligens lettere sagt enn gjort. 

TS
Det blir å levere klage sammen med oppsigelse ja. De har også en markise utenfor her, den drar de helt ut til rekkverket sånn at du må bøye deg under når du går forbi fordi den henger så lavt. Men ikke nokk med det, der henger hun klær til tørk under også. Er som en hinderløype å gå ut å inn. Morro😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun psykisk syk? Rart å holde på med hånlig latter. 

Jeg hadde rett og slett enten oversett alt hun sa (bruk øretelefoner kanskje, så slipper du også å faktisk høre på dritet hennes). Eller så hadde jeg kommentert hver bidige gang "huffameg, så kjipt liv du må ha at du må rakke ned på andre og ikke eier smil", også lukket ørene og gått bestem videre uten å snu meg når hun svarer.

Anonymkode: 93670...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er hun psykisk syk? Rart å holde på med hånlig latter. 

Jeg hadde rett og slett enten oversett alt hun sa (bruk øretelefoner kanskje, så slipper du også å faktisk høre på dritet hennes). Eller så hadde jeg kommentert hver bidige gang "huffameg, så kjipt liv du må ha at du må rakke ned på andre og ikke eier smil", også lukket ørene og gått bestem videre uten å snu meg når hun svarer.

Anonymkode: 93670...5ed

Ts her, blir ikke overrasket om det kommer fram at hun er psykisk syk nei. 
Neste gang hun gjør noe skal jeg si at om hun ikke gir seg kommer jeg til å anmelde henne for trakassering og at jeg har opptak av det hun holder på med. Er ikke helt sikker på om det går under trakassering men kan iallefall true henne med det🥴 De visste ikke hva internett var engang så de får jo ikke sjekket det ut heller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 23.37):

Her tror jeg det beste du kan gjøre er å kvinne deg opp og sette henne på plass.

Dette høres mer ut som psykiatri, og da nytter det ikke å kvinne seg opp. 

Anonymkode: b0628...01a

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer, du har truffet din første Karen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...