AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Bor i Oslo, sentrumsnært i et greit strøk. Ser til stadig at det henger gjenger med innvandrere fra 3.de verden ute til langt på natt. 13-14 åringer er ute midt i uka til klokka er 1-2 om natta. Dette skjer dag etter dag. Går de ikke på skole de her? Hvor er foreldrene? Kan ikke fatte hvordan foreldrene til disse ikke kan bry seg? Er poden ute til langt på natt, kan ikke vedkommende gjøre noe fornuftig på skolen? Anonymkode: 2da23...53e 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Når du har seks søsken og to soverom er det ikke så kult å ha med venner hjem. Jeg skjønner at de henger ute. Anonymkode: 2d59e...5d6 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 De gjør ikke det. Det er guttene som henger ute om natta. Jentene er hjemme. Anonymkode: 59668...875 6
Boblerone Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Pluss at mange av disse mest sannsynlig er barn av første generasjons innvandrere eller flyktninger. Som enda ikke har helt klart å finne ut av hva som er «innafor» og ikke av normer i samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Og flere av de har det kanskje ikke så greit hjemme heller 😕 Anonymkode: 6b22a...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 Her jeg bor ser jeg mange norske i ungdommer som er ute til kl 12, de er med venner, skolen er stengt og de koser seg. Ser absolutt ikke noe galt med det. Men stakkars utenlandske gutter, de kan ikke bare være ungdommer og tøyse og tulle en sommerkveld uten at en eller ekkel rasistisk Karen holder de med agurskøyne ,og illegger dem intensjoner de ikke har. Fint om du kan bruke tiden din på noe mer produktivt enn å gå rundt og være besatt av barn. Anonymkode: 0eeb8...3fb 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 Det er da ikke bare innvandrerungdom som gjør det. Det gjorde vi også når jeg var ung, for 25 år siden. Anonymkode: a49b4...cd7 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Jeg tror grunnen er rimelig lik som hos de norske ungdommene som henger ute på natten, både i Osloområdet og ellers i landet. Min sønn inkludert. Anonymkode: 3ab11...abf 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er da ikke bare innvandrerungdom som gjør det. Det gjorde vi også når jeg var ung, for 25 år siden. Anonymkode: a49b4...cd7 Og tidligere enn det. Når du bor trangt, er ute det eneste stedet du kan henge med venner. Anonymkode: 94c0d...4b0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Har hørt at muslimske gutter får veldig mye frihet, de får lov til "alt". I motsetning til jentene som voktes med argusøyne. Anonymkode: 257e9...233 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Her jeg bor ser jeg mange norske i ungdommer som er ute til kl 12, de er med venner, skolen er stengt og de koser seg. Ser absolutt ikke noe galt med det. Men stakkars utenlandske gutter, de kan ikke bare være ungdommer og tøyse og tulle en sommerkveld uten at en eller ekkel rasistisk Karen holder de med agurskøyne ,og illegger dem intensjoner de ikke har. Fint om du kan bruke tiden din på noe mer produktivt enn å gå rundt og være besatt av barn. Anonymkode: 0eeb8...3fb Fint om du kanskje kan bruke DIN tid på å lære deg litt mer om hva de faktisk heter, ord og uttrykk du åpenbart ikke kan. Det finnes ingenting som heter agurskøyne. Det heter argusøyne. Argus. Ikke agurk eller agursk. Anonymkode: af6e8...49d 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 23.25): Bor i Oslo, sentrumsnært i et greit strøk. Ser til stadig at det henger gjenger med innvandrere fra 3.de verden ute til langt på natt. 13-14 åringer er ute midt i uka til klokka er 1-2 om natta. Dette skjer dag etter dag. Går de ikke på skole de her? Hvor er foreldrene? Kan ikke fatte hvordan foreldrene til disse ikke kan bry seg? Er poden ute til langt på natt, kan ikke vedkommende gjøre noe fornuftig på skolen? Anonymkode: 2da23...53e Enda en sånn tråd. Anonymkode: 9f866...f51
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hørt at muslimske gutter får veldig mye frihet, de får lov til "alt". I motsetning til jentene som voktes med argusøyne. Anonymkode: 257e9...233 De gjør gjerne det, for i den kulturen begynner ansvaret gjerne når de blir gift. I motsetning til nordmenn som gjerne lever med mange regler fram til de blir myndige og mer "frie". Anonymkode: 6af45...bfa
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 Hvorfor er norske ute på kvelden. Norske ungdom er nok verre da de kjører rundt i busser med flere terawatt høytaleranlegg på natta og vekker alle sammen. Anonymkode: f06c9...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 Lurer på om det er Sylvi Lysthaug som oppretter alle disse trådene? Anonymkode: af872...3d0 1
ops2 Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er norske ute på kvelden. Norske ungdom er nok verre da de kjører rundt i busser med flere terawatt høytaleranlegg på natta og vekker alle sammen. Anonymkode: f06c9...b0e 13-14 åringer som tråden handler om, har ikke førerkort. De går på ungdomsskolen eller skal begynne på ungdomsskolen. Det riktige er vel å kalle de tenåringer. De trenger minst 8 timers søvn, mellom 8-10 timer. Er de ute til midnatt, får de for lite søvn. Og i tråden sies det 1-2 om natten. De får problemer med skolearbeidet. At enkelte kategorier innvandrere både har for liten bolig, og bolig med lav standard, er velkjent og ikke en Frp-påstand. Quote 47 prosent av innvandrerfamiliene med barn opplever minst ett av de følgende boligproblemene: boligen er for liten (subjektivt), boligen har trekk, boligen har råte-, mugg- eller soppskade, boligen er utsatt for trafikkstøy. Mens relativt mange har minst ett av disse problemene, der det vanligste er trangboddhet, er det bare 6 prosent som opplever en opphoping med tre eller fire av disse boligproblemene https://www.imdi.no/contentassets/3a8676f1586f485a95fcaf5d6c4b4e81/innvandrerbarn-og-bolig Endret 4. august 2021 av ops2 skrivefeil og la til et par ord 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 23.25): Bor i Oslo, sentrumsnært i et greit strøk. Ser til stadig at det henger gjenger med innvandrere fra 3.de verden ute til langt på natt. 13-14 åringer er ute midt i uka til klokka er 1-2 om natta. Dette skjer dag etter dag. Går de ikke på skole de her? Hvor er foreldrene? Kan ikke fatte hvordan foreldrene til disse ikke kan bry seg? Er poden ute til langt på natt, kan ikke vedkommende gjøre noe fornuftig på skolen? Anonymkode: 2da23...53e Hvorfor ikke komtakte dem og spørre, i stede for å legge opp til masse spekulasjoner her. Kanskje de er som ungdommer flest som liker å henge med venner. Det gjør også mine ungdommer. Mye ute med venner. Anonymkode: 769c4...203
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor ikke komtakte dem og spørre, i stede for å legge opp til masse spekulasjoner her. Kanskje de er som ungdommer flest som liker å henge med venner. Det gjør også mine ungdommer. Mye ute med venner. Anonymkode: 769c4...203 Er dine 13-14-åringer ute til langt på natt i stedet for å være hjemme og sove? Jeg skjønner at man drar ut for å møte venner, men natta er en tid da mindreårige skal sove, slik at de er opplagt til neste dag. Anonymkode: b27a0...539 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dine 13-14-åringer ute til langt på natt i stedet for å være hjemme og sove? Jeg skjønner at man drar ut for å møte venner, men natta er en tid da mindreårige skal sove, slik at de er opplagt til neste dag. Anonymkode: b27a0...539 Nei, de er ikke ute til langt på natt. Poenget mitt var at ingen her har grunnlag for å svare for disse ungdommene. Jeg sliter med å forstå hva du er ute etter? Jeg går mye natteravn og synes generelt det er lite bøll og ungdommer ute etter kl 23. Du kan melde deg som det og få en unik mulighet til å snakke med den om det er bekymret du er. Anonymkode: 769c4...203
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 De har skolefri, og det er veldig mange av dem, de er ikke integrert i landet, derfor ser du mange av dem i store grupper, også om kveldene. Det er det enkle svaret. Anonymkode: 33ffa...61e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå