Lillemy1992 Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Noen som har tips og erfaringer dere kan dele når det gjelder sjalusi og negativt tankemønster i parforhold? Jeg sliter med sjalusi pga en tidligere eks. Har nå vært i et forhold i 1 år og likevel ødelegger sjalusien min jeg fikk av eksen og går utover mitt nåværende forhold. Jeg prøver å ta meg selv i nakken og har til og med tatt kontakt med en profesjonell som kan hjelpe meg med denne sjalusien og den negative tankegangen. Hvordan blir man kvitt sjalusi? Det er ganske ekstremt hos meg og jeg vil ikke det skal ødelegge mitt nåværende forhold.. Kjæresten virket skeptisk til at jeg hadde tatt kontakt med en profesjonell fordi h*n er redd det kan gjøre sjalusien min værre? Når det gjelder negativt tankemønster så mener partneren min at jeg ofte er veldig negativ, ofte uten at jeg er klar over det selv. Vet ikke helt hvor den negative tankegangen kommer fra, men kjæresten min påpeker det veldig ofte. Eksen min var en narsissist så kanskje den negative tankegangen kommer fra h*n også? Min mor kan også være veldig negativ til tider så det kan være jeg har det fra henne og. Jeg ønsker uansett forandre meg til det bedre, og håper noen kan komme med tips og erfaringer. Ts
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Lillemy1992 skrev (11 timer siden): Kjæresten virket skeptisk til at jeg hadde tatt kontakt med en profesjonell fordi h*n er redd det kan gjøre sjalusien min værre? Dette er jo rart. Det er jo bare positivt at du tar tak i det. Fortsett med det. Hvordan tenker du negativt da? Tenker du at ja nå drar kjæresten til en venn og der er det masse sexy folk og så er han utro? Anonymkode: 947bb...6b7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Min kjæreste var enormt sjalu det første året. Mistenksom angående at jeg skulle forlate ham, være utro eller bli opptatt av andre menn. Han var skikkelig negativ til andre menns motiver og også mine motiver for å ha mannlige venner, kolleger og bekjente. Han blei stressa fordi han jobba mye overtid og hvem visste hva jeg fant på da, liksom. Etterhvert skjønte han at jeg er engasjert i venner og hobbier og veldig glad i folk, det betyr ikke at jeg ligger rundt 😊 Og så lot jeg ham forandre noen ting ved meg, feks jeg lot panneluggen vokse ut og jeg slutta å drikke alkohol på hans oppfordring (han sa det var for helsa, men var nok òg nervøs for at jeg skulle være utro i fylla). Jeg lar ham også gi meg råd om ting han har greie på. Og vi jobber med sexlivet, og motsatt blir sexlivet bedre jo mer tillit vi har. Min kjære var veldig negativ til andre folk, snakka mye dritt om andre eller livet. Jeg begynte å le av ham når han snakka dønn negativt, ikke nedlatende, men litt sånn flørtete din tulling, liksom. Og en gang han snakka om seg sjøl som mulig far, og skrøt av seg sjøl, sa jeg, men blir det sure barn, da? Jeg tror han fikk litt sjokk 😄 Og han har faktisk skjerpa seg. Gjenopptok kontakten med en venn som var så teit. Slutta nesten helt snakke dritt om randoms eller kolleger. Tar heller opp helt konkrete problemer og prøver å løse dem. Vet ikke. Jeg forteller ham mye om hvordan jeg tenker og gjør ting. Jeg føler han ser mer av sin egen rolle i ting. Ingen er perfekte, heller ikke han, men vi får prøve å være litt greie Anonymkode: 70752...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå