AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Oppdaget for en god stund siden at min mann har hatt kontakt på messenger med en kvinnelig kollega. Privat kontakt. Jeg oppdaget også at han har likt alt hun har lagt ut på Facebook, selv ting han ikke interesserer seg for. Mine innlegg har han ikke ofret en tanke. Hun har også likt aIt han har lagt ut. Messenger meldingene var ingen seksuelle meldinger. Men god morgen, et 😍 på et bilde hun hadde sendt han, bilde av noe hun hadde malt bl.a. De har møttes en gang på fritiden over en kopp kaffe. Jeg ble lei meg for dette, og det ble MYE krangling. Under kranglingen virket det som han forsvarte henne. Vi var noen turer til parterapaut, det var både hans og mitt ønske. Han sier det er meg han elsker og at han ikke har noen interesse for henne. Men parterapauten sa også at månen min måtte innrømme han har en eller annen interesse for henne. Vi har fortsatt sammen. Å han gjør jo alt for meg. Alt for at jeg skal ha det bra. Å at han var i parterapi med meg tenker jeg jo at han vil ha meg. Han kuttet kontakten på messenger med henne. Har svart henne en gang hun sendte han en morsom video. Men tanken på at han er/har vært betatt eller interessert i henne kveler meg. Jeg blir lei meg. Føler meg ikke bra nok. Vi har to barn sammen. Jeg er redd for at han tenker på henne når han er sammen med meg. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Bare lufte meg litt. Jeg har vært inne på tanken å skille meg. Overdriver jeg. Eller må man regne med at partneren blir betatt av andre? Vi har vært sammen i 21 år. Anonymkode: 1dee0...683
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Helt normalt å bli betalt av andre. Helt normalt å tenke at andre er spennende. Det som betyr noe, er hva han gjør med betattheten. Nå viser han jo med handlinger at hun er glemt. Han jobber tydeligvis med å begrense kontakt og ordne ting hjemme. Anonymkode: d163a...a18 14
Alpelue Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Det er sikkert bare en han har sex med, men han elsker deg ellers så ville han ikke bodd sammen med deg 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Det er jo vanlig at man kan tenke på andre i et forhold, men synes ikke man skal forvente at det blir gjort til handling. Så nei,dette er ikke noe du burde forvente eller godta. Anonymkode: 53687...156 2
Wanheda Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Helt ærlig høres det ut som at du overdramatiserer kontakten og interessen hans for denne kollegaen. Fortsetter du i den løypa der blir han å forlate deg før eller senere. 5
McMary Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Forholdet deres var kanskje inne i en litt laber fase, uten at det er noen feil, det kan skje etter så mange år hvis man ikke passer på å være kjærester. I mitt lange forhold var jeg betatt av et par andre, jeg flørtet ikke med dem da, men uansett så gikk det hundre prosent over når jeg kom til meg selv. Jeg visste dessuten innerst inne at jeg aldri ville bytte ut mannen min! Det var noe med at de så meg på en annen måte enn mannen min gjorde. Så altså, det kan godt være mannen din drømte seg litt vekk i spenning, men har kommet til sans og samling og lurer på i all verden han tenkte på og hvordan han kunne sette spenning fremfor deg en stund. Han velger deg nå virker det som. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Tror dette kan fungere som en god wakeup call Grunnen til at han prater med henne og er mer betatt av henne, er fordi hun fyller et emosjonelt behov du ikke tilbyr lenger. Det er eneste grunnen til at han føler seg mer komfortabel med å være emosjonelt utro mot deg. Anonymkode: f7f2f...ed6 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Eller må man regne med at partneren blir betatt av andre? Vi har vært sammen i 21 år. Ja, jeg tror man må regne med at både en selv og partner blir betatt av andre i løpet av et langt samliv. Imidlertid er jeg uenig med flere av de andre som har svart deg, jeg mener nemlig at det er helt uviktig hva han vil, om han elsker deg, om han ikke mente noe galt osv. Det jeg lurer på er hva vil du? Hva føler du? Hva mener du? Hvorfor skal det være opp til ham å definere hva som skjer videre og hva som er greit? Jeg mener han lyver, han bortforklarer og bagatelliser, noe som får deg til å føle deg som en dramaqueen. Slik jeg ser det er dette et dobbelt svik. Han burde vært ærlig, si ja, hun var fin, jeg burde ikke ha gjort det når det er deg jeg vil ha, unnskyld. Isteden blir det krangling og drama og han later som at hun var helt uviktig for ham. Men som parterapeuen deres sa: Noe var det jo der. Han vil bare ikke innrømme det. Anonymkode: cd42c...834 12
PM75 Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 Mannen din elsker deg, er med på parterapi, dere har familie sammen og 21 år med fellesskap. Ja - du overdriver! 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror dette kan fungere som en god wakeup call Grunnen til at han prater med henne og er mer betatt av henne, er fordi hun fyller et emosjonelt behov du ikke tilbyr lenger. Det er eneste grunnen til at han føler seg mer komfortabel med å være emosjonelt utro mot deg. Anonymkode: f7f2f...ed6 Du framstiller dette som at det er ts sin feil. Dette er hans valg, hvis han hadde et udekket behov kunne han snakket om det som en voksen person og ikke diltet etter en annen og latt som at det ikke var noen nær kontakt der etterpå. Det kan være andre grunner til hans utroskap, at han er en selvsentrert dritt, for eksempel. Din fasit er like gal/riktig som min. Anonymkode: cd42c...834 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 Han er mann. Selvsagt var han betatt av henne, man er naiv om man tror noe annet. Bare det at han reagerte som han gjorde tok henne i forsvar sier mye. Kjenner igjen mange tegn her. Det betyr ikke at dere skal skilles eller at han ikke vil bli hos deg, men dette må dere snakke om og han må forstå! Hvis ikke klarer du aldri legge dette bak deg. Anonymkode: 7f9f2...fa3 4
Boblerone Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 Jeg tror og mener at det er helt naturlig at man kan bli betatt av andre i løpet av et langt samliv. Det avgjørende er hva man gjør med det. Å «mate» og «nære» slik som han gjorde er helt feil, men tror nok flere fort gjør det. Når man kjenner på en slik følelse av å bli betatt av noen andre, er det eneste riktige å holde seg unna slik at det går over. Jeg forstår deg hundre prosent. Det er et svik og det er helt greit at det gjør vondt. Jeg ville nok tatt noen runder til med parterapi, slik at dere virkelig får sortert og forklart hvorfor det såret og hvir skadelig det faktisk kan være for forholdet. 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du framstiller dette som at det er ts sin feil. Dette er hans valg, hvis han hadde et udekket behov kunne han snakket om det som en voksen person og ikke diltet etter en annen og latt som at det ikke var noen nær kontakt der etterpå. Det kan være andre grunner til hans utroskap, at han er en selvsentrert dritt, for eksempel. Din fasit er like gal/riktig som min. Anonymkode: cd42c...834 En mann begynner ikke å prate mye med en annen kvinne, om han får dekt det behovet hjemme. Grunnen til at hun nye virker mer spennende er nok fordi TS har slutta å holde seg relevant. Men til TS sitt forsvar så er det fort gjort at slikt kan skje. Man kan glemme sin partner i hverdagen. Men vil hun beholde sin mann og få tilbake den relasjonen hun vil ha, så må hun legge inn en innsats. Ikke sitte og forvente at en parterapeut eller at mannen hennes skal gjøre alt arbeidet. Anonymkode: f7f2f...ed6 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 Alpelue skrev (30 minutter siden): Det er sikkert bare en han har sex med, men han elsker deg ellers så ville han ikke bodd sammen med deg Idiot Anonymkode: 6862d...977 9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 Altså, har han innrømmet at han var betatt av denne damen? Jeg kan da virkelig også sende meldinger til kollegaer på denne måten (kvinner som menn) uten at jeg er betatt, kun vennskaplig. Hvis han mener det er vennskap og ikke mer nå du jo bare stole på han, du eier han ikke og vil han være utro er han det, han blir isåfall bare bedre på å skjule der om du har full tilgang til hans messenger. Han har både sagt og vist at han elsker deg, da må det være nok, om du går rundt og mistenker han vil du miste han. Anonymkode: c01f2...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #16 Skrevet 2. august 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Han er mann. Selvsagt var han betatt av henne, man er naiv om man tror noe annet. Bare det at han reagerte som han gjorde tok henne i forsvar sier mye. Kjenner igjen mange tegn her. Det betyr ikke at dere skal skilles eller at han ikke vil bli hos deg, men dette må dere snakke om og han må forstå! Hvis ikke klarer du aldri legge dette bak deg. Anonymkode: 7f9f2...fa3 Ja, for alle menn er svin 🙄 Anonymkode: f5281...c58 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 Jeg tror de aller fleste vil oppleve å bli betatt av en annen enn partneren i løpet av et langt samliv (for de som faktisk klarer å ha lange samlinv, dvs over 10-15 år). Jeg har opplevd det selv. Gjorde aldri noe ut av følelsene, men mannen min oppdaget det. Vi gikk til parterapi og fikk faktisk virkelig sving på samlivet igjen, forholdet ble mye bedre da det kom fram ting både jeg og mannen savnet, men ikke hadde klart å få satt ord på. Det viktige er hva man gjør og ikke gjør når sånt oppstår. Jeg syns mannen din har vært tydelig på at han ønsker å fortsette med deg, men siden du fortsatt er utrygg syns jeg dere skal fortsette med parterapi til du føler deg trygg. Selv om det virker som rent vennskap skjønner jeg at du føler det som emosjonell utroskap. og det er viktig at du kan føle at mannen din tar det på alvor. At det er slik det føles for deg altså. Anonymkode: 46e07...211 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): En mann begynner ikke å prate mye med en annen kvinne, om han får dekt det behovet hjemme. Grunnen til at hun nye virker mer spennende er nok fordi TS har slutta å holde seg relevant. Anonymkode: f7f2f...ed6 Klart en mann kan være utro uten at der har noe med forholdet han er i å gjøre. Det er rimelig naivt å tro noe annet. Anonymkode: cd42c...834 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): ...Grunnen til at han prater med henne og er mer betatt av henne, er fordi hun fyller et emosjonelt behov du ikke tilbyr lenger. Det er eneste grunnen til at han føler seg mer komfortabel med å være emosjonelt utro mot deg. Anonymkode: f7f2f...ed6 AnonymBruker skrev (9 timer siden): En mann begynner ikke å prate mye med en annen kvinne, om han får dekt det behovet hjemme. Grunnen til at hun nye virker mer spennende er nok fordi TS har slutta å holde seg relevant. Anonymkode: f7f2f...ed6 Du kan ha rett, men det nytter ikke å generalisere om slike ting. Jeg har personlig erfaring med en mann som drev på slik, og han skyldte på kjæresten for oppførselen sin. Fordi hun var så fæl, lite tilstedeværende og ikke anstrengte seg nok. Det var meg han prøvde seg på, og jeg synes utrolig synd på den flotte dama han var sammen med. Hørte bare pene ting om henne fra alle. Han gjorde ingenting for å ta vare på forholdet deres, og forventet at hun skulle dra hele lasset. En skikkelig drittsekk. Har mer tro på kjæresten til TS, det virker som at han forsøker å jobbe seg gjennom dette. Det er helt normalt å bli betatt av andre i løpet av et langvarig forhold, og han har kanskje gått for langt i å ta kontakt med kollegaen. Men handlingene hans viser at han forsøker å rydde opp, og det er bra. Anonymkode: 41928...1a3 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #20 Skrevet 3. august 2021 Vi er mennesker, og ikke maskiner. Det er umenneskelig å ikke bli betatt av andre i løpet av et langt samliv. Aksepterer man det, så tror jeg det er mye enklere å ikke gå for langt når det først skjer. For det er det som teller, hvor langt man lar det gå. Det at man blir betatt i seg selv, betyr bare at man er et helt normalt menneske av kjøtt og blod. Anonymkode: ca8aa...1a1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå