AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #21 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har vannrom i vår barnehage, tror mange har det. Anonymkode: d50c1...c70 Kværnerdalen bhg? Var å så på den, men endte med en annen bhg. De hadde kult vannrom. Anonymkode: 01e20...111
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #22 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor ofte går den brannalarmen? Ikke nok til at ungen må gå med tøfler KONSTANT. Norske foreldre ass.. Anonymkode: 20c20...e83 Hørt om brannøvelser? Jobber selv på aks og har noen noen runder med sinte foreldre som kjefter oss huden full fordi ungen måtte gå ut i sokkelesten i alt fra regn til slaps osv,men de får takke seg selv. Og det er som oftes de samme ungene. Vi ber ikke om brul av tøfler for moro skyld Anonymkode: d59ad...186 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #23 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri hørt om, men nå har jeg lært noe nytt! Så koselig for barna 😃 Anonymkode: 73f2e...40b Ikke jeg heller! Skulle ønske at barnehagen til mitt barn hadde hatt det 😆 Anonymkode: f5f84...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #24 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kværnerdalen bhg? Var å så på den, men endte med en annen bhg. De hadde kult vannrom. Anonymkode: 01e20...111 Nei, Holmenveien. I tillegg har de 8 andre fellesrom som for eksempel musikkrom, språkrom, osv. Men det er jo veldig mange barnehager som har slike rom, inkludert vannrom. Anonymkode: d50c1...c70
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #25 Skrevet 3. august 2021 Vår barnehage har svømming i basseng en gang i uka. 2-5 barn fra hver avdeling blir med. Har bare sendt vanlige antiskli-sokker. Tøfler bestemmer du selv hva slags du vil bruke. Skinn, ull eller sandaler. Husk at det skal være et samarbeid, ikke diktering fra noen av sidene. Anonymkode: 386da...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #26 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-3 den 13.41): Hørt om brannøvelser? Jobber selv på aks og har noen noen runder med sinte foreldre som kjefter oss huden full fordi ungen måtte gå ut i sokkelesten i alt fra regn til slaps osv,men de får takke seg selv. Og det er som oftes de samme ungene. Vi ber ikke om brul av tøfler for moro skyld Anonymkode: d59ad...186 Kor ofte er det brannøving? Eit par gonger for året? Må barna gå med innesko/tøfler kvar dag heile året fordi det er brannøving av og til? Det er ikkje påbod om innesko eller tøfler i barnehagen her. Har ikkje sett nokon som bruker sko eller tøfler inne. Ville ha sendt med vanlege antiskli-sokkar. Brukte slike i badebassenget her då jenta var lita. Aldri høyrt om antiskli-badesokk... Anonymkode: d477a...bea
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #27 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 22.14): Jeg har en som begynner I barnehagen nå i august og synes det er kjempevanskelig å skaffe alt utstyret, noe har jeg ikke hørt om en gang. Det vanskelige er ikke økonomi, vi har god råd. Men hvor får man kjøpt alle de tingene? Håper dere kan hjelpe meg. Hvor får man kjøpt antiskli sokker som man kan bade i? Tøfler i skinn med myk såke? vi var innom 3 skobutikker uten å finne dette. Lurer også på hvilken matboks og drikkeflaske dere anbefaler til en som er 16 måneder. Barnehagen vil at barnet skal kunne håndtere disse to tingene selv. Jeg er veldig takknemlig for råd og hjelp. Anonymkode: d80c5...fa5 Hvorfor må du skaffe så mye utstyr? Barnet trenger uteklær (regntøy og utedress, votter og lue), sko/støvler eller fotposer hvis barnet ikke kan gå. Mulig dere har det fra før hvis dere av og til er ute? 2-3 par skiftetøy i hylla. Ellers trenger barnet soveutstyr alt etter om de sover ute eller inne. Er det barnehagen som sier dere skal ha tøfler? Jeg har jobbet mange år i barnehagen og vi har aldri anbefalt tøfler. Anonymkode: b644b...c0b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #28 Skrevet 4. august 2021 Disse bruker mange i barnehagen. https://slipstop-norge.no Gymsokk til tørre og våte overflater. Anonymkode: 5f1a9...298 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #29 Skrevet 4. august 2021 Vi ber om antisklisokker til vannlek (ikke bading, lek og utforskning), fordi mange kommet med BARE tøffler eller stive sandaler som ikke skal bli våte. Gulvet vårt blir glatt når det blir vått , og greit at de små ikke faller mer enn nødvendig. Anonymkode: 40324...344
Cyndaquil Skrevet 4. august 2021 #30 Skrevet 4. august 2021 (endret) -KappAhl har antiskli sokker med store knotter og god gummi 😊 bruker de til hverdags og til badeland. Aldri sklir og slått seg. Trenger ikke å være egne badesokkee også - har du en liten en som elsker å sitte i søledammer anbefaler jeg regnbuksa barnevaderen . Det er regnbukse med støvler fast på. Ellers renner jo vann inn i mellom regnbuksa og støvlene når du sitter i pytter. - tynne ulldresser er gull. Feks janus. Som mellomlag til både høst og vinter . til tykk ulldress anbefaler jeg kattnakken. - kattnakken vinterregndress!! (Kommer på lager i slutten av august). Er helt genialt til sørpete vintre og høst. Fora regndress med angi oppsuging materale. Mine har brukt sine nermest året rundt. Aldri angret - sistema sine store matbokser er kjekke å ha 😊 - drikkeflasker har jeg ikke funnet noe som ikke lekker etterhver . Men Contigo sine er gode for de små å drikke av 😊 mamma til en som blir 2 år, og en som er 3 år 😊 Endret 4. august 2021 av Cyndaquil 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #31 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-3 den 6.24): Sandaler eller innesko gir mye støtte. Det beste for en myk fot i utvikling er faktisk skinntøfler. De selger ikke det på skobutikk, men barneutstyrsbutikk/barneklær. Vi kjøpte på Nøstebarn. Anonymkode: bf0ef...0e3 Det hadde blitt en dyr affære om jeg skulle kjøpt nye skinntøfler til alle barna et par ganger i året. Skjønner det er det beste, men gode sandaler tror jeg er like bra. Egentlig er det aller beste å slippe sko inne i det hele tatt, men forstår dette med brannalarm Anonymkode: a1f92...319
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #32 Skrevet 4. august 2021 Jeg kjøper Nøstebarn sine skinntøfler til mine barn. Veldig fornøyd! Anonymkode: 731db...f46
Cyndaquil Skrevet 4. august 2021 #33 Skrevet 4. august 2021 Cyndaquil skrev (25 minutter siden): -KappAhl har antiskli sokker med store knotter og god gummi 😊 bruker de til hverdags og til badeland. Aldri sklir og slått seg. Trenger ikke å være egne badesokkee også - har du en liten en som elsker å sitte i søledammer anbefaler jeg regnbuksa barnevaderen . Det er regnbukse med støvler fast på. Ellers renner jo vann inn i mellom regnbuksa og støvlene når du sitter i pytter. - tynne ulldresser er gull. Feks janus. Som mellomlag til både høst og vinter . til tykk ulldress anbefaler jeg kattnakken. - kattnakken vinterregndress!! (Kommer på lager i slutten av august). Er helt genialt til sørpete vintre og høst. Fora regndress med angi oppsuging materale. Mine har brukt sine nermest året rundt. Aldri angret - sistema sine store matbokser er kjekke å ha 😊 - drikkeflasker har jeg ikke funnet noe som ikke lekker etterhver . Men Contigo sine er gode for de små å drikke av 😊 mamma til en som blir 2 år, og en som er 3 år 😊 Glemte å si REGNVOTTER MED ULLFOR . Det samme med vintervotter. Ull er virkelig gull . Rev meg i håret av å ha søte små med iskalde hender i vanlige regnvotter uansett hvor tykt fleece foret de var. Da jeg kjøpte med ullfor istedenfor . Gode lune varme hender siden 😊 jeg har lært.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #34 Skrevet 4. august 2021 Badesokker har de på xxl blant annet. Skinntøflene kjøpte vi på name it og barnas hus i sin tid. Anonymkode: 38212...8e4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #35 Skrevet 4. august 2021 Cyndaquil skrev (5 minutter siden): Glemte å si REGNVOTTER MED ULLFOR . Det samme med vintervotter. Ull er virkelig gull . Rev meg i håret av å ha søte små med iskalde hender i vanlige regnvotter uansett hvor tykt fleece foret de var. Da jeg kjøpte med ullfor istedenfor . Gode lune varme hender siden 😊 jeg har lært. Her kan jeg tipse om å ta regnvotter utenpå ullvanter/ullvotter som et alternativ. Anonymkode: 38212...8e4 4
Cyndaquil Skrevet 4. august 2021 #36 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Her kan jeg tipse om å ta regnvotter utenpå ullvanter/ullvotter som et alternativ. Anonymkode: 38212...8e4 Det funka bra hjemme det, men barnehagen husa det aldri 😊 med så mange barn å kle på ble det glemt som regel. Tok ullvantene inni, skrev beskjed på appen til barnehagen, tok opp kalde hender gang på gang. det som løste det var å rett og slett kjøpe regnvotter med ullfor 😊 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #37 Skrevet 5. august 2021 Altså, hvilke tøfler du kjøper til barnet ditt er ditt valg. Disse skinntøflene er ikke bra på foten heller. Vanlige gode tøfler med god støtte er det beste. Får kjøpt på skobutikk. matboks bestemmer du også selv. Det er helt greit at du skal ha utstyr altså, men barnehagen har ikke lov å fortelle deg hvilke matboks og hvilke sko barnet ditt skal ha. Jobber selv i barnehage, og vi har alle slags matbokser og tøfler. Foreldrenes valg Anonymkode: be3e5...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #38 Skrevet 6. august 2021 Du bør iallefall ikke kjøpe de traktor/ugle-matboksen som er så populære og fine, de er visstnok barnehageansatte mareritt 😅 Anonymkode: 8f4be...b5a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #39 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bør iallefall ikke kjøpe de traktor/ugle-matboksen som er så populære og fine, de er visstnok barnehageansatte mareritt 😅 Anonymkode: 8f4be...b5a De er så upraktiske. Forstår ikke poenget Anonymkode: a1f92...319
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #40 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 9.34): Ikke kjøp alt på utstyrlisten med en gang. Det er ikke sikkert dere får bruk for halvparten. En utstyrliste er ingen "må ha" liste, men mer enn "lurt å ha". Anonymkode: 6bb01...716 Dette må være det beste tipset. Er ikke alt en trenger og ikke alt med en gang. Anonymkode: 61405...47f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå