AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Jeg har en som begynner I barnehagen nå i august og synes det er kjempevanskelig å skaffe alt utstyret, noe har jeg ikke hørt om en gang. Det vanskelige er ikke økonomi, vi har god råd. Men hvor får man kjøpt alle de tingene? Håper dere kan hjelpe meg. Hvor får man kjøpt antiskli sokker som man kan bade i? Tøfler i skinn med myk såke? vi var innom 3 skobutikker uten å finne dette. Lurer også på hvilken matboks og drikkeflaske dere anbefaler til en som er 16 måneder. Barnehagen vil at barnet skal kunne håndtere disse to tingene selv. Jeg er veldig takknemlig for råd og hjelp. Anonymkode: d80c5...fa5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Skinntøfler kjøpte jeg på Nameit. Jeg tipper dere kan bruke helt vanlige antisklisokker til å bade i, da kan du kjøpe det der du ellers kjøper sokker. Du får sikkert mange tips til matboks og drikkeflaske, men jeg synes egentlig det meste har fungert helt fint. Anonymkode: 92e59...f0f 1
Anjatapinjata Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Internett 😅 jollyroom har mye fint i alle prisklasser. Zalando har mange fine barnesko. Drikkeflaske kjøpte jeg fra twistshake😊 ellers kan de bruke tåteflaske ol man kan kjøpe i matbutikk.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Slip stop er antiskli badesokker. Myke tøfler finner du i barnebutikker. F.eks barnas hus har det Anonymkode: 01e20...111 1
Fjaselina Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Antisklisokkar som ein kan bade i? Det er truleg ikkje bading første veka i barnehage, så då kan du sjekke med dei kvar du skal gå for å få tak i. Skinntøfler hadde eg til mine. Eit raskt søk på nettet og eg ser at dei vi hadde, liknar på dei som no heiter Melton. Det er berre å starte i en ende.... 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Det må være en omfattende liste! Mini her begynte i barnehage i oktober og med unntak av sekk, matbokser og flaske og tøfler hadde vi alt fra før. Drikkeflaske: camelbak eller den Philips avent med sugerør som de har på matbutikk. Matboks: en eller annen boks med fint mønster. Jeg kjøpte et par fr Blafre på sprell, de har også andre typer. Vi har brukt Enfant skinntøfler både hjemme og i barnehage. Selges mange steder, bl a på Konstabel på Torshov om du bor i området. Anonymkode: 7d84b...787 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Vanlige sokker med god antiskli er det beste sokkene. Slike badesko sitter sjeldent godt. Skinntøfler høres unødvendig. Gode sandaler eller pustende gode innesko er mer enn bra nok. Vi har brukt sistema og camelbak til alle tre. Fungerer utmerket. De har alle håndtert det fra barnehagestart. Anonymkode: a1f92...319 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 Jeg liker beckmann matboksene, de har sånn vegg/deler inni, som man kan ta ut ved behov. Enkle å åpne. https://beckmann.no/?post_type=product&s=matboks&asl_active=1&p_asid=1&p_asl_data=cXRyYW5zbGF0ZV9sYW5nPTAmc2V0X2ludGl0bGU9Tm9uZSZzZXRfaW5jb250ZW50PU5vbmUmc2V0X2luZXhjZXJwdD1Ob25lJmN1c3RvbXNldCU1QiU1RD1wcm9kdWN0 Anonymkode: 9ddfe...ba6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 Fjaselina skrev (16 minutter siden): Antisklisokkar som ein kan bade i? Det er truleg ikkje bading første veka i barnehage, så då kan du sjekke med dei kvar du skal gå for å få tak i. Skinntøfler hadde eg til mine. Eit raskt søk på nettet og eg ser at dei vi hadde, liknar på dei som no heiter Melton. Det er berre å starte i en ende.... Jeg vet at man kan få bestilt skinntøfler på nett, men vil helst prøve de på barnet mitt først. Vil at de skal sitte godt på foten. Vil derfor helst finne dem i en fysisk butikk. Anonymkode: d80c5...fa5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 Skinntøfler finner du helt sikkert i utstyrsbutikker, som barnas hus f.eks ellers har nøstebarn også det. Anonymkode: a1675...cf1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vanlige sokker med god antiskli er det beste sokkene. Slike badesko sitter sjeldent godt. Skinntøfler høres unødvendig. Gode sandaler eller pustende gode innesko er mer enn bra nok. Vi har brukt sistema og camelbak til alle tre. Fungerer utmerket. De har alle håndtert det fra barnehagestart. Anonymkode: a1f92...319 Sandaler eller innesko gir mye støtte. Det beste for en myk fot i utvikling er faktisk skinntøfler. De selger ikke det på skobutikk, men barneutstyrsbutikk/barneklær. Vi kjøpte på Nøstebarn. Anonymkode: bf0ef...0e3 11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 Antisklisokker man kan bade i? Hæ? Jeg har hatt et barn i barnehage i ett år nå, og jeg har aldri hørt om dette. Bader de i barnehagen? Og hvorfor sokker på? Min gutt nekter uansett både sokker og tøfler, så begge deler er helt unødvendige i barnehagen. Det beste er jo å ikke ha sko på uansett, bedre for foten. Barnet mitt har den matboksen fra IKEA som er formet som et hundehode, den er lett for barn å åpne selv. Drikkeflaske har jeg kjøpt på Rema. Anonymkode: 73f2e...40b 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 Så avansert det er å ha barn i barnehage nå for tiden. Eneste jeg synes å huske vi kjøpte nytt til barna da de begynte for 10-15 år siden var sekk og tøfler. Resten av klær hadde vi. Barnehagen sto for resten. Vi fikk ingen liste om spesifikke klær. Kun "tøfler, utedress, regnklær, 3 skift, bleier" Anonymkode: 34414...183 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 Ikke kjøp alt på utstyrlisten med en gang. Det er ikke sikkert dere får bruk for halvparten. En utstyrliste er ingen "må ha" liste, men mer enn "lurt å ha". Anonymkode: 6bb01...716 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Antisklisokker man kan bade i? Hæ? Jeg har hatt et barn i barnehage i ett år nå, og jeg har aldri hørt om dette. Bader de i barnehagen? Og hvorfor sokker på? Min gutt nekter uansett både sokker og tøfler, så begge deler er helt unødvendige i barnehagen. Det beste er jo å ikke ha sko på uansett, bedre for foten. Barnet mitt har den matboksen fra IKEA som er formet som et hundehode, den er lett for barn å åpne selv. Drikkeflaske har jeg kjøpt på Rema. Anonymkode: 73f2e...40b Vi har et lite plaskebasseng i barnehagen, må ikke bruke sokker i det men er jo en fordel. Da håper jeg du heller ikke kjefter de ansatte ned når brannalamen går å han må ut uten tøfler/sko. Selv hvis det er regn eller snø. Hjelper ikke mye med skinntøflene, men de er bedre enn ingenting. Anonymkode: d1a96...82f 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #16 Skrevet 3. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Antisklisokker man kan bade i? Hæ? Jeg har hatt et barn i barnehage i ett år nå, og jeg har aldri hørt om dette. Bader de i barnehagen? Og hvorfor sokker på? Min gutt nekter uansett både sokker og tøfler, så begge deler er helt unødvendige i barnehagen. Det beste er jo å ikke ha sko på uansett, bedre for foten. Barnet mitt har den matboksen fra IKEA som er formet som et hundehode, den er lett for barn å åpne selv. Drikkeflaske har jeg kjøpt på Rema. Anonymkode: 73f2e...40b Vi har ikke det i bhg, men i svømmehallen ber vi om det for at ungene ikke skal falle å slå seg. Vi selger de samme som typ lindex Anonymkode: d3c36...ed3 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har et lite plaskebasseng i barnehagen, må ikke bruke sokker i det men er jo en fordel. Da håper jeg du heller ikke kjefter de ansatte ned når brannalamen går å han må ut uten tøfler/sko. Selv hvis det er regn eller snø. Hjelper ikke mye med skinntøflene, men de er bedre enn ingenting. Anonymkode: d1a96...82f Høh, aldri tenkt på å bruke sokker i basseng, men takk for info Mener du alle barnehagebarn alltid går med tøfler hele tiden, i tilfelle brann? Hadde for øvrig aldri kjeftet på barnehageansatte om de nå hadde gått med sokker ute dersom det begynte å brenne. Anonymkode: 73f2e...40b 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vi har et lite plaskebasseng i barnehagen, må ikke bruke sokker i det men er jo en fordel. Da håper jeg du heller ikke kjefter de ansatte ned når brannalamen går å han må ut uten tøfler/sko. Selv hvis det er regn eller snø. Hjelper ikke mye med skinntøflene, men de er bedre enn ingenting. Anonymkode: d1a96...82f Hvor ofte går den brannalarmen? Ikke nok til at ungen må gå med tøfler KONSTANT. Norske foreldre ass.. Anonymkode: 20c20...e83 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antisklisokker man kan bade i? Hæ? Jeg har hatt et barn i barnehage i ett år nå, og jeg har aldri hørt om dette. Bader de i barnehagen? Og hvorfor sokker på? Min gutt nekter uansett både sokker og tøfler, så begge deler er helt unødvendige i barnehagen. Det beste er jo å ikke ha sko på uansett, bedre for foten. Barnet mitt har den matboksen fra IKEA som er formet som et hundehode, den er lett for barn å åpne selv. Drikkeflaske har jeg kjøpt på Rema. Anonymkode: 73f2e...40b Vi har vannrom i vår barnehage, tror mange har det. Anonymkode: d50c1...c70 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #20 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har vannrom i vår barnehage, tror mange har det. Anonymkode: d50c1...c70 Aldri hørt om, men nå har jeg lært noe nytt! Så koselig for barna 😃 Anonymkode: 73f2e...40b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå