Gå til innhold

Er det rundt 4 mnd barna begynner å våkne før fuglene fiser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nr 3, attpåklatt. Husker virkelig ikke. Er 3 mnd nå, og sover gjerne til 8, 9, 10 eller 12. Legger seg klokken 20 hver kveld. Har hatt 12-16 timer natt siden 6 ukers alder.

Nyter tiden akkurat nå, men når var det de slutter med disse lange morgenene igjen? Er det som regel ved den 4-måneders regresjonen? Eller? Hva opplever folk?

Anonymkode: 75604...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo individuelt. Her har vi vært heldig. Vår baby som snart er 10 mnd står opp alt mellom 07 - 08.30, og slik har det vært i flere mnd. Kun få unntak med at han har stått opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du sier det ....... Min 3dje her blir fire mnd nå om et par dager, og de to siste dagene så er han lysvåken kl 6. Frem til nå har han sovet til rundt 9. Jeg håpet det skulle gå over raskt, men hvis det er en «greie» fra nå av så får jeg vel gå å legge meg straks selv 🥲

Anonymkode: 05b34...e7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når du sier det ....... Min 3dje her blir fire mnd nå om et par dager, og de to siste dagene så er han lysvåken kl 6. Frem til nå har han sovet til rundt 9. Jeg håpet det skulle gå over raskt, men hvis det er en «greie» fra nå av så får jeg vel gå å legge meg straks selv 🥲

Anonymkode: 05b34...e7c

Ja, det er kanskje ikke så dumt 😆 jeg får nyte denne siste måneden så godt jeg kan.

Anonymkode: 75604...b8d

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg er veldig tilfeldig. Jeg har to barn, eldste hadde en periode der han sto opp i 5-tiden, men ikke så tidlig som fire måneder gammel. han var nærmere året da det begynte. Og det gikk ganske raskt over igjen. Yngste er 16 måneder og har aldri stått opp før 7. Hun sover som regel til mellom 8 og 10.

Anonymkode: 6c2fe...0d1

AnonymBruker
Skrevet

2-åringen her har vel aldri vært våken før 7:30 ennå, og må ofte vekkes kl 8 for å rekke barnehage og jobb. Idag (ferie) sov vi til 9.

Så jeg håper svaret er: aldri! 😂

Anonymkode: 0a04a...509

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vår startet når han var 10 måneder. 

Anonymkode: 17b35...10f

AnonymBruker
Skrevet

Vår er 6mnd og våkner 07-0730. Alltid gjort.

Anonymkode: 38bac...159

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

2-åringen her har vel aldri vært våken før 7:30 ennå, og må ofte vekkes kl 8 for å rekke barnehage og jobb. Idag (ferie) sov vi til 9.

Herlig, slik har begge mine vært også.

Anonymkode: 8434d...f98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mine er 21 og 24 og har aldri blitt morgenfugler.

Anonymkode: 1b707...831

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine kunne ammes i søvn hvis de våknet tidlig frem til 7-8-måneders alderen. Da var de lys våkne hvis de først våknet rundt 5-6, og da stod vi likså gjerne opp. Dette gikk dog over da de begynte i barnehagen og trengte mer søvn. 

Anonymkode: acbca...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...