Gå til innhold

Hva sover baby i ute nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feks ved 13 grader og overskyet?

Anonymkode: 69612...b8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Når dere er ute på tur så sover jo baby i det du kler babyen i sånn på normalen. Oppi vogna eller i bilsetet (selv om babyer akkurat som barn selvsagt ikke skal sove mens dere kjører bil, da hen vil bli alvorlig skadet om dere kolliderer). 

Sånn ellers så håper jeg du ikke lar baby sove utendørs. Først av alt er dette 2021, ikke 1970 på den norske landsbygda. Nivået av smog er i de fleste norske byer for høyt til å la baby sove noe annet sted enn inne i sunn luft filtrert gjennom et hepa-filter. Og bor dere ikke i en by er likevel sjansen for at baby uten oppsyn blir angrepet av dyr eller fugler vesentlig høyere enn akseptert risikonivå i 2021 (selv om det er lavere enn akseptert risikonivå i 1970, da babyer døde rimelig ofte).

Dersom du har for vane å delta i den norske gamle tradisjonen «trilletur» under illusjonen om at baby har godt av frisk luft? Dette er ikke gamle dager. Frisk luft finnes best inne. :)  Ute har vi forurenset den for mye til små lunger.

Anonymkode: 27d22...1fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du? Når dere er ute på tur så sover jo baby i det du kler babyen i sånn på normalen. Oppi vogna eller i bilsetet (selv om babyer akkurat som barn selvsagt ikke skal sove mens dere kjører bil, da hen vil bli alvorlig skadet om dere kolliderer). 

Sånn ellers så håper jeg du ikke lar baby sove utendørs. Først av alt er dette 2021, ikke 1970 på den norske landsbygda. Nivået av smog er i de fleste norske byer for høyt til å la baby sove noe annet sted enn inne i sunn luft filtrert gjennom et hepa-filter. Og bor dere ikke i en by er likevel sjansen for at baby uten oppsyn blir angrepet av dyr eller fugler vesentlig høyere enn akseptert risikonivå i 2021 (selv om det er lavere enn akseptert risikonivå i 1970, da babyer døde rimelig ofte).

Dersom du har for vane å delta i den norske gamle tradisjonen «trilletur» under illusjonen om at baby har godt av frisk luft? Dette er ikke gamle dager. Frisk luft finnes best inne. :)  Ute har vi forurenset den for mye til små lunger.

Altså what? Baby begynner i barnehagen og der sover de ute i vogn. Sånn er det bare. Der er de under oppsyn, og har også nett over vognen som beskyttelse. Og nei, jeg kler i ungen i feks en softshelldress for å sove i vognen. Så derfor lurer jeg på tips. Det er litt vanskelig med mellomsesong syns jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kler ikke* 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva i alle dager er det du har røyka?

Til TS: Jeg bruker vognpose hele året. Tykk vinterpose om vinteren og tynnere vår-/høstpose resten av året. Åpen/uten pose om når det er varmt om sommeren 🙂 Nå bruker vi vanlige inneklær (bomull) i vognposen.

Anonymkode: aec0a...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...