AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Gutten tåler ikke ull, så må finne på noe annet når han skal sove ute vinterstid. Noen tips? Har selvsagt tykk og god vognpose. Anonymkode: b446b...249
Nathea Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Jeg liker veldig godt fleece da jeg klør av all ull. Får helt panikk av å ha på meg ull.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Men blir det varm nok? Syns de fleste fleecejakker er litt tynne? Tips til en tykkere variant? Anonymkode: b446b...249
Mezzosoprena Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Merino? Fortsatt en ulltype, men mange tåler dette bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Ullfleece fra Joha? Kan han ikke ha ull som mellomlag heller? Mine får eksem om de har ull som innerste lag, men kan uten problem bruke feks Lillelam sin ulldresser ved soving i vogn eller som mellomlag under dress. Anonymkode: e3753...23b 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Gutten tåler ikke ull, så må finne på noe annet når han skal sove ute vinterstid. Noen tips? Har selvsagt tykk og god vognpose. Anonymkode: b446b...249 Trenger ikke stappe ungen full av klær om vognposen er god. En ulldress funker jo utenpå vanlige klær selv om barnet er allergisk. Anonymkode: b9a3e...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 Kan også prøve kashmir? Jeg tåler ikke vanlig ull, men kashmir tåler jeg. Null utslett og kløe. Denne nettsiden har fine plagg for de små også. Anonymkode: f2971...780
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 Takk for alle tips, men gutten er svært følsom for ull. Selv om det er utenpå andre klær så ser jeg for meg at det fort kan komme mot huden likevel, som hals/ansikt og hender. Anonymkode: b446b...249
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for alle tips, men gutten er svært følsom for ull. Selv om det er utenpå andre klær så ser jeg for meg at det fort kan komme mot huden likevel, som hals/ansikt og hender. Anonymkode: b446b...249 Hvis du eller noen du kjenner kan sy littegranne, kan du bare sy på flecce/bomull akkurat der det kan irretere. Anonymkode: 214c1...f2c 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 Fleece. En fleecejakke over en fleecegenser går bra. Bomull. Mange lag. Tykke jakker. Ingen av mine barn har brukt ull, det har gått så fint som bare det. Anonymkode: 07395...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for alle tips, men gutten er svært følsom for ull. Selv om det er utenpå andre klær så ser jeg for meg at det fort kan komme mot huden likevel, som hals/ansikt og hender. Anonymkode: b446b...249 Vi er nok flere som har svart som har barn som er svært superfølsomme for ull. Her sørger vi for at armene på bomullsgenseren kommer utenfor ulldressen, da er det ikke i kontakt med hender eller armer. Vi har på ullgenser som er mer åpen i halsen, slik at det ikke kommer i kontakt med halsen. Vi bruker bare 100 % ull og ikke blandingsmaterialer som ikke puster. Ulldressene fra Lanullva er helt supre. Anonymkode: b9a3e...9f6 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fleece. En fleecejakke over en fleecegenser går bra. Bomull. Mange lag. Tykke jakker. Ingen av mine barn har brukt ull, det har gått så fint som bare det. Anonymkode: 07395...8e5 Ville ikke brukt fleece på veldig små barn, fleece = plast. Anonymkode: b9a3e...9f6 1
Blikkboks Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 Hm, mine er også svært følsomme for ull,men dei har ikkje fått utslett når dei har noko (ofte bambus) mellom seg og ulla. Har hatt problem med hals- og ermkant det har vi løyst med lenger genser og hals av anna materiale under. Synes også ulljakke er betre fordi dei ikkje er så tette i halse. Meeen om dette ikkje er eit alternativ og fleece heller ikkje er eit alternativ ville eg ha prøvd med strikka bomullsgenser. Dei blir kanskje litt stive, men varmar noko (Ikkje som ull,sjølvsagt). Fins også blandingsgarn ull/bomull som kan vere verdt eit forsøk. Elles har også alpakkaull noko mindre "piggtrådfiber" enn saueull om eg ikkje hugsar feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå