Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (På 2.8.2021 den 20.11):

Ellers liker jeg norsk mat veldig godt. Den er ganske nøytral og for meg som ikke er så glad i fake smak som krydder osv, er det helt perfekt. Syns bare det er litt synd at så mange nordmenn foretrekker utenlandsk mat. Det er ikke ofte jeg blir bedt på typisk norske middager. 

Er krydder fake? Det var nytt for meg. Er du britisk eller fra et lignende land hvor krydder er uvanlig, siden du liker mat som ikke er krydret?

Jeg er dessverre ikke overbegeistret for de fleste nordmenn, vi er bønder og fiskere med oljepenger, men uten klasse. Det homogene samfunnet vi har skapt gir lite rom for å være annerledes. Der er faktisk bygdefolket rundere i kantene, så lenge man har et altfor oppblåst selvbilde.

Anonymkode: 7c316...2d8

Gjest Henkjønnet
Skrevet

Må le av dere som tror Norge ikke er korrupt 😂

Skrevet
Henkjønnet skrev (4 minutter siden):

Må le av dere som tror Norge ikke er korrupt 😂

Korrupsjon finner man overalt i en eller annen grad. I Norge er graden av korrupsjon veldig lav i forhold til resten av verden. Det skal ikke store overtrampet til for at en politiker må ta hatten sin og gå her i Norge. Man trenger ikke bekymre seg for å bli stoppet av politi som er ute etter at du skal betale dem under bordet for å slippe at de skal oppholde deg med å «finne feil» på bilen din eller lignende.

Gjest Henkjønnet
Skrevet
42 minutter siden, Klossmajor said:

Korrupsjon finner man overalt i en eller annen grad. I Norge er graden av korrupsjon veldig lav i forhold til resten av verden. Det skal ikke store overtrampet til for at en politiker må ta hatten sin og gå her i Norge. Man trenger ikke bekymre seg for å bli stoppet av politi som er ute etter at du skal betale dem under bordet for å slippe at de skal oppholde deg med å «finne feil» på bilen din eller lignende.

Korrupsjonen i Norge har en helt annen, skjult form.

Er ikke noe jeg sier men noe jeg lærte på seminar fra en kar i 70/80 årene som hadde veldig, veldig god innsikt i norsk samfunn og økonomi

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er krydder fake? Det var nytt for meg. Er du britisk eller fra et lignende land hvor krydder er uvanlig, siden du liker mat som ikke er krydret?

Jeg er dessverre ikke overbegeistret for de fleste nordmenn, vi er bønder og fiskere med oljepenger, men uten klasse. Det homogene samfunnet vi har skapt gir lite rom for å være annerledes. Der er faktisk bygdefolket rundere i kantene, så lenge man har et altfor oppblåst selvbilde.

Anonymkode: 7c316...2d8

Jeg liker at mat er ekte, og at smaken smaker som råvarene. Ikke drysse masse krydder på. Jeg er ikke britisk. Jeg er oppvokst i Italia. Som er kjent for å ha den ærligste maten. Dvs gode råvarer og lite krydder, men heller urter om det er sånn. 

Endret av SoWhat?
AnonymBruker
Skrevet

Gode sider ved norsk kultur: ikke religiøse, ikke overtroiske, likestilling, uærbødige, ironisk/sarkastisk/svart humor, en viss solidaritet med våre egne som gjør at man gidder å betale ekstra skatt for, dyr har egenverdi, mangel på oppdragervold både på barn og på dyr.

Dårlige sider ved norsk kultur: byråkrati, dyrking av middelmådighet, allværsjakker og #LivetErBestUte, det evinnelige brødet og den nasty melkesjokoladen, prektigheten som gjør at vi skal være så overinkluderende mot spesielt muslimer at vi nok snart mister både likestillingen og humoren.

Anonymkode: 714aa...a4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gjest Henkjønnet skrev (På 5.8.2021 den 22.10):

Korrupsjonen i Norge har en helt annen, skjult form.

Er ikke noe jeg sier men noe jeg lærte på seminar fra en kar i 70/80 årene som hadde veldig, veldig god innsikt i norsk samfunn og økonomi

Selvsagt er det en annen form for korrupsjon her. Men vi har større transparens i norsk offentlig liv og politikk. Det aller meste går under radaren i andre, mindre egalitære land. I både Frankrike, England og USA kan du egentlig styre på som det passer deg uten særlig frykt for at noen skal blande seg.

Anonymkode: 002de...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...