Margrethe_Britt Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Hei alle!😊 Jeg har lenge tenkt på akkurat dette. Jeg har en venn, godt oppe i tredveårene, og jeg har merket et usedvanlig lavt energinivå når det nærmer seg sist på dagen. Hun drikker hverken kaffe, te eller noe annet koffeininnholdig. Helt oppriktig så føler jeg at dette kunne hjulpet henne mye. Men hvor skal man begynne?.. og hva skal man si?  Har dere noen tips til hvordan jeg kan introdusere henne til denne magiske verdenen hvor man holder ut en hel dag på jobb, og deretter kos med familien? Jeg har selv alltid hatt stor glede av morgenkruset med kaffe etc.🥰
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Hvorfor skal du fikse på henne, har hun bedt deg om hjelp? Det kan jo være at hun er et morgenmenneske, har en krevende dag og rett og slett er sliten "sist på dagen" og trenger å flate helt ut. Folk er forskjellige. Anonymkode: 88a12...af1 14
Margrethe_Britt Skrevet 2. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skal du fikse på henne, har hun bedt deg om hjelp? Det kan jo være at hun er et morgenmenneske, har en krevende dag og rett og slett er sliten "sist på dagen" og trenger å flate helt ut. Folk er forskjellige. Anonymkode: 88a12...af1 Det er på ingen måte slik at jeg skal "fikse" henne, men hun har klaget spesielt mye på hvor trøtt/ sliten hun har vært i det siste. Tenkte at det å f. eks. få henne til å drikke kaffe kunne hjulpet? Men takk for svar, og du har helt rett i at vi alle er forskjellige😉  1
Mezzosoprena Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Margrethe_Britt skrev (46 minutter siden): Hei alle!😊 Jeg har lenge tenkt på akkurat dette. Jeg har en venn, godt oppe i tredveårene, og jeg har merket et usedvanlig lavt energinivå når det nærmer seg sist på dagen. Hun drikker hverken kaffe, te eller noe annet koffeininnholdig. Helt oppriktig så føler jeg at dette kunne hjulpet henne mye. Men hvor skal man begynne?.. og hva skal man si?  Har dere noen tips til hvordan jeg kan introdusere henne til denne magiske verdenen hvor man holder ut en hel dag på jobb, og deretter kos med familien? Jeg har selv alltid hatt stor glede av morgenkruset med kaffe etc.🥰 LITT enkelt å forklare slik slitenhet med mangel på koffein, kanskje? 11
Tone83 Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Hun skal til legen først. Jern, d vitaminer.. full sjekk😀 8
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): LITT enkelt å forklare slik slitenhet med mangel på koffein, kanskje? En banan, eller en energibar, evt.en sjokoladebit kan også gi litt boost på ettermiddagen.
Mezzosoprena Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Hvemsomhelst skrev (15 minutter siden): En banan, eller en energibar, evt.en sjokoladebit kan også gi litt boost på ettermiddagen. Ja, eller det kan være en grunn til at man er sliten... 1
marleneK92 Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 (endret) Vist hun klager på at hun er sliten som du sier så er det viktigste å komme seg til legen først. Ta en full sjekk av det vanlige først, og så ta det derifra. Det er viktig at hun er 100% åpen, og ærlig om det kan være andre underliggende grunner enn f.eks vitaminmangel. Men altså. Sist på dagen.. Det er ikke det sosiale/mennesker som sliter henne ut? Har hun alltid vært sånn eller er det noe nytt? Ser du skrev i det siste til noen her så regner med det er nytt, men. Endret 3. august 2021 av marleneK92 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Hvis man er over 30 år ikke drikker noe med koffein i (slik som meg selv), er det som regel en grunn til det tenker jeg. Anonymkode: 2b3b2...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 Sjeldent jeg føler meg friskere og mer «piff» av kaffe. Anonymkode: c36e1...dab
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 Altså, ikke si slikt til andre med mindre man ber om råd. Kan godt hende hun har helseproblemer du ikke vet om, f.eks lavt stoffskifte. Vi er alle ulike, og ikke alle trenger å ha supermasse energi for å ha en ok hverdag heller. Anonymkode: ba28f...93e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 Margrethe_Britt skrev (22 timer siden): Hei alle!😊 Jeg har lenge tenkt på akkurat dette. Jeg har en venn, godt oppe i tredveårene, og jeg har merket et usedvanlig lavt energinivå når det nærmer seg sist på dagen. Hun drikker hverken kaffe, te eller noe annet koffeininnholdig. Helt oppriktig så føler jeg at dette kunne hjulpet henne mye. Men hvor skal man begynne?.. og hva skal man si?  Har dere noen tips til hvordan jeg kan introdusere henne til denne magiske verdenen hvor man holder ut en hel dag på jobb, og deretter kos med familien? Jeg har selv alltid hatt stor glede av morgenkruset med kaffe etc.🥰 Tror ikke kaffe hjelper på det. Er selv sliten på ettermiddag/kveld. Drikker kaffe. Eneste kaffe gjør erat jeg ikke sovner så lett og derfor er mindre uthvilt neste dag. Anonymkode: 0fe20...43e
Gjest Raptuza Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 Kanskje ho feilar noko/er sjuk. Då er det ikkje alltid koffein hjelper.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 Tips henne om å ta en tur til Legen du. Greit med en sjekk der først. Drikker heller ikke noe av dette du nevner. Men vil ikke tro det hjelper på Kvikne til. Det kan hjelpe med en gå tur selv om en er sliten. Anonymkode: d484e...415 2
Strange Doll Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 Jeg er også ofte sliten og syns det er veldig masete når folk skal tvinge i meg kaffe. Hadde ikke mast om det. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #16 Skrevet 5. august 2021 FruktSmoothie eller Skive/ lompe/ knekkebrød med peanøttsmør og banan gir sunn energi når hun begynner å bli slapp om ettermiddagen. Anonymkode: 63801...6ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå