Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg har søkt NAV om permisjon. Jeg har på papiret to jobber, den ene er fast 100 prosent og den andre er ringevikarer. Den andre jobben har jeg ikke vært på i år. NAv har denne jobben med i lista for hvem som må sende intektsmelding.

1 Må jeg kontakte andre jobben min selv og be om at de sender inn inntekstmelding? Eller får de automatisk varsel om dette fra NAV?  

2 jeg  har ikke hatt inntekt der det siste året , kun feriepenger, vil feriepengene telle med? 

3 Vil ikke NAV regne søknaden som behandlet om ikke begge arbeidsplasser sender inn inntekstmelding selv om jeg kun har hatt inntekt hos det ene stedet? 

Anonymkode: 0cd19...9c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1: de får varsel i altinn. Her vet jeg av erfaring fra min jobb at mange er veldig sløve med å sjekke og sende inn. Ofte måned minnes på dette hvis det er et lite firma uten egen personalavdeling som har rutiner for sånt. 

2: nei det inngår ikke

3: de vil ikke behandle søknaden før alle inntektsmeldinger er på plass, selv om de er på null kr. 

Anonymkode: 7a69c...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde meg, selv om jeg ikke hadde tjent en eneste krone fra den ene arbeidsgiveren det året. Jeg måtte kontakte dem. Ba dem slette meg fra AA-registeret, siden jeg ikke skulle jobbe der mer. Søknaden min ble innvilget samme sekund de gjorde det. Ville ringt dem for å be dem sende inntektsmelding, fordi det kan ta laaaang tid om du bare skal vente og se. 

Anonymkode: ce9c6...bc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får jeg ringe da! 😅

Takk for svar begge to. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!

jeg har søkt NAV om permisjon. Jeg har på papiret to jobber, den ene er fast 100 prosent og den andre er ringevikarer. Den andre jobben har jeg ikke vært på i år. NAv har denne jobben med i lista for hvem som må sende intektsmelding.

1 Må jeg kontakte andre jobben min selv og be om at de sender inn inntekstmelding? Eller får de automatisk varsel om dette fra NAV?  

2 jeg  har ikke hatt inntekt der det siste året , kun feriepenger, vil feriepengene telle med? 

3 Vil ikke NAV regne søknaden som behandlet om ikke begge arbeidsplasser sender inn inntekstmelding selv om jeg kun har hatt inntekt hos det ene stedet? 

Hvorfor ikke bare stryke ut jobb nummer to og fokusere på den jobben du faktisk har?

Anonymkode: 82f69...332

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor ikke bare stryke ut jobb nummer to og fokusere på den jobben du faktisk har?

Har bare glemt å si opp jobb nr to formelt. Og nå er det for sent. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Og det hadde vel ingenting med spørsmålet mitt å gjøre? Jeg fokuserer vel på den jobben jeg har siden jeg ikke tar på meg ekstra utenom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...