AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Hvordan er det mulig å gå et helt svangerskap uten å merke at man er gravid? Noen som har erfaring med det selv eller kjenner noen? Er litt redd for at det skal skje meg egentlig. Anonymkode: 8a36e...064
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Bare å se noen episoder av «I did not know I was pregnant». Flere av dem har tolket «vanskelig å bli gravid», som «umulig». Det er mange som har blødning gjennom hele svangerskapet. Det er de som nesten ikke får noen mage. Det er dem som ikke opplever noe særlig til noen plager. Kjenner noe, som halveis nå kjenner baby, men hadde hun ikke vært klar over at det var baby, kunne hun trodd det var tarmbevegelser ol. Hun har nesten ikke mage, kunne bare vært litt «spist godt i sommer grill, is ol». Ikke kvalmen, ikke noen plager som mange kjenner. Det er mulig, selv om det kanskje ikke er normalen. Men om du har sex, selv om du bruker beskyttelse, ta en test innimellom. For sex kan føre til et barn. Anonymkode: 58f73...319 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Sjansen er svært liten, ganske mikroskopisk egentlig. Men jeg kjenner til ett tilfelle. Hun merket ikke noe før hun våknet om natten på overnatting hos en venninne pga ryggsmerter. Ryggsmertene var så ille at de vekket moren i huset, som er sykepleier, hun kjente igjen riene. Så da dro de til sykehuset og vips var hun mamma.. Nå var dette en høy jente som ikke var feit men hadde litt ekstra vekt på kroppen fra før. Kan være hun hadde noen symptomer som hun egentlig ikke tilla vekt da hun jo ikke hadde noen synlig mage, jeg så henne selv 2-3 mnd før fødselen og la ikke merke til noen mage. Anonymkode: 47a9a...29d 1
Vera Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Jeg vet ikke hvordan det er mulig å gå et helt svangerskap uten å merke noe - men jeg skjønner godt at det er mulig å gå noen mnd uten å merke noe (om man feks bruker prevensjon som tilsier at man ikke skal kunne bli gravid feks). Om man ikke planlegger å bli gravid, leter man heller ikke etter symptomer - slik man gjerne gjør når man planlegger en graviditet? Da blir fort oppblåst mage bare et symptom på noe man har spist, større/oppblåste pupper bare et symptom på at man har lagt på seg, eller nærmer seg eggløsning/menstruasjon..uteblitt mens kan bli et symptom på stress. Mens for andre er uteblitt mens normalen pga prevensjonen de bruker. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for dette om dette er noe du er obs på. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 På et program der noen fødte uten å vite hun var gravid, hadde hun tatt test, men den var negativ. Hun hadde vært hos legen og legen mente hun hadde en cyste som skulle utredes videre. Om man ikke har vært gravid før eller lest seg opp på symptomer, går på prevensjon og har utelukket graviditet pga negativ test så kan jeg lett se for meg at man kan gå lenge uten å merke noe, spesielt om man har litt mage fra før og ikke blir veldig stor i graviditeten. Anonymkode: 250dd...5b9 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Det går faktisk ikke an hvis man er normalt utrustet i hodet. Men man kan være gravid og fortrenge det. Anonymkode: b28ec...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Ene naboen vår var gravid, og jeg trodde hun var høygravid, men det viste seg at hun kun var 5 mnd. på vei. Fosteret lå på en spesiell måte, så hun fikk veldig stor mage tidlig. Ei anna jeg kjenner så knapt gravid ut da hun var i 9. måned. Jeg hadde ikke trodd hun var gravid i det hele tatt om hun ikke hadde sagt det, og hun var slank i utgangspunktet. Så størrelsen på magen kan variere voldsomt i sjeldne tilfeller. Anonymkode: 9117b...91b 3
Helgeline Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det går faktisk ikke an hvis man er normalt utrustet i hodet. Men man kan være gravid og fortrenge det. Anonymkode: b28ec...8ec Enig i at noen fortrenger det, men det går faktisk an. Hvis du ikke tenker tanken leter du ikke etter symptomer. Kjenner ei oppegående dame, som ikke fant det ut før hun var på legesjekk for noe annet. Legen fant ut at hun var 7 mnd på vei. Men enig i at det er utrolig. Hun jeg vet om hadde også barn fra før. Forsto det slik at hun ikke trodde hun kunne bli gravid siden hun fortsatt amma… 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ei anna jeg kjenner så knapt gravid ut da hun var i 9. måned. Jeg hadde ikke trodd hun var gravid i det hele tatt om hun ikke hadde sagt det, og hun var slank i utgangspunktet. Så størrelsen på magen kan variere voldsomt i sjeldne tilfeller. Anonymkode: 9117b...91b Jeg var slik jeg og. Både naboer og folka som jobber på nærbutikken her fikk seg en overraskelse da jeg og mannen plutselig kom hjem med en baby en dag 😅 Fortalte kun nærmeste familie og venner om graviditeten. Anonymkode: 4f1d8...d5d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 Jeg merket det først da jeg begynte å kaste opp. Etter 5 dager med det jeg trodde var omgangssyke viste det seg at jeg var 16 uker på vei. Magen ble først synlig større for meg i uke 34. Men jeg brukte vanlige klær til uke 39, og ingen så at jeg var gravid før i uke 40. Så hvis jeg ikke hadde begynt å kaste opp, så kan det veldig godt være at jeg ikke hadde merket noe. Bevegelser kan kjennes ut som tarmbevegelser. Spark kan kjennes ut som sting/hold. Jeg gikk på ppiller, så mensen var jo fraværende. Jeg skjønner godt at det er mulig med barn nr 1 jeg. Anonymkode: ec33f...937 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 Jeg fødte uten å ane at jeg var gravid. Jeg fikk ingen mage, ikke mer magesmerter enn til vanlig, ikke mer kvalme enn til vanlig, hadde regelmessig mens hele svangerskapet, gikk på p-piller (pga menssmerter), hadde fått beskjed om at jeg var steril året før, hadde vært til ikke mindre enn tre gynekologiske undersøkelser i løpet av svangerskapet og i løpet av et sykehusopphold ca 5 mnd ut i svangerskapet ble det tatt flere graviditetstester (det er standard ved magesmerter med ukjent grunn) som alle var negative. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skulle kunnet skjønne at jeg var gravid. Anonymkode: 87781...111 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 Men hvordan er det mulig å ikke kjenne bevegelsene fra barnet i magen? Jeg kan forstå at man bortforklarer andre symptomer, men når babyen beveger seg i magen, spesielt i siste trimester så må man da begynne å lure? Anonymkode: 8b186...967 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fødte uten å ane at jeg var gravid. Jeg fikk ingen mage, ikke mer magesmerter enn til vanlig, ikke mer kvalme enn til vanlig, hadde regelmessig mens hele svangerskapet, gikk på p-piller (pga menssmerter), hadde fått beskjed om at jeg var steril året før, hadde vært til ikke mindre enn tre gynekologiske undersøkelser i løpet av svangerskapet og i løpet av et sykehusopphold ca 5 mnd ut i svangerskapet ble det tatt flere graviditetstester (det er standard ved magesmerter med ukjent grunn) som alle var negative. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skulle kunnet skjønne at jeg var gravid. Anonymkode: 87781...111 Gratulerer det var jo verdens mest godt gjemte overraskelse ❤️ Kan tenke meg dere ble lykkelige siden du hadde fått beskjed om å gi opp alt håp og plutselig så kom det et lite nurk ❤️ Likevel må det nå være et voldsomt sjokk da man rekker jo ikke å forberede seg verken med permisjoner, innkjøp eller mentalt sett. Anonymkode: 32e12...8ae
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvordan er det mulig å ikke kjenne bevegelsene fra barnet i magen? Jeg kan forstå at man bortforklarer andre symptomer, men når babyen beveger seg i magen, spesielt i siste trimester så må man da begynne å lure? Anonymkode: 8b186...967 Du tror alle barn beveger seg like mye? Anonymkode: 87781...111 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tror alle barn beveger seg like mye? Anonymkode: 87781...111 Nei, det er nok individuelt, men alle babyer skal bevege seg endel i magen. Og på slutten er jo babyen så stor at bevegelsene er ganske kraftige og ulikt alt annet. Anonymkode: 8b186...967
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #16 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er nok individuelt, men alle babyer skal bevege seg endel i magen. Og på slutten er jo babyen så stor at bevegelsene er ganske kraftige og ulikt alt annet. Anonymkode: 8b186...967 Det var så pass tykt med hud og sånn på magen min at selv når den var sprengt til randen magen og jeg kjente bevegelse inni magen så var det svært lite man kunne se utenpå og det gjelder alle tre svangerskapene. Så er nok litt forskjell. Noen har jo sånn nesten gjennomsiktig hud med masse blodårer når de går høygravid.. Det hadde absolutt ikke jeg. Anonymkode: 32e12...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #17 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det er nok individuelt, men alle babyer skal bevege seg endel i magen. Og på slutten er jo babyen så stor at bevegelsene er ganske kraftige og ulikt alt annet. Anonymkode: 8b186...967 Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner ei som hadde morkaken foran, og hun kjente ikke en døyt til den babyen noen gang. Hun så den beveget seg på ul sent i svangerskapet, for de sjekket jo ekstra, men hun kjente det ikke. De sa det var pga morkakens posisjon. Anonymkode: c6892...3a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå