AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Men allikevel bort litt hos hverandre, men mest hos den ene? Anonymkode: 3abda...92f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Vi dro kortet ca annen hver gang. Ble ikke på krona likt, men likt nok. Evt kan dere så klart ha et matkort som dere bruker av når dere handler inn til felles måltider. Begge overfører et avtalt beløp og så bruker dere matkortet til det som er til dere begge. Kan jo så klart være at den ene spiser litt av syltetøyet som den andre har kjøpt tidligere, eller litt frokostblanding som allerede står i skapet. Men så smålig er man jo ikke når man er sammen at man reagerer på slikt. Anonymkode: 74d13...a59
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Alternativ 1: Man handler annenhver uke. Ene uken handler den ene og andre handler den andre. Dersom dere er sammen og spiser sammen ca like ofte hver uke. Alternativ 2: Lager en felles matkonto som man setter inn et beløp hver på i mnd og bruker den kontoen til all mat som går på fellesen. Anonymkode: 14701...b53
OppNedPåAlt Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Vi opprettet en konto og hadde to kort til den. Overførte likt beløp hver måned. Skulle vi spise sammen/være mye sammen, gikk det på det kortet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Vi har spleis på Vipps for felles matutgifter, gjør opp èn gang i mnd. Funker veldig greit🙂 Anonymkode: 9cb7d...a23 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 Vi tar det på cirkaen, og bytter på å dra kortet. Er vi på tur, har vi gjort det slik at alt felles går på kredittkortet hans, også tar vi oppgjøret til slutt og jeg fører over halve beløpet. Dette funker bare hvis begge er opptatt av at den andre ikke skal bruke mer penger. Da blir det jo sånn at jeg ønsker å betale når jeg føler han har betalt en stund. Er en av partene av typen som ikke ønsker at det skal være likt, men syns det er fint hvis den andre spanderer, får man finne andre løsninger. Anonymkode: fb6ce...828
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Han betaler for det meste, men jeg spanderer i ny og ne når jeg føler for det 😂 vi spiser sjeldent middag sammen i hverdagene, det blir for det meste hver andre helg uansett. Bor 98% av tiden hos meg. Anonymkode: 3c8a4...be6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Hva gjør dere når den ene er dobbelt så stor som den andre og spiser veldig mye mer? Her har vi ofte gjort det sånn at den vi er hos betaler, siden vi er hos hverandre ca likt. Men han er nesten to meter og veldig muskuløs og spiser mye mer enn meg. Så når han er hos meg har jeg mye større matutgifter enn han har når jeg er hos han. Jeg spiser bare to små måltider om dagen og er rett over en og en halv meter. Mens han kan spise 4-7 måltider om dagen og store middagsporsjoner. Anonymkode: 02cd8...e06 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han betaler for det meste, men jeg spanderer i ny og ne når jeg føler for det 😂 vi spiser sjeldent middag sammen i hverdagene, det blir for det meste hver andre helg uansett. Bor 98% av tiden hos meg. Anonymkode: 3c8a4...be6 Hvorfor betaler han mest? Anonymkode: 3abda...92f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 Jeg hadde en kjæreste som «bodde» hos meg nå og da. Jeg kjøpte inn alt av mat og jeg lagde maten. Jeg kjøpte også inn øl, noe jeg ikke liker, men som han var glad i. Jeg irriterte meg litt over det, men turte ikke si fra fordi jeg var forelska og synes det var flaut å «be om penger». Jeg var SÅ dum som holdt på slik! Ikke bare hadde han bedre lønn enn meg, i tillegg hadde jeg høyere boutgifter og barn å ta meg av. Dårlig råd med andre ord, hvertfall når jeg måtte fø en til rundt bordet. 🙄 en kveld sa han til meg at en kamerat av ham hadde spurt ham hva han betalte av ting når han var hos meg og spurte deretter om han skulle betale for noe når han var hos meg. Jeg bare hehe, det går bra. Der hadde jeg en gylden anledning til å si noe, men det gjorde jeg da ikke. Jeg har alltid hatt problemer med å be andre om ting/tjenester/penger.. synes jo at voksne mennesker skal bidra av seg selv, det hadde jeg gjort. Men alle er tydeligvis ikke slik! Forholdet med han her tok slutt, og irritasjonen over at han aldri bidro (i over et halvt år) gjorde nok sitt til at jeg fikk nok av ham (selv om det var andre grunner også). En annen kjæreste av meg bodde her annenhver uke i 2 år. Han pleide å vippse meg penger hver uke etter han hadde vært her eller dra kortet om vi var på butikken sammen. Der betalte vi nok ca like mye hver, men telte ikke på krona. Jeg er egentlig en veldig gavmild person, og betaler gladelig regningen når jeg og en mann er ute og spiser eller går på butikken, men det må faktisk gå begge veier. Det har jeg lært meg etter førstnevnte her. Anonymkode: d200a...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva gjør dere når den ene er dobbelt så stor som den andre og spiser veldig mye mer? Her har vi ofte gjort det sånn at den vi er hos betaler, siden vi er hos hverandre ca likt. Men han er nesten to meter og veldig muskuløs og spiser mye mer enn meg. Så når han er hos meg har jeg mye større matutgifter enn han har når jeg er hos han. Jeg spiser bare to små måltider om dagen og er rett over en og en halv meter. Mens han kan spise 4-7 måltider om dagen og store middagsporsjoner. Anonymkode: 02cd8...e06 7 måltider om dagen??? Anonymkode: d200a...fdc
Gjest Smeltemann Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 Hva med en prisliste i kjøleskapet?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 En betalte og den andre vippset halvparten av summen hver gang vi handlet på butikken. Dersom dere på sikt skal bli samboere er det bare å akseptere at utgiftene blir større med en mann i huset. Anonymkode: 2c1a4...262
Kvepp Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 Er alltid han som handler også vippser jeg bare han halvparten. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå