Gå til innhold

Hjelp til å forstå seg på Hortensia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg synes Horteinsia ser helt like ut når de er tørste og når de har fått for mye vann. Jeg skjønner at det lureste er å stikke fingeren i jorda og kjenne etter, men er det andre triks i boka? Jeg har altså klart å drukne tre hortensiaer i en 30 graders- sommer så jeg er ikke veldig imponert over meg selv. 

Skrevet (endret)

Har du god drenering i potten?

Nå antok jeg at du snakket om en hortensia i potte ute, men det er jo ikke sikkert, er det det? :)

Endret av Rumle
AnonymBruker
Skrevet

Hortensia trenger å holdes jevnt fuktig, det beste er å la blomsten vannes nedenifra slik at røttene trekker vannet opp i potten. 

Du kan kjenne at hortensiaen er tørr ved at blomstene begynner å bli myke. En Hortensia som har fått nok med vann har gjerne et friskt utseende og "crispy" blader. Hvis du kjenner på potta når den har fått nok vann sammenlignet med når den er tørr, kjenner du på vekta at det er på tide å vanne. 

Anonymkode: 33541...4af

AnonymBruker
Skrevet

Butikk-hortensiaer er ofte over-drevne. De står i en for liten potte og har blitt tvunget til å blomstre. Gi dem normale betingelser, så vil de trives.

Anonymkode: 9374f...ca0

Skrevet

Disse står i potte ja. Når de enten har fått for mye eller for lite vann så krøller "blomsterbladene" seg sammen og ser helt like ut for meg. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...