AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Klarer ikke bestemme meg om seng til babyen. Bed side crib er greit det, men har noen erfaringer med noe annet? Som kanskje ikke er så dyrt heller? Husker fra forrige at det var mer tungvint å legge babyen over i BS criben, så kan gjerne ha en seng der man må reise seg opp for å legge baby ned. Bilstol til nyfødt - hva anbefaler folk her? Og hva er greia med base? Var ikke snakk om noe sånt sist jeg hadde baby.. da festet vi med sele Anonymkode: 6b079...c35
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Base er kjekt, for da slipper du å montere med sele 😅 Velg en stol som passer bilen din, av anerkjente merker som Besafe, Cybex, Maxi Cosi, Britax etc. Stolen må få 45grader helning for å sikre frie luftveier til baby (Google babystol helning for hjelp). Stoler er ikke universale og må prøves 😊 Anonymkode: 06501...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Base er kjekt, for da slipper du å montere med sele 😅 Velg en stol som passer bilen din, av anerkjente merker som Besafe, Cybex, Maxi Cosi, Britax etc. Stolen må få 45grader helning for å sikre frie luftveier til baby (Google babystol helning for hjelp). Stoler er ikke universale og må prøves 😊 Anonymkode: 06501...eb7 Så på toppen av alt skal jeg Google helning? Herre jesus Anonymkode: 6b079...c35
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så på toppen av alt skal jeg Google helning? Herre jesus Anonymkode: 6b079...c35 Her, værsågod. https://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html Anonymkode: 06501...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Sprinkelseng er for øvrig ordet du leter etter ift seng. Anonymkode: 06501...eb7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sprinkelseng er for øvrig ordet du leter etter ift seng. Anonymkode: 06501...eb7 Hva mener du? Bed side crib og sprinkelseng er to ulike ting og jeg er ute etter folks erfaringer med å droppe BS crib og høre hva slags senger de selv har brukt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her, værsågod. https://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html Anonymkode: 06501...eb7 Ah ja. Bilstolmafiaen. Skjønner. Anonymkode: 6b079...c35
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Klarer ikke bestemme meg om seng til babyen. Bed side crib er greit det, men har noen erfaringer med noe annet? Som kanskje ikke er så dyrt heller? Husker fra forrige at det var mer tungvint å legge babyen over i BS criben, så kan gjerne ha en seng der man må reise seg opp for å legge baby ned. Bilstol til nyfødt - hva anbefaler folk her? Og hva er greia med base? Var ikke snakk om noe sånt sist jeg hadde baby.. da festet vi med sele Anonymkode: 6b079...c35 Anbefaler deg gullivers ikea sprinkel seng. Den er ganske robust kg du kan ta av ene delen også ta den inntil Seng di slik at baby ikke tar plass når hn sover. Den kan du også senke og heve. Pluss pluss med IKEAs Gulliver sprinkel sengen er at den er blitt kåret til best. Du kan OGSÅ bruke den helt til baby er 2 år. Det mange også ikkke VET er at hvis du har kvittering på sprinkelsengen og den er like god som ny så kan du bytte den ut eller returnere den så fremt at den ikke er demontert viktigste helt ødelagt. Skadet eller ikke kan brukes lenger. Jeg er kjempe fornøyd med den og skal bytte den ut når baby er ett år. Får pengene tilbake og kan kjøpe han en større seng :). Når det gjelder bilstol så er det viktigste at du føler deg trygg på hva du syns er best for deg og din bil. Jeg kjøpte Britax smile 3 sitt vogn sett med både ligge del baby ligge del og Bilsete. Alt for ca 9 tusen kr. Fikk mye for pengene og syntes bilstoler er bra for min del. Anonymkode: 864d6...abc 1
Juni15 Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 Vi var veldig fornøyd med bed side crib. Sprinkelsenga tok vi i bruk da hun begynte å sove på eget rom, men den har hun ikke vært særlig fan av. Da hun var ca 9 måneder begynte hun å sove på madrass (75x200cm) på gulvet, før vi kjøpte en stor seng til henne (90x200). Ser du allerede har fått det tipset jeg ville gi angående bilstol, hva gjelder hvilke anerkjente merker du burde sjekke ut. Disse burde testes i bilen for å se hvilke som passer. Stolen skal ha 45gradee helning for at det ikke skal være fare for kvelning. Du må ikke ha base. De fleste eller alle babystoler kan monteres uten base, med kun belte. Dette gjør det også enklere å få riktig helning på stolen 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 Sprinkelseng er topp, lett å få tak i og holder lenger. Men vi har et trangt soverom og ønsket mindre senger til baby de første månedene. Med første brukte vi en slik vugge: https://www.ellos.no/troll/nicole-vugge/1014751 Ting vi likte: Fin størrelse, hjul - lett å flytte på. Ting vi ikke likte: Ikke lik høyde som vår seng, så litt kronglete å strekke inn en hånd om natta, føltes litt vinglete ut med vuggefunksjon som vi uansett ikke brukte, bunn var hel så måtte lage hull Med andre en slik bedside crib: https://www.rudo.no/products/fillikid-bedside-crib-cocon--white Vi likte at det er mulig å justere bunnen, så den var på høyde med vår seng, at det er side som kan tas ned ved behov og hull i bunnen fra før. Anonymkode: 6817f...1fd 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du? Bed side crib og sprinkelseng er to ulike ting og jeg er ute etter folks erfaringer med å droppe BS crib og høre hva slags senger de selv har brukt. Ah ja. Bilstolmafiaen. Skjønner. Anonymkode: 6b079...c35 du spurte jo om råd. Du fikk råd. Et godt råd. Du fikk også informasjonen så i fanget at fu ikke en gang trengte google det. Og allikevel er du misfornøyd fordi… rådene du fikk følger retningslinjene? Jeg skjønner ikke tankegangen din. Vil du ha råd, eller vil du ikke ha råd? Anonymkode: 4a931...72d 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 Angående bilstol, les på trygg trafikk om bilstol og spør i butikken "Bilstolmafiaen" har mange gode poeng, for det har skjedd mye positivt på bilstolfronten når det kommer til sikkerhet, men jeg er enig i at det blir litt sekt-aktig på noen grupper. Man får god informasjon fra gode kilder også : https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/baby-i-bil/ Vi kjøpte maxi-cosi pebble som vi nå bruker på tredje barnet, veldig fornøyd med det, men synes nesten alle babybilstoler ser like ut! Anonymkode: 6817f...1fd 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 Og vi bruker base for det er så sykt lett å bare knipse setet inn og ut av bilen med Isofixbase 😍 Vi bruke babystol med sele en uke da vi var på besøk og det er så mye mer kronglete. Greit kunne ta babystol lett ut og inn så man slipper stå i bilen og feste baby og slik at man kan ta med bilstol med baby i inn på butikker og sånn. Alt som gjør livet lett er topp, så isofixbase er topp Anonymkode: 6817f...1fd 1
Perelandra Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Perelandra, mod.
Tuppeluri Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 Vi brukte bedside fordi vi syns det var praktisk i forhold til amming. Kunne bare legge baby rett i senga ved siden av i samme høyde som oss etter amming på natt uten problem. Vil du ha sprinkelseng derimot kan du vel velge mellom flere alternativer på IKEA som du kan endre høyde på. Vi byttet til sprinkelseng når ungen kunne stå oppreist selv. Base var kjempe kjekt for vår del, fordi da kunne vi bare klikke bilstolen på plass om vi ville bære bilstolen ut med sovende baby f.eks. Eller når vi skulle på butikken, legen, helsestasjon osv osv og ikke gadd å ta med vogna. Du kan for all del bruke sele også. Viktigste er at hellingen blir riktig mtp risiko for kvelning. Bilstolmafiaen er faktisk veldig nyttig å høre på på enkelte ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå