Gå til innhold

Gangfelt hvor man venter på Grønn mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare vite dette nå en gang for alle. Er så sjelden jeg er borti disse overgangene med knapper, så når det først skjer får jeg litt panikk. Hvis jeg trykker på knappen, og det går opp for meg at det ikke er en bil i sikte (god sikt), kan man da bare gå over selv om det er rød mann. 

Er det bedre at jeg lar være å trykke på knappen overhode når det ikke er biler der, og bare går over gangfeltet?

Bare føler meg som en idiot som står der å venter i lange tider når det ikke kommer noe bil eller bilene er sånn 100 m unna

Anonymkode: a0587...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Norge er det lov til å gå over på rødt lys men du vil kunne bli ansvarlig hvis det skjer noe. Sykkel og sparkesykkel er ikke lov på rødt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dropper å trykke på knappen i slike tilfeller, og det er fullt lov. Unødvendig å kaste bort både din egen og bilistenes tid (om det skulle komme noen). 

Anonymkode: 98018...e6b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trykker alltid. Slik at hvis det kommer en bil 10-15 sek etter jeg har gått over, så må de vente selv om det ikke er noen som skal over 🙂 Jeg pleier også, når jeg passerer gangfelt med knapper, å trykke på dem, selv om jeg ikke skal over veien, men fortsette videre. En liten innsats for å skape irritasjon hos bilister, som jeg hater mer enn Hitler.

Anonymkode: 709c8...850

• Liker 4
Skrevet

De som alltid venter på rødt lys selv om det ikke er en bil i sikte, er mennesker som sjelden gjør noe galt. Så den kan du ta med deg TS 🙂

men, det er bare å gå på rødt, og ikke vits i å trykke på knappen. Da må bilene stoppe selv om det ikke er noen som skal over. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trykker alltid. Slik at hvis det kommer en bil 10-15 sek etter jeg har gått over, så må de vente selv om det ikke er noen som skal over 🙂 Jeg pleier også, når jeg passerer gangfelt med knapper, å trykke på dem, selv om jeg ikke skal over veien, men fortsette videre. En liten innsats for å skape irritasjon hos bilister, som jeg hater mer enn Hitler.

Det hadde jeg aldri turt. Er du ikke redd for å bli slått ned eller noe sånn? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis der er lite/ingen biler går jeg bare over uten å trykke på knappen. Men når jeg har kommet over veien trykker jeg før jeg går videre. Bilene får stå der og steke!!!

Anonymkode: 1ade3...aba

Skrevet

Noen ganger trykker jeg på knappen men istedet for å gå når jeg får grønn mann står jeg bare der og stirrer med tomt blikk på sjåførene i bilene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde jeg aldri turt. Er du ikke redd for å bli slått ned eller noe sånn? 

Av hvem da? :ler: 

Anonymkode: f6c07...204

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stakkars deg som lever et så stusselig liv. Håper du finner noe mening med livet etter hvert! ❤

Anonymkode: 407cd...1e1

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

MDG-tulling?  Er det bedre at jeg blir stående og vente på grønt lys med motoren i gang på dieselbilen min?

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
1 hour ago, Hvemsomhelst said:

MDG-tulling?  Er det bedre at jeg blir stående og vente på grønt lys med motoren i gang på dieselbilen min?

Hadde ikke overrasket meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Haha gjør akkurat det samme

Anonymkode: 54c18...1b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler litt på forakt for de som tar så glede i å ødelegge for andre her. Bor rett ved en lysregulert overgang i en 40-sone, og det både piper og bilene blir stående på tomgang/motor som blir ruset. Ser en del tullinger som synes det er gøy å bare trykke, noe som skaper mer bråk, mer forurensing og mindre flyt.

Men noen er så stusselige at dette er måten de får ut frustrasjonen over sitt eget liv på, uheldigvis.

Anonymkode: afb9f...909

• Liker 3
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 15.17):

Jeg må bare vite dette nå en gang for alle. Er så sjelden jeg er borti disse overgangene med knapper, så når det først skjer får jeg litt panikk. Hvis jeg trykker på knappen, og det går opp for meg at det ikke er en bil i sikte (god sikt), kan man da bare gå over selv om det er rød mann. 

Er det bedre at jeg lar være å trykke på knappen overhode når det ikke er biler der, og bare går over gangfeltet?

Bare føler meg som en idiot som står der å venter i lange tider når det ikke kommer noe bil eller bilene er sånn 100 m unna

Jeg går da bsrr over uten å trykke. Irrirtrdnde for neste bil og måtte stå å vente på grønt lys igjen når det ikke var nødvendig å trykke egentlig og var klart 

Anonymkode: 5b40e...999

AnonymBruker
Skrevet

Trykker alltid på selv om jeg ikke skal over veien. Enkleste måten den lille mannen i gata kan bidra til mindre bilkjøring på.

Anonymkode: 3025d...9e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 17.59):

Trykker alltid på selv om jeg ikke skal over veien. Enkleste måten den lille mannen i gata kan bidra til mindre bilkjøring på.

Anonymkode: 3025d...9e3

"Enkleste måten den lille mannen i gata kan bidra til mer utslipp."
Fixed it for you 

Anonymkode: 3ffa9...5f9

Gjest MillA666
Skrevet

Vi som bor på bondelandet hvor det går to busser i døgnet og jobber på andre siden av byen er veldig imponert over dere MDGidiotene som tror vi kjører bil for moro skyld........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...