AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Både menn og kvinner har en tendens til å beskrive eventuelle seksuelle preferanser veldig overfladisk på en måte som i det vanlige liv ville fått Metoo alarmene til å gå av. Har vært i settinger der kvinner går ganske langt i å snakke om preferanser som får det til å gå kaldt nedover ryggen siden jeg ofte føler at jeg aldri klarer å oppnå disse standardene. Menn er ikke noe bedre når gutta boys samler seg ute. Her inne på kg har jeg lagt merke til at damer som oftest fortsetter å snakke om partnere på samme overfladiske vis som får meg egentlig til å føle meg litt uattraktiv og uønsket selv om jeg ikke er det. Handler nok litt om min egen selvfølelse. Men klarer allikevel ikke la være å lese om alle preferansene og kjendisene og folk som er så lekre at de nesten sklir ut av stolen. Menn her inne gjør det også, men har lagt merke til at de også i noe større grad velger å henge seg mer opp i personlige kvaliteter og ikke bare de ytre kvalitetene. Så er kvinner mer overfladiske enn menn? Anonymkode: 166ec...743
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Det tror jeg ikke. Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som snakker om menn på den måten som gjøres her. Vil tro det er en blanding av overdrivelse, trolling, og er rart forsøk på kvinnepower (ved å oppføre seg som menn). Anonymkode: e1730...f7f 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Den største forskjellen mellom kjønnene er vel at kvinner er mye mer kresne på utseende? På nettdating etc er jo et godt utseende veldig mye viktigere for menn enn det er for kvinner, og ekstremt mange flere menn når ikke opp i det hele tatt pga utseende. Men det er jo mulig kvinner er kresne fordi de kan være det, og menn tar det de får fordi de ikke har noe valg 😅 Anonymkode: f0142...16d 1
norw Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den største forskjellen mellom kjønnene er vel at kvinner er mye mer kresne på utseende? På nettdating etc er jo et godt utseende veldig mye viktigere for menn enn det er for kvinner, og ekstremt mange flere menn når ikke opp i det hele tatt pga utseende. Men det er jo mulig kvinner er kresne fordi de kan være det, og menn tar det de får fordi de ikke har noe valg 😅 Anonymkode: f0142...16d 👌
Gjest Henkjønnet Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Ja kvinner er overfladiske. De insisterer kun på at de ikke er det sånn at de har en backup plan når de er ferdige med å kose seg med de deiligste.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Både menn og kvinner har en tendens til å beskrive eventuelle seksuelle preferanser veldig overfladisk på en måte som i det vanlige liv ville fått Metoo alarmene til å gå av. Har vært i settinger der kvinner går ganske langt i å snakke om preferanser som får det til å gå kaldt nedover ryggen siden jeg ofte føler at jeg aldri klarer å oppnå disse standardene. Menn er ikke noe bedre når gutta boys samler seg ute. Her inne på kg har jeg lagt merke til at damer som oftest fortsetter å snakke om partnere på samme overfladiske vis som får meg egentlig til å føle meg litt uattraktiv og uønsket selv om jeg ikke er det. Handler nok litt om min egen selvfølelse. Men klarer allikevel ikke la være å lese om alle preferansene og kjendisene og folk som er så lekre at de nesten sklir ut av stolen. Menn her inne gjør det også, men har lagt merke til at de også i noe større grad velger å henge seg mer opp i personlige kvaliteter og ikke bare de ytre kvalitetene. Så er kvinner mer overfladiske enn menn? Anonymkode: 166ec...743 Ok… Synes annenhver tråd jeg ser her på forumet beskriver menn som mer «visuelle» - altså mer utseendefikserte enn kvinner. Dette kommer fra menn selv og brukes bl.a til å legitimere menns oppfatning av at kvinner utgår på dato ved fylte 30 år. Noen litt mer rause menn tøyer denne utløpsdatoen til 35 år. Anonymkode: 1be28...df9 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 For ons: ja For forhold: absolutt ikke Anonymkode: a20ab...645
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 Jeg har også det inntrykket. Jeg har vært på jentevors som eneste mann og det var en fryktelig opplevelse. Det var et prat jeg ikke har hørt makan til. Utlevering av intime detaljer om deres "egne" partnere, veldig fokus på utseende og størrelse på penis, penger, makt og slike ting. Jeg ble faktisk veldig overasket. Mannfolk sitter da ikke slik når dem er sammen. Ihvertfall ikke dem jeg henger sammen med. Jeg trodde før at vi menn var mer opptatt av utseende enn kvinnfolk men jeg har snudd nå, jeg tror kvinnfolk generelt er mer overfladiske en hva menn er. Anonymkode: d580e...7c5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har også det inntrykket. Jeg har vært på jentevors som eneste mann og det var en fryktelig opplevelse. Det var et prat jeg ikke har hørt makan til. Utlevering av intime detaljer om deres "egne" partnere, veldig fokus på utseende og størrelse på penis, penger, makt og slike ting. Jeg ble faktisk veldig overasket. Mannfolk sitter da ikke slik når dem er sammen. Ihvertfall ikke dem jeg henger sammen med. Jeg trodde før at vi menn var mer opptatt av utseende enn kvinnfolk men jeg har snudd nå, jeg tror kvinnfolk generelt er mer overfladiske en hva menn er. Anonymkode: d580e...7c5 Javel. Jeg er kvinne og mine venninner prater ikke slik. Det må være noe med typen kvinner DU omgås. Betyr ikke at flertallet av kvinner er sånn. Anonymkode: 1be28...df9 3
Trolltunge Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 Nei. Jeg må dessuten lese andre tråder enn det du har lest, eventuelt legger jeg som kvinne mer merke til det menn skriver, men jeg har sjelden sett at kvinner direkte objektiviserer menn slik mange menn gjør angående kvinner. Spesielt unge kvinner omtales som ting. Rett og slett seksuelle objekter. Virker ikke som det at de er mennesker med tanker og følelser betyr noe som helst for en del menn. De omtaler kvinner som hull, som fitter og ... ja rett og slett som ting til menns egoistiske nytelse. Bør visst helst bare holde kjeft og se deilige ut. Kun åpne kjeften for å suge pikk. Drit i hvem hun er og hva hun trenger. Det virker fullstendig uvesentlig for menn som omtaler kvinner slik. Jeg har aldri hatt sansen for menn som løper etter altfor unge kvinner, men etter å ha lest i mange tråder angående hvorfor en del menn foretrekker unge kvinner, og hvordan de objektiviserer unge kvinner, kun ser dem som ting til egen nytelse, som sexdukker, har jeg virkelig fått direkte avsky for slike menn. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Synes annenhver tråd jeg ser her på forumet beskriver menn som mer «visuelle» - altså mer utseendefikserte enn kvinner Menn har et visuelt tenningsmønster ja, vi tenner på å se (feks en naken dame). Men du kan da ikke seriøst påstå at menn er kresne på utseende? Damer synes jo de fleste menn er uattraktive, menn motsatt. Det er da det som er definisjonen på å være overfladisk. Om kun 2% av menn er kjekke nok til å i det hele tatt bli vurdert så er det overfladisk i min bok. Anonymkode: f0142...16d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den største forskjellen mellom kjønnene er vel at kvinner er mye mer kresne på utseende? På nettdating etc er jo et godt utseende veldig mye viktigere for menn enn det er for kvinner, og ekstremt mange flere menn når ikke opp i det hele tatt pga utseende. Men det er jo mulig kvinner er kresne fordi de kan være det, og menn tar det de får fordi de ikke har noe valg 😅 Anonymkode: f0142...16d "Et godt utseende er veldig mye viktigere for menn enn det er for kvinner" skriver du,men konkluderer med at det er kvinner som er kresne på utseende? Som en annen nevner her så er det først og fremst menn som har sære krav som feks at man er fullstendig "verdiløs" den dagen man fyller 30(utseendemessig)og som har alskens rare preferanser/krav til utseende,men så konkluderer de med at kvinner har for høye krav? Altså, det er IKKE vi som sier at menn går ut på dato eller som vektlegger kroppen mer enn personen..så nei er nok svaret på ditt spørsmål. Anonymkode: 3075e...757 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om kun 2% av menn er kjekke nok til å i det hele tatt bli vurdert så er det overfladisk i min bok. Anonymkode: f0142...16d Tull. Er langt mer enn 2 % menn som er i forhold. Anonymkode: a4264...d17 2
Gjest Trøst Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 Å finne en annen person fysisk attraktiv er ikke overfladisk. Det er naturlig. Å si at utseende ikke betyr noe som helst, men at personlighet betyr alt, er strofer servert av riddere på hvite hester og "velg meg!"-kvinner. Det å være overfladisk er ikke forbeholdt et helt kjønn, men individet. Skal man se på det fra et biologisk perspektiv så vil jeg si at fysisk attraksjon er viktigst for mannen, da tenningsmønsteret gjerne er visuelt. En mann kan bli kåt og klar for sex av å se en kvinne han finner attraktiv og ungdommelig, mens en kvinne kan se en attraktiv mann uten å oppleve den samme tenningen. Men hun kan likevel bli kåt, og til tross for kjønnet er vi også ulike. Dette er bare enkel generalisering. Vi har menn som tiltrekkes av menn og kvinner som tiltrekkes av kvinner, og vi har aseksuelle mennesker også. Jeg vet også om kvinner som faller pladask for menn de i utgangspunktet ikke fant fysisk attraktive. Et strålende, men fiksjonelt eksempel, er Charlotte og Harry i Sex and the City. Det er lov å være overfladisk. Det er naturlig. Om man verdsetter de overfladiske kvalitetene i høyest grad, så er nok relasjonen også litt mer overfladisk eller seksuelt betinget. Det kommer an på personen. Å si at kvinner er mer overfladiske enn menn og omvendt, er ikke et godt svar syns jeg, på et spørsmål om hvem som er mest overfladiske. Det er uproblematisk å like det som er vakkert.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 I høyeste grad. Kvinner er stort sett bare interessert i lønn/status, høyde, hår anke og størrelsen på mannens lem. For men er person bak det ytre det viktigste. Anonymkode: 6cea5...00b 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #16 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I høyeste grad. Kvinner er stort sett bare interessert i lønn/status, høyde, hår anke og størrelsen på mannens lem. For men er person bak det ytre det viktigste. Anonymkode: 6cea5...00b Hahaha Anonymkode: 1be28...df9 2
Hr. Aktiv Skrevet 2. august 2021 #17 Skrevet 2. august 2021 De er ihvertfall mye mere materialistisk og kynisk i kampen om akkurat det.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #18 Skrevet 2. august 2021 Hr. Aktiv skrev (13 minutter siden): De er ihvertfall mye mere materialistisk og kynisk i kampen om akkurat det. Mens menn forlater kona om hun blir syk. Vet ikke hva som er verst. Anonymkode: a4264...d17 2
Gjest Skogsalv Skrevet 2. august 2021 #19 Skrevet 2. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Både menn og kvinner har en tendens til å beskrive eventuelle seksuelle preferanser veldig overfladisk på en måte som i det vanlige liv ville fått Metoo alarmene til å gå av. Har vært i settinger der kvinner går ganske langt i å snakke om preferanser som får det til å gå kaldt nedover ryggen siden jeg ofte føler at jeg aldri klarer å oppnå disse standardene. Menn er ikke noe bedre når gutta boys samler seg ute. Her inne på kg har jeg lagt merke til at damer som oftest fortsetter å snakke om partnere på samme overfladiske vis som får meg egentlig til å føle meg litt uattraktiv og uønsket selv om jeg ikke er det. Handler nok litt om min egen selvfølelse. Men klarer allikevel ikke la være å lese om alle preferansene og kjendisene og folk som er så lekre at de nesten sklir ut av stolen. Menn her inne gjør det også, men har lagt merke til at de også i noe større grad velger å henge seg mer opp i personlige kvaliteter og ikke bare de ytre kvalitetene. Så er kvinner mer overfladiske enn menn? Anonymkode: 166ec...743 Hei TS 🙂 Jeg har ikke sett snurten av hva du beskriver på KG ,etter alle mine år her. Hvilke fora søker du på her inne ? Det som trigger din usikkerhet ....eller ? Der kan forklaringen ligge! Det er alltid NOEN ...😆 Men du ! Spørsmålet du stiller ,stiller også mange kvinner,der jeg henger på KG. Så da går det nok 2 veier. De fleste dødelige av oss foretrekker karakter,sjarme og trivsel i et forhold. Det overfladiske er kun en LITEN del . Hvertfall som godt voksne. Så du må slutte å tvile på deg selv 🙂 Kvinner er IKKE slik! I det hele tatt ! Om du drømmer om instababes,,,så kanskje,,,? Men de er en egen kategori 😆 Akkurat som menn som dyrker seg selv på sosiale medier. Det blir fort skuffelse og tomhet. Du må øve deg på kvinner som er i ditt liv. Ikke de på nett . Først da erfarer du virkelighet. Endret 2. august 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #20 Skrevet 2. august 2021 En må jo bare elske disse menn mot kvinner-trådene som dukker opp omtrent daglig på KG. Livet er fullt av nyanser, og det er vel mer konstruktivt å tenke at dette er mer individuelt enn kjønnsbestemt. Som i veldig mange andre diskusjoner. Jeg kjenner overflatiske mennesker av begge kjønn. Disse menn vs kvinner-trådene bidrar kun til krangling, og folk kommer drassende med "Ja, men jeg vet om en som er sånn, så da er alle sånn". Anektdotiske bevis er ikke bevis for noe som helst. Anonymkode: fc83d...c4c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå