AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Hei. Hvordan gjør deres barnehage dette? Leverte minsten idag selv om jeg ikke starter i jobb før om en uke. Han har hatt seks uker fri, så det er jo selvfølgelig en overgang uansett. Iallfall, det var ingen voksne fra den nye avdelingen til stede idag. Det var kun voksne fra naboavdelingen, disse kjenner han ikke, men de mente jeg bare skulle levere til dem. Mini klamret seg fast i meg og ville absolutt ikke. Før ferien hadde jeg fått beskjed om at en voksen fra forrige avdelingen skulle være med å hjelpe ham inn på den nye, men dette måtte jeg etterspørre flere ganger før de ansatte til slutt hentet en kjent voksen. Han har da resten av dagen hengt på denne voksne som en klegg, og ikke gått på do eller vært i lek. Han gråt da jeg hentet ham. Er det virkelig slik denne overgangen skal være? Burde jeg bare droppe å levere denne uken, og vente til de nye, faste voksne fra hans nye avdeling er tilbake fra ferie? Da får han jo ingen støtte fra voksne fra forrige avdeling, men hva er vitsen med å være der denne uken om han ikke blir kjent med de som faktisk skal passe på ham fremover? Problemet er jo at i neste uke er jeg jo på jobb, og da får han ingen myk overgang med korte dager, da blir det jo fullt hardkjør.... Anonymkode: 7aac9...61d
Newgirll Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Det var merkelig.. Der jeg jobber er det planlagt at en voksen fra småbarn skal jobbe hele uken på den nye storbarnsavdelingwn sammen med de faste ansatte som er tilbake fra ferie. Det er jo som å begynne i en helt ny barnehage for barna, alt er nytt, spennende og litt skummelt. Håper det ordner seg for barnet ditt, syns ikke det hørtes ut som ting var så godt gjennomtenkt i deres barnehage 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Newgirll skrev (2 minutter siden): Det var merkelig.. Der jeg jobber er det planlagt at en voksen fra småbarn skal jobbe hele uken på den nye storbarnsavdelingwn sammen med de faste ansatte som er tilbake fra ferie. Det er jo som å begynne i en helt ny barnehage for barna, alt er nytt, spennende og litt skummelt. Håper det ordner seg for barnet ditt, syns ikke det hørtes ut som ting var så godt gjennomtenkt i deres barnehage Takk for svar. Ja jeg merker jeg blir litt irritert av dette opplegget. Styrer sier bare at jeg får bestemme selv om jeg skal holde ham hjemme denne uken. Problemet er jo at dette er en gutt som trenger tid med nye voksne, og det vet de som jobber i barnehagen veldig godt. Så om jeg holder ham hjemme denne uken, fordi han uansett ikke får blitt kjent med noen av de nye voksne, så kommer det jo ikke akkurat til å bli bedre i neste uke. Sukk! 😭 Anonymkode: 7aac9...61d
Gjest Albbas Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 De har hatt tilvenning den ene grønne uka de hadde i vår... 😂 Dvs da var småbarna inne på storavdeling hver dag. Men så ble det jo både gult og rødt nivå igjen og det måtte ta slutt. Når de begynner på storavdeling er en fra småbarnsavd tilstede på storavdeling så mange dager som nødvendig, fra barnehagen åpner. Jenta mi er bare to, og skal få fortsette å sove på småbarnsavdeling for å få en mer rolig overgang. Føler meg helt trygg på at de gjør alt de kan for at dette skal gå bra og hadde virkelig ikke likt opplegget du skisserer!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Albbas skrev (1 time siden): De har hatt tilvenning den ene grønne uka de hadde i vår... 😂 Dvs da var småbarna inne på storavdeling hver dag. Men så ble det jo både gult og rødt nivå igjen og det måtte ta slutt. Når de begynner på storavdeling er en fra småbarnsavd tilstede på storavdeling så mange dager som nødvendig, fra barnehagen åpner. Jenta mi er bare to, og skal få fortsette å sove på småbarnsavdeling for å få en mer rolig overgang. Føler meg helt trygg på at de gjør alt de kan for at dette skal gå bra og hadde virkelig ikke likt opplegget du skisserer! Jeg tror jeg skal ta opp med styrer at jeg forventer en viss form for tilvenning. To av de voksne på nye avdelingen er helt nye i barnehagen, så hverken barnet eller vi har sett dem før de starter neste uke. De to andre er på ferie nå. Anonymkode: 7aac9...61d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Her løste de tilvenning til storbarn ved at en av de ansatte fra storbarnsavdelingen jobbet en uke på småbarnsavdelingen før ferien for å bli kjent med barna. Denne ansatte var på plass fra morgenen av ved oppstart i dag og tok seg av de som flyttet over fra småbarn. Det var noen barn som var helt nye i barnehagen og de var det andre ansatte som hadde tilvenningen på. Anonymkode: 125de...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Pga corona kan det være andre regler. Dessuten kan jo noen ha blitt syke Anonymkode: 458aa...55b 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 Det syns jeg ikke hørtes så greit ut, nei! I barnehagen mine barn går i, er det ikke en voksen fra småbarnsavdelingen som er med dem til storbarn når de starter nå, men de hadde tilvenning til ny avdeling før sommerferien. Da var de en del på ny avdeling sammen med en ansatt de kjente. Og da korona vanskeliggjorde det litt til tider, kom en ansatt fra storbarnsavdelingen og var sammen med dem på småbarn så de ble kjent. Jeg jobber selv i en liten barnehage hvor alle kjenner alle til tross for at det er to avdelinger. Avdelingene er så mye sammen at de minste er godt kjent på storbarnsavdelingen når de starter der. Jeg hadde virkelig ikke ønsket å levere barna mine til en travel avdeling hvor de ikke kjente noen og alt var nytt. Det blir ingen god start på barnehageåret. Anonymkode: d00fc...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det syns jeg ikke hørtes så greit ut, nei! I barnehagen mine barn går i, er det ikke en voksen fra småbarnsavdelingen som er med dem til storbarn når de starter nå, men de hadde tilvenning til ny avdeling før sommerferien. Da var de en del på ny avdeling sammen med en ansatt de kjente. Og da korona vanskeliggjorde det litt til tider, kom en ansatt fra storbarnsavdelingen og var sammen med dem på småbarn så de ble kjent. Jeg jobber selv i en liten barnehage hvor alle kjenner alle til tross for at det er to avdelinger. Avdelingene er så mye sammen at de minste er godt kjent på storbarnsavdelingen når de starter der. Jeg hadde virkelig ikke ønsket å levere barna mine til en travel avdeling hvor de ikke kjente noen og alt var nytt. Det blir ingen god start på barnehageåret. Anonymkode: d00fc...fdd Nei jeg er enig. Heldige dere som har en så fin overgang. Jeg vurderer å si at hvis de ikke kan ha noen kjente der de første dagene så får jeg være der selv, da 🤣 selv om det kan bli litt kleint. Hilsen huk vanskelige mammaen, liksom 😅 Anonymkode: 7aac9...61d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei jeg er enig. Heldige dere som har en så fin overgang. Jeg vurderer å si at hvis de ikke kan ha noen kjente der de første dagene så får jeg være der selv, da 🤣 selv om det kan bli litt kleint. Hilsen huk vanskelige mammaen, liksom 😅 Anonymkode: 7aac9...61d Jeg tror jeg hadde gjort det samme. Bare vært der med barnet noen timer hver dag denne uken. Høres ut som et elendig opplegg fra barnehagens side. Vi hadde en tilvenningsuke før sommerferien. Da var alle som skulle starte på avdelingen samlet med voksne de kjente fra før. Anonymkode: dfbe9...adb 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 Jeg skjønner godt at du et skuffet over at ingen av de faste på avdelingen tok dere imot. I barnehagen som jeg jobber i, så må vi pedledere være tilbake fra jobb innen barnehagestart. Noen fagarbeidere kan ta senere ferie, men ønsker at de fleste er ferdig til nytt barnehageår. Anonymkode: eae38...930 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 Vi fikk være til stede så lenge barnet trengte det 👍🏻 Anonymkode: 125de...9f5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 I vår barnehage skifter noen av de kjente voksne fra småbarn til storbarn også. Da vil ungene alltid ha noen de kjenner og de får en fin overgang. Anonymkode: 24d2c...024
La Luna Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 Jeg har tatt tilvenningsdager når barna har begynt på storebarnsavdeling. Her ligger ikke avdelingene på samme sted, så blir som å begynne i en ny barnehage.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 Fikk nesten vondt av å lese dette. Kan ikke du bare vente, siden du har fri også? Det er faktisk vondt å ikke trives og vente til du blir hentet. Anonymkode: 9762e...90b 1
Vic Skrevet 2. august 2021 #16 Skrevet 2. august 2021 Det høres ut som det fortsatt er ferietilstander i barnehagen deres. i vår barnehage hadde de mange besøk på storavdeling i forkant av overgangen, så jenta mi ble bare gla for å permanent få leke med de kule lekene på stor avdeling. hun kjente til de andre voksne også. Men dette var jo før korona 😕
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 Takk for alle svar. Jeg holder mini hjemme denne uken. I neste uke har de planleggingsdag mandagen. Tirsdagen har jeg bestemt meg for å være på avdelingen. Får ta med meg en bok eller noe og sitte i garderoben 🤣 Onsdagen begynner jeg på jobb, men håper å få overtalt pappaen til å gjøre det samme da (han vil nok synes det er litt pinlig, men men..) Denne ungen er en type som bruker litt tid på å bli trygg på nye voksne. Jeg stoler jo på at det er greie og omsorgsfulle voksne som jobber der, han må bare få liv til å bli kjent med dem.. ❤ Anonymkode: 7aac9...61d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 Hos oss flyttet de over de som skulle til storbarn sammen med to voksne til 4 uker før sommern, så de har vært der siden begynnelsen av juni. Anonymkode: d1a4b...60e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå