Gå til innhold

Innafor å ta kontakt med gammel flørt? Hva synes dere menn, er det ugreit, eller hadde dere blitt smigret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei kloke hoder!

Som de fleste kanskje har, så har også jeg en gammel flørt som jeg ikke får ut av hodet. Det er noen år siden vi sist hadde kontakt, men vi er begge to godt voksne og kjemien mellom oss var sjeldent bra. Noe som sikkert er grunnen til at jeg ikke har klart å glemme ham helt.

Så jeg lar meg nå inspirere av en annen "ta kontakt?"-tråd her og starter min egen!

Hva gjør jeg, folkens? Og særlig dere menn: Hva hadde dere syntes om en gammel flørt tok kontakt? Hadde det vært smigrende, eller bare kleint? Hadde dere vært åpne for en relasjon av  noe slag (vennskap, flørt, seksuell, kanskje til og med se hvor det bærer hvis begge trives i lag), eller hadde det bare vært kroken på døra siden du ikke ble noe mer enn en flørt sist gang?

Jeg vet jo ikke selv hva jeg "ønsker" med ham, siden vi tross alt ikke kjenner hverandre sånn egentlig, men jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på ham og glemmer ikke den kjemien vi hadde, hvor lett praten gikk, osv. Jeg kan jo like gjerne finne ut at han er en jeg ikke ønsker å ha noe mer med å gjøre, men det er jo risikoen uansett når man møter noen.

Jeg har så lyst til å gå for å få en eller annen fortsettelse på denne "historien", kanskje det er noe der, kanskje ikke - men alt er bedre enn å ha med seg en teit fantasi om han som glapp :P som innimellom kommer og forstyrrer et ellers ganske så bra liv!

Og: Hvilken måte er best å kontakte noen på? Jeg tenker selv at å møtes fysisk et sted hadde vært det beste, men det er ingen steder hvor vi naturlig møtes, med mindre vi begge er på noe sosialt samtidig en eller annen gang. 

Anonymkode: 928e4...270

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forutsatt at jeg var singel, og at det ikke var noen vonde følelser der, fra sist gang,  så hadde jeg blitt glad for kontakt.  Ikke overtenk situasjonen, men spør direkte, om han kan tenke seg å møtes for en prat. M50 

Anonymkode: 8ea61...b38

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og angående det å ta kontakt; en sms, eller ring. Kanskje du har ham på en eller annen chatteklient, men det er ofte mer av og på der. En sms kommer alltid fram. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt avhenger av hvorfor det ikke fungerte forrige gang?

Anonymkode: 0f766...395

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Menn blir da ikke sint for slik?

Anonymkode: e8f29...d2d

• Liker 2
Skrevet

Mannfolk gjør da sånt hele tiden til oss damer om det passer eller ei..men de får som regel svar og da hvis det ikke passer men det er jo en måte å teste vannet på. Man må ikke være redd for å bli avvist da. I tilfelle de har noe på gang eller har funnet seg kjæreste osv osv. Det finner man heller ikke ut da uten å ta kontakt. Så why not? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Det er kvinner som har regler om hva som er lov ikke lov, hva man blir fornærmet av, etc. En mann kan selvsagt finne på å avvise hvis han ikke er interessert, men det er ikke FORDI du tar kontakt.

Anonymkode: a1197...e76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar!🤩

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forutsatt at jeg var singel, og at det ikke var noen vonde følelser der, fra sist gang,  så hadde jeg blitt glad for kontakt.  Ikke overtenk situasjonen, men spør direkte, om han kan tenke seg å møtes for en prat. M50 

Overtenking er nok dessverre allerede godt i gang, men skal prøve å bremse det - det fører ikke til noe.

Og angående det å ta kontakt; en sms, eller ring. Kanskje du har ham på en eller annen chatteklient, men det er ofte mer av og på der. En sms kommer alltid fram. 

Tror det må bli å ringe da, faktisk. Blir nervøs ved tanken på det, ja ... Evt å stikke bort til han, men det kan jo potensielt bli veldig kleint for min del ... jeg er redd han skal synes det er "overkill" om jeg dukker opp hos han ut av det blå, så godt kjente er vi ikke at jeg bare kan dukke opp ... dog var det det jeg gjorde med min eks-mann, og der ble det jo noe ut av det ved at jeg viste interesse for han. Så det er ikke helt ukjent for meg å ta initiativ/følge opp kontakt.

Alt avhenger av hvorfor det ikke fungerte forrige gang?

Han var/er en evig ungkar (uvisst av hvilken grunn), samtidig som jeg var ganske fersk ute av et dårlig forhold og var vinglete og usikker. Den kombinasjonen var ikke helt heldig. Men nå vet jeg at iallefall jeg er på et annet sted, har fått bearbeidet litt ting. Hvor han er hen vet jeg ikke noe om.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn blir da ikke sint for slik?

Anonymkode: e8f29...d2d

Jeg vet ikke, noen ganger får jeg inntrykk av det? Ihvertfall hvis de er av typen som vil være i fred, er "innbitt single" og fornøyd med det ... Jeg er veldig redd for å være brysom 😅

Bente1234 skrev (1 time siden):

Mannfolk gjør da sånt hele tiden til oss damer om det passer eller ei..men de får som regel svar og da hvis det ikke passer men det er jo en måte å teste vannet på. Man må ikke være redd for å bli avvist da. I tilfelle de har noe på gang eller har funnet seg kjæreste osv osv. Det finner man heller ikke ut da uten å ta kontakt. Så why not? 

Problemet er jo at jeg egentlig er redd for å bli avvist! Men jeg tenker samtidig why not?

Selvfølgelig er det greit. Det er kvinner som har regler om hva som er lov ikke lov, hva man blir fornærmet av, etc. En mann kan selvsagt finne på å avvise hvis han ikke er interessert, men det er ikke FORDI du tar kontakt.

Anonymkode: a1197...e76

Takk, dette var bra å høre! Egentlig så har jeg lyst til å bare kaste alle slike regler ut av vinduet (nesten), man kommer ingen vei med dem.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

kjemien mellom oss var sjeldent bra

Som i "uvanlig bra" eller "som regel ikke bra"?

Kommer an på historien deres, og hva du ønsker å få ut av eventuell fremtidig kontakt med ham.

Jeg og eksen skiltes som venner, og holdt kontakten med en god tone lenge etter det tok slutt. Etterhvert ga hun uttrykk for at hun ville "prøve igjen". Hun fikk et bestemt men respektfullt avslag fra meg, men vi oppretholdt sporadisk kontakt. Det kom nok et fremstøt, etter at hun var i et nytt forhold. Stakkars mennesker. Vi har ikke lenger kontakt.

Det finnes ingen regel mot å prate med folk man ikke har hørt fra på noen år, og som man har hatt et seksuelt eller romantisk forhold til, men har det blitt slutt én gang er det nok overveiende sannsynlig at det ikke blir happily ever after ved forsøk nummer to. Om du ikke fikser å bli avvist, er kanskje ikke det å prøve seg på en eks et like sikkert veddemål som man kanskje visualiserer på forhånd. Men om du bare er på jakt etter et eventyr, tåler å få et nei takk, og du evner å oppføre deg som et sosialisert vesen fra et møblert hjem overfor denne personen, så kommer han neppe til å kreve hodet ditt på en stake av at du viser litt forsiktig interesse.

edit: Eller om du er heldig så kanskje han gjør det likevel? Jeg oppdaget ikke innuendo før jeg hadde kommentert 🍆

Endret av so_what
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de blir glade. Hvorfor skulle noen bli sint hvis det ikke endte dårlig? 

Anonymkode: d122f...46c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
so_what skrev (57 minutter siden):

Som i "uvanlig bra" eller "som regel ikke bra"?

Kommer an på historien deres, og hva du ønsker å få ut av eventuell fremtidig kontakt med ham.

Jeg og eksen skiltes som venner, og holdt kontakten med en god tone lenge etter det tok slutt. Etterhvert ga hun uttrykk for at hun ville "prøve igjen". Hun fikk et bestemt men respektfullt avslag fra meg, men vi oppretholdt sporadisk kontakt. Det kom nok et fremstøt, etter at hun var i et nytt forhold. Stakkars mennesker. Vi har ikke lenger kontakt.

Det finnes ingen regel mot å prate med folk man ikke har hørt fra på noen år, og som man har hatt et seksuelt eller romantisk forhold til, men har det blitt slutt én gang er det nok overveiende sannsynlig at det ikke blir happily ever after ved forsøk nummer to. Om du ikke fikser å bli avvist, er kanskje ikke det å prøve seg på en eks et like sikkert veddemål som man kanskje visualiserer på forhånd. Men om du bare er på jakt etter et eventyr, tåler å få et nei takk, og du evner å oppføre deg som et sosialisert vesen fra et møblert hjem overfor denne personen, så kommer han neppe til å kreve hodet ditt på en stake av at du viser litt forsiktig interesse.

edit: Eller om du er heldig så kanskje han gjør det likevel? Jeg oppdaget ikke innuendo før jeg hadde kommentert 🍆

Kjemien: Som i uvanlig bra. Ellers hadde jeg neppe tenkt noe mer på ham. Det som gjør at jeg har lyst til å ta kontakt igjen. For bra til å kaste bort osv.

Om jeg er heldig så krever han kanskje hodet mitt på en stake allikevel?😅 Får ikke håpe det, det hadde vært kjedelig for meg.

Jeg tåler å bli avvist, men det gjør jo vondt om jeg blir det, ser ikke fram til det om det skjer, akkurat. Men tåler det - jo da.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de blir glade. Hvorfor skulle noen bli sint hvis det ikke endte dårlig? 

Takk for svar! Nei, jeg blir som sagt bare redd for å bli sett på som brysom!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hadde følt at du faller tilbake på meg fordi alle som er bedre enn meg avviser deg. Så hadde følt meg utnyttet. 

Anonymkode: 9a335...187

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde følt at du faller tilbake på meg fordi alle som er bedre enn meg avviser deg. Så hadde følt meg utnyttet. 

Så trist at du hadde følt dette om det var deg!

Det er overhodet ikke sånn for min del. Det er vel heller det at jeg ser han her som bedre enn alle andre, og jeg har absolutt ikke noe ønske om å utnytte han. Andre menn når liksom ikke opp, han her står litt i veien. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! Nei, jeg blir som sagt bare redd for å bli sett på som brysom!

TS

Man er bare «brysom» om de ikke er interessert, helt ærlig har de jeg har sendt til blitt overrasket og glade og det har ført til nye og fine møter. Har faktisk et nytt møte med en gammel flamme i morgen 😊 kjør på 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette kommer veldig an på da. Om personen ikke viste interesse, fadet ut og du føler han tar kontakt fordi han nå er tom for alternativer forstår jeg det 100%, men ellers kan det være genuint. Fra min side er det genuint med de jeg har kontaktet igjen, det var nok av andre alternativer der ute men jeg ønsket spesifikt å kontakte vedkommende (nå er jeg altså en kvinne og ikke en kåt, desp mann).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han var/er en evig ungkar (uvisst av hvilken grunn), samtidig som jeg var ganske fersk ute av et dårlig forhold og var vinglete og usikker. Den kombinasjonen var ikke helt heldig. Men nå vet jeg at iallefall jeg er på et annet sted, har fått bearbeidet litt ting. Hvor han er hen vet jeg ikke noe om.

Med tanke på dette, hadde jeg nok i alle fall ikke turt å gi meg selv forhåpninger om noe som helst mer enn eventuelt en kort romanse. Joda, alt kan skje, men det beste er jo å heller klare å ta det som en bonus hvis det blir tilfellet. Hvis du går inn med forhåpninger om at kanskje denne gangen kan det utvikle seg til en fantastisk Disneyhistorie, så kan det hende man setter seg opp for å bli såret. 

Personlig vet jeg også at mange av slike evige ungkarer er enormt flinke til å få jenter til å føle på denne helt spesielle og (det vi tror er) helt unik kjemi - men for dem klarer de å opprette denne slags kjemien med alle de dater og har en fling med. Jeg har i etterkant klart å reflektere nok til å se at jeg er likedan dessverre, men jeg har aldri vært klar over det før det plutselig slo meg. Absolutt alle menn som jeg har hatt en kort romanse med, har følt at vi er ment for hverandre. Jeg på min side har forholdt meg til at vi kun var ute etter noe uforpliktende. Nevner det bare så du kan ha det i bakhodet i tilfellet det er lignende for ham.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem, det har jeg gjort nesten hver gang selv. Trodde det var helt normalt 😅 Men ikke forvent langvarig forhold ut av det, men litt mer moro er såklart alle klare for. 

Anonymkode: c3fd2...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med tanke på dette, hadde jeg nok i alle fall ikke turt å gi meg selv forhåpninger om noe som helst mer enn eventuelt en kort romanse. Joda, alt kan skje, men det beste er jo å heller klare å ta det som en bonus hvis det blir tilfellet. Hvis du går inn med forhåpninger om at kanskje denne gangen kan det utvikle seg til en fantastisk Disneyhistorie, så kan det hende man setter seg opp for å bli såret. 

Personlig vet jeg også at mange av slike evige ungkarer er enormt flinke til å få jenter til å føle på denne helt spesielle og (det vi tror er) helt unik kjemi - men for dem klarer de å opprette denne slags kjemien med alle de dater og har en fling med. Jeg har i etterkant klart å reflektere nok til å se at jeg er likedan dessverre, men jeg har aldri vært klar over det før det plutselig slo meg. Absolutt alle menn som jeg har hatt en kort romanse med, har følt at vi er ment for hverandre. Jeg på min side har forholdt meg til at vi kun var ute etter noe uforpliktende. Nevner det bare så du kan ha det i bakhodet i tilfellet det er lignende for ham.

Godt poeng, det kan godt hende han er innenfor denne kategorien av ungkarer. Jeg kan jo absolutt ikke vite basert på hva jeg opplevde som bra kjemi, kan godt hende han her er god på å skape den kjemien ja…

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen problem, det har jeg gjort nesten hver gang selv. Trodde det var helt normalt 😅 Men ikke forvent langvarig forhold ut av det, men litt mer moro er såklart alle klare for. 

Anonymkode: c3fd2...e59

Takk for svar! Kjekt å høre at det er normalt! Nei, tror nok ikke jeg skal forvente noe.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det?😅

Anonymkode: 11d1f...dd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvordan gikk det?😅

Anonymkode: 11d1f...dd7

Vel, jeg har ikke gjort det enda, og vet ikke om jeg burde gjøre det heller… Muligheten for at jeg tok fullstendig feil mtp at vi begge hadde den kjemien (på flere plan) gjør at jeg vil være heeelt sikker på at jeg skal gjøre det først.

Det er en stund siden sist også, så mulig det bare blir rart, hele greia?

Overtenkingen har slått til😛

Samtidig har det vært andre menn i det siste som har sjekket ut «farvannet» mtp meg - en nå helt nylig -, og jeg merker at jeg stenger helt av for dem. Der føles absolutt ikke kjemien «helt riktig». Så dette skal virkelig ikke være lett…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...