AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Jeg er for tiden arbeidsledig og har fått tilbud om en 70% stilling med lønn på 178,- i timen. Jeg synes dette er en veldig lav lønn, og jeg sliter litt med å se hvordan jeg skal matche utgiftene mine her. Er det noen som vet om jeg har rett på mer dagpenger eller noen stønader fra nav når jeg jobber 70%? Anonymkode: da26b...0c2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Nei, du har ikke rett på dagpenger når du jobber med enn 60 % av din fastsatte arbeidstid i x antall uker (tror det er ti uker nå, men vanligvis seks). Det du kan ha krav på er bostøtte fra Husbanken om du har lav inntekt og høye boutgifter. Eventuelt supplerende sosialhjelp, men det er mange faktorer som avgjør om man har krav på det. Anonymkode: 75521...6c1
ajarRun Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er for tiden arbeidsledig og har fått tilbud om en 70% stilling med lønn på 178,- i timen. Jeg synes dette er en veldig lav lønn, og jeg sliter litt med å se hvordan jeg skal matche utgiftene mine her. Er det noen som vet om jeg har rett på mer dagpenger eller noen stønader fra nav når jeg jobber 70%? Anonymkode: da26b...0c2 Dette er den store utfordringen med dagpenger. Har man full sats vil man få 33 000 (regnet 66% av 50, gidder ikke slå opp nøyaktig) i måneden. Dette utgjør 202 kroner og 52 øre timen. Velger man da å jobbe for mindre, vil man tape penger på å jobbe. Vær også obs på at man sparer penger på å ikke jobbe, ved at man slipper transport, matpakke og andre utgifter. Så i realiteten må man tjene ennå mer enn 202 kroner per time for at det skal lønne seg. Å få sosialhjelp er vel neppe sannsynlig med mindre det er noe spesielt. Kommer an på om det er husleie du sliter med eller annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå