AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Hei! Jeg venter barn i høst og har søkt på ny jobb (dersom noen skulle henge seg opp i det; jeg har gode sjanser for å få den da jeg har vært i firmaet tidligere og er oppfordret til å søke meg tilbake - de vet også om graviditeten). Dersom jeg skulle være heldig og få den vil jeg nok ikke bli offisielt tilsatt før jeg er gått ut i permisjon. Vi planlegger å gå for 100% uttak av foreldrepenger, og deretter ta noe ulønnet etterpå for å slippe for tidlig barnehagestart. Vet man har krav på å få innvilget ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen, og at dersom man tar den like etter beholder man velferds/sykepengerettigheter i større grad enn om man utenom foreldrepermisjon tar mer enn fire uker ulønnet. Bør jeg avtale den ulønnede permisjonen med min nåværende arbeidsgiver, eller kan man legge inn 100% uttak hos NAV og avtale videre ulønnet med evt. ny arbeidsgiver? Noen som har "lagt til" ulønnet permisjon i løpet av permisjonen uten problemer? (Skal selvsagt sjekke med NAV når det nærmer seg foreldrepengesøknad, men ville bare høre om noen har erfaringer med det.) Anonymkode: 7e768...d2b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 NAV har ingenting med ulønnet permisjon å gjøre. Det avtales direkte med arbeidsgiver.. Og da den arbeidsgiveren du skal tilbake i jobb hos.. Anonymkode: eed6c...848
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): NAV har ingenting med ulønnet permisjon å gjøre. Det avtales direkte med arbeidsgiver.. Og da den arbeidsgiveren du skal tilbake i jobb hos.. Anonymkode: eed6c...848 Takk for svar! Regnet egentlig med det sånn generelt, men usikker på om det var noe annet når den kom etter foreldrepermisjonen mtp sykepengerettigheter (og at man kan legge den inn i planleggeren til NAV men det er sikkert bare av praktiske årsaker). Men da går vi for 100% uttak og avtaler nærmere med arbeidsgiveren jeg har på tidspunktet, takk. Anonymkode: 7e768...d2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå