AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Jobb som er lite stressende og forutsigbar, kreativ, konkrete arbeidsoppgaver og om den er ute er det ett stort pluss. Og lite sjanse for å gjøre feil. Tar i mot alle forslag, trenger ikke oppfylle alle kriteriene. Jeg er veldig glad i fotografering, lage mat og gå i fjellet. Yrker jeg har tenkt kanskje kan passe: Kafe, baker, parkvesenet. Tidligere har jeg jobbet som: Fotograflærling. Trivdes veldig godt med det da jeg fikk være kreativ, men har funnet ut at det passer meg bedre som hobby. Er for uforutsigbart i forhold til lønn og kunne ikke tenke meg å starte opp egen bedrift. Pleieassistent. Trivdes veldig godt med å jobbe med mennesker, men følte det var for mye ansvar og sjanse for å gjøre feil, uforutsigbart og stressende. Likte å få jobbe turnus. Arkiv. Alt for ensformige arbeidsoppgaver. Ellers synes jeg det var greit at det var lite stressende og forutsigbart. Anonymkode: d53ef...b5c
Brevkniven Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Kanskje anleggsgartner? https://utdanning.no/tema/yrkesintervju/anleggsgartner Hva slags type folk vil du anbefale denne jobben for? – Anleggsgartnere har alle ulik personlighet. Fellestrekket er at de liker å skape noe og være kreative. Det er en fordel å være i god form og ha litt tålmodighet. Gresset skal gro og trærne vokse. Vi samarbeider med mange yrkesgrupper og er avhengige av mange. Å være omgjengelig er et stort pluss. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Brevkniven skrev (16 timer siden): Kanskje anleggsgartner? https://utdanning.no/tema/yrkesintervju/anleggsgartner Hva slags type folk vil du anbefale denne jobben for? – Anleggsgartnere har alle ulik personlighet. Fellestrekket er at de liker å skape noe og være kreative. Det er en fordel å være i god form og ha litt tålmodighet. Gresset skal gro og trærne vokse. Vi samarbeider med mange yrkesgrupper og er avhengige av mange. Å være omgjengelig er et stort pluss. Takk for godt forslag 🙂 Men hvordan tar man utdanningen når man allerede er ferdig på videregående? Anonymkode: d53ef...b5c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Negledesigner? Konditor? Blomsterbinder/oppsetter? Du må nok enten kontakte voksenopplæring, evt om private skoler tilbyr utdannelsene. Anonymkode: fa6ea...476
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Negledesigner? Konditor? Blomsterbinder/oppsetter? Du må nok enten kontakte voksenopplæring, evt om private skoler tilbyr utdannelsene. Anonymkode: fa6ea...476 Takk for forslag 🙂 Ja, voksenopplæring kunne vært noe. Anonymkode: d53ef...b5c
Brevkniven Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-3 den 10.48): Takk for godt forslag 🙂 Men hvordan tar man utdanningen når man allerede er ferdig på videregående? Anonymkode: d53ef...b5c Tror jeg hadde gjort som ab476 foreslo, og tatt kontakt med voksenopplæringen
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-3 den 10.48): Takk for godt forslag 🙂 Men hvordan tar man utdanningen når man allerede er ferdig på videregående? Anonymkode: d53ef...b5c vea.no Bør vel helst være ferdig med vgs, så tror ikke det er noe problem. Men vær obs på at det kan være vanskelig å få jobb. Anonymkode: 8cb03...5e0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 Baker? Kokk? Konditor? Blomsterdekoratør? Anonymkode: 54fb5...fba
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Baker? Kokk? Konditor? Blomsterdekoratør? Anonymkode: 54fb5...fba Kokk er vel ofte en veldig stressende jobb? Iallfall på restaurant. Anonymkode: 9d48f...a78 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 Landskapsarkitekt / byplanlegger kanskje? Aner ikke hvordan man blir det da og hvor mye man er ute. Pedagog i barnehage? Det kan jo være kreativt i den grad at man skal finne på mye med barna, læringsopplegg og lek osv. Anonymkode: 9d48f...a78
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #11 Skrevet 5. august 2021 Bibliotekar uten så mye kundekontakt. F.eks på nasjonalbiblioteket hvis du bor i Oslo. Da kan du drive med research, arkivering og ulike prosjekter. Kanskje Den Norske Turistforening kunne være noe? Hvis du er glad i tur. De har sikkert en del stillinger som folk ikke kjenner til. Anonymkode: 29b59...4ac
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 Takk for forslag alle 🙂 Anonymkode: d53ef...b5c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #13 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (På 5.8.2021 den 17.49): Landskapsarkitekt / byplanlegger kanskje? Aner ikke hvordan man blir det da og hvor mye man er ute. Anonymkode: 9d48f...a78 Jeg har denne bakgrunnen og jobben kan være stressende ved at man må følge frister og å produsere, spesielt i konsulentfirma. Det er variert jobb, 8-16, kontor med fleksitid. Ellers kan det være roligere dager også. Utdanning: https://www.planutdanning.no/ Anonymkode: 0de60...09f 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-5 den 17.49): Landskapsarkitekt / byplanlegger kanskje? Aner ikke hvordan man blir det da og hvor mye man er ute. Anonymkode: 9d48f...a78 Landskapsarkitekt er en femårig universitetsutdannelse og man er som regel ikke mye ute. Kan også bli en del press om man jobber som konsulent. Anonymkode: 29dd6...9d3
Gjest ti10 Skrevet 7. august 2021 #15 Skrevet 7. august 2021 Jeg sier ikke at det er umulig, men jeg har inntrykk av at det å jobbe kreativt og samtidig forutsigbart og lite stressende er en ganske uvanlig kombinasjon ...
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #16 Skrevet 7. august 2021 ti10 skrev (5 minutter siden): Jeg sier ikke at det er umulig, men jeg har inntrykk av at det å jobbe kreativt og samtidig forutsigbart og lite stressende er en ganske uvanlig kombinasjon ... Jeg også. Men jeg følger spent med i tråden, for er ute etter liknende råd som TS spør om. Synd man nesten ikke har noe annet valg enn å være frilanser når det kommer til kreative yrker. Sånn sett henger Norge etter. Anonymkode: 29943...a4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå