Gå til innhold

Kan noen forklare dette med delte magemuskler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest at delte magemuskler kan kjennetegnes ved at magen får en spiss/pyramidelignende form hvis man ligger på ryggen og reiser seg opp til sittende stilling. Jeg er ca.6 mnd på vei og ser at jeg har antydning til dette.

Kanskje dumt spørsmål men er det normalt at magemusklene deler seg slik nå i 2.trimester? eller tegn på at de er svake og at jeg vil slite med delte magemuskler også etter baby er født? (Jeg har trent lite magemuskler før graviditeten).

Har et barn på 4 år fra før, født med planlagt ks. Så den gang ble vel magemusklene kappet rett over. Alt grodde imidlertid fint og jeg fikk flat mage igjen etterpå. Kan ikke huske at magen fikk en spiss form når jeg gjorde situps før denne graviditeten, de få gangene jeg har gjort det. 

Hvor lang tid etter at baby er født tok det før magemusklene grodde sammen igjen? 

Anonymkode: 789d6...33d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Magemusklene skal dele seg under graviditeten. Hvis ikke blir det ikke plass til babyen. Det er vel også normalt at det er tydeligere/skjer tidligere i andre graviditet enn i første 😊 Etter fødsel går de tilbake igjen (innen ett år mener jeg å ha hørt?), men hos noen forblir mellomrommet litt større. Dette kan gi plager med rygg, fysisk aktivitet osv ettersom kjernemuskulaturen da er svakere enn vanlig. Det er uansett ikke noe du behøver å bekymre deg for på forhånd, akkurat nå skal magemusklene dine dele seg uansett 😊

Anonymkode: 05cd3...968

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Magemusklene skal dele seg under graviditeten. Hvis ikke blir det ikke plass til babyen. Det er vel også normalt at det er tydeligere/skjer tidligere i andre graviditet enn i første 😊 Etter fødsel går de tilbake igjen (innen ett år mener jeg å ha hørt?), men hos noen forblir mellomrommet litt større. Dette kan gi plager med rygg, fysisk aktivitet osv ettersom kjernemuskulaturen da er svakere enn vanlig. Det er uansett ikke noe du behøver å bekymre deg for på forhånd, akkurat nå skal magemusklene dine dele seg uansett 😊

Anonymkode: 05cd3...968

Takk for svar 😊 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Etter forrige fødsel hadde jeg delte magemuskler og det tok ca et halvt år før de grodde sammen igjen. Det gikk helt av seg selv. Trente magen verken før eller etter fødsel. 

Når du hadde planlagt keisersnitt, hvor lang tid tok det før musklene grodde sammen og magen ble flat?

Jeg hadde nemlig flat mage etter fem dager sist, mens etter keisersnittet denne gangen ser jeg fortsatt litt gravid ut tre uker senere. 

Anonymkode: 9fc7b...740

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Etter forrige fødsel hadde jeg delte magemuskler og det tok ca et halvt år før de grodde sammen igjen. Det gikk helt av seg selv. Trente magen verken før eller etter fødsel. 

Når du hadde planlagt keisersnitt, hvor lang tid tok det før musklene grodde sammen og magen ble flat?

Jeg hadde nemlig flat mage etter fem dager sist, mens etter keisersnittet denne gangen ser jeg fortsatt litt gravid ut tre uker senere. 

Anonymkode: 9fc7b...740

Det tok noen uker mener jeg. Brukte et magebelte (Belly Bandit Bamboo), den første tiden da jeg synes det hjalp på smertene etter ks, men vet ikke om det hadde noe å si for at magemusklene grodde raskere sammen men kanskje. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at magemusklene ikke blir kappet rett over ved keisersnitt, men det er hinnen mellom musklene som blir kappet over 🙂 magemusklene er jo delt 😃

Anonymkode: a1329...09b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig at de kutter magemuskler ved pk. De bare drar de til sides

Anonymkode: 96a33...893

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil bare si at magemusklene ikke blir kappet rett over ved keisersnitt, men det er hinnen mellom musklene som blir kappet over 🙂 magemusklene er jo delt 😃

Anonymkode: a1329...09b

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke vanlig at de kutter magemuskler ved pk. De bare drar de til sides

Anonymkode: 96a33...893

Takk for info, da lærte jeg noe nytt i dag og 😅

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...