AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Hei, Samboer og jeg har vært sammen i ca 4 år. Vi er 27 år begge to. I begynnelsen av forholdet var jeg ganske åpen når det kom til weed. Røyket selv weed innimellom. Så dette var noe vi noen ganger gjorde sammen.. Men nå det siste året har jeg sagt at jeg ikke vil gjøre det da jeg setter mer pris på å være «klar i hodet» når vi er sammen. Har sagt at man blir annerledes når man røyker weed og jeg syntes det er ubehagelig å sitte med han på søndagskveld, når han er høy.. Vel og merke har han kanskje gjort dette kun en gang foran meg det siste året. I går hadde han lyst til å røyke, jeg sa at jeg ønsker at han gjør det når jeg ikke er der. Det er flere grunner til dette, første er at jeg liker ikke lukta, andre er at han «frister» meg når jeg har sluttet helt med det. Tredje er at han endrer personlighet. Jeg vet noen her sikkert vil si «men to-tre klass vin er ikke bedre». Helsemessig , sikkert ikke.. men jeg ser en stor forskjell på han når han røyker kontra 2-3 glass vin. Så han ble drit sur. Sa at han uansett skulle rulle seg en joint. Jeg sa at jeg syntes han ikke respekterer meg. Han mener da at jeg må bli mer «chill», samtidig tar han opp ting jeg gjør som han ikke liker (f.eks tar en festrøyk eller bruker selvbruning - selvbruning lukter ikke godt , men har sluttet med dette når vi er sammen) . Plutselig krangler vi om helt andre ting. Han sier han vil legge seg og ikke snakke med meg. Jeg legger meg på sofaen. Vi skulle se en serie sammen, men det var han plutselig for trøtt til og la seg 22.00. Jeg hadde kjøpt inn snacks etc for en hyggelig kveld. Han er på jobb nå og jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke. Er jeg urimelig her? Anonymkode: 0a53c...9f9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Høres ut som dere ikke er kompatible angående rus. Jeg har vært der selv med en eks, angående alkohol. Må ha utlyst noe etter bruddet, for han jeg møtte og ble sammen med etter ham er helt avholds. Anonymkode: 42c0e...371 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Den fyren høres ut som en jæ…a taper. Anonymkode: b5b75...5b9 25
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som dere ikke er kompatible angående rus. Jeg har vært der selv med en eks, angående alkohol. Må ha utlyst noe etter bruddet, for han jeg møtte og ble sammen med etter ham er helt avholds. Anonymkode: 42c0e...371 Ja, greia er at jeg drikker jo vin innimellom så jeg skjønner jo at han drar parareller. Han er jo ingen «stor røyker», som sagt har han røyker weed foran meg svært sjeldent det siste året.. Anonymkode: 0a53c...9f9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den fyren høres ut som en jæ…a taper. Anonymkode: b5b75...5b9 Kan du utdype.. TS Anonymkode: 0a53c...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 God luck med denne sløve livsstilen! Bare styr unna tanken å få barn oppe i dette reiret dere lever i Anonymkode: b05c2...f87 11
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Festrøyk er da ikke akkurat bra for helsa det heller. Men det virker ikke som dere klarer a ha seriøse samtaler om det? Om det blir bare en diskusjon om " men du gjør deeeet" Anonymkode: 57d2b...9b5 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, greia er at jeg drikker jo vin innimellom så jeg skjønner jo at han drar parareller. Han er jo ingen «stor røyker», som sagt har han røyker weed foran meg svært sjeldent det siste året.. Anonymkode: 0a53c...9f9 Ikke drikk vin foran ham, og be ham ikke røyke weed foran deg. Anonymkode: 42c0e...371 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 Du er ikke urimelig, men må innse at dere har vokst fra hverandre på dette området, og ønsker du å ha et forhold med en som krever å røyke weed i dott nærvær? Det er helt greit om du vil det - men da må du lære deg til å ikke irritere deg over dette. Alternativet er å ikke være i forholdet lenger. Anonymkode: 1a7eb...e30 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): God luck med denne sløve livsstilen! Bare styr unna tanken å få barn oppe i dette reiret dere lever i Anonymkode: b05c2...f87 Jeg må nok utdype mer. Kjæresten har en ordentlig jobb - gjør det veldig bra innenfor sitt yrke , er punktlig, ryddig og organisert fyr. Vi begge trener regelmessig og har er godt sosialt liv. Han mener at weed får han innimellom til å koble ut. Jeg på den andre siden er master-student , snakker 4 språk og er høyt oppegående. Så å dra inn livsstil som «sløv» blir feil. Dette handler kun om denne episoden. TS Anonymkode: 0a53c...9f9 17
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Festrøyk er da ikke akkurat bra for helsa det heller. Men det virker ikke som dere klarer a ha seriøse samtaler om det? Om det blir bare en diskusjon om " men du gjør deeeet" Anonymkode: 57d2b...9b5 Nettopp, det er her problemet ligger. Jeg ønsket å snakke om det. Han nektet tverdt. TS Anonymkode: 0a53c...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 Jeg føler med deg, for jeg har vært der du er. Heldigvis, faktisk, ble han tatt av purken. Det satte nok støkk i han til at han slutta helt. Hadde han ikke det hadde jeg gått fra han. Jeg regelrett hater hasjrøyking! Folk blir idioter av det. Anonymkode: 8339c...142 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 Dere må kunne respektere hverandre og snakke ut voksent om ting. Han bør ikke røyke foran deg om dette frister deg - du bør ikke gjøre noe foran han som frister han og så videre. Begge må ta hensyn til hverandre og la den andre få lov å gjøre det den ønsker om det så er vin, hasj, festrøyk, så lenge dette ikke går negativt utover hverdagen eller triggrer den andre. Om dere ikke får dette til, så er nok forholdet over for dere har forskjellig syn/verdier. Anonymkode: aff31...7dc 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er ikke urimelig, men må innse at dere har vokst fra hverandre på dette området, og ønsker du å ha et forhold med en som krever å røyke weed i dott nærvær? Det er helt greit om du vil det - men da må du lære deg til å ikke irritere deg over dette. Alternativet er å ikke være i forholdet lenger. Anonymkode: 1a7eb...e30 Ja, det er det jeg også tenker.. Jeg ville jo respektert han med dette.. Da jeg ikke vil være en dårlig innflytelse om han ikke vil røyke weed - det var dette jeg reagerte på. At han ikke er glad nok i meg til å respektere det.. jeg gir jo han frie tøyler til å røyke når han måtte ønske, så lenge jeg ikke er der. TS Anonymkode: 0a53c...9f9
TinaChristina Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 Dersom du ikke synes det er greit at han røyker og han nekter å slutte, ja, så vet du vel hva du må gjøre da? Kom igjen. Dessuten kan man ikke trekke paralleller mellom ting der den ene av tingene er ulovlig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #16 Skrevet 2. august 2021 Du traff en kjæreste som røykte innimellom og du røykte med han. Nå har du endret deg og krever at din kjære skal endre seg også. Men han var jo slik når du traff han? Kanskje dere skulle flyttet fra hverandre om det plager deg at han røyker en sjelden gang foran deg? Han bor der også, det er hans hjem også... Kanskje dere kan bli enige om ting, at dere legger planer sammen og så kan han gi beskjed når han ønsker å slappe av i sitt hjem og røyke, så får du finne på noe annet om du ikke ønsker å være der med han? Anonymkode: 0ca0b...636 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #17 Skrevet 2. august 2021 Det er så klassisk. Han er avhengig og du er medavhengig. Han er mer glad i weeden enn i deg, og du sitter å lurer på om du ber om for mye. Få opp øya TS! Anonymkode: 8339c...142 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #18 Skrevet 2. august 2021 Om man røyker «weed» er man ikke oppegående punktum Anonymkode: ff85c...ab0 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #19 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler med deg, for jeg har vært der du er. Heldigvis, faktisk, ble han tatt av purken. Det satte nok støkk i han til at han slutta helt. Hadde han ikke det hadde jeg gått fra han. Jeg regelrett hater hasjrøyking! Folk blir idioter av det. Anonymkode: 8339c...142 Helt enig med deg! Jeg merket selv den perioden hvor jeg røyket at det endret meg på visse ting. Jeg ble mer glemsk, fikk til og med litt angst.. Kjenner også folk som har «slitt» med weed i ettertid. Man kan si at det samme er med alkohol, jeg mener alt med måte. Følte også at vi begynte å bli eldre nå og at det ikke er så «kult» mer. TS Anonymkode: 0a53c...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #20 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei, Samboer og jeg har vært sammen i ca 4 år. Vi er 27 år begge to. I begynnelsen av forholdet var jeg ganske åpen når det kom til weed. Røyket selv weed innimellom. Så dette var noe vi noen ganger gjorde sammen.. Men nå det siste året har jeg sagt at jeg ikke vil gjøre det da jeg setter mer pris på å være «klar i hodet» når vi er sammen. Har sagt at man blir annerledes når man røyker weed og jeg syntes det er ubehagelig å sitte med han på søndagskveld, når han er høy.. Vel og merke har han kanskje gjort dette kun en gang foran meg det siste året. I går hadde han lyst til å røyke, jeg sa at jeg ønsker at han gjør det når jeg ikke er der. Det er flere grunner til dette, første er at jeg liker ikke lukta, andre er at han «frister» meg når jeg har sluttet helt med det. Tredje er at han endrer personlighet. Jeg vet noen her sikkert vil si «men to-tre klass vin er ikke bedre». Helsemessig , sikkert ikke.. men jeg ser en stor forskjell på han når han røyker kontra 2-3 glass vin. Så han ble drit sur. Sa at han uansett skulle rulle seg en joint. Jeg sa at jeg syntes han ikke respekterer meg. Han mener da at jeg må bli mer «chill», samtidig tar han opp ting jeg gjør som han ikke liker (f.eks tar en festrøyk eller bruker selvbruning - selvbruning lukter ikke godt , men har sluttet med dette når vi er sammen) . Plutselig krangler vi om helt andre ting. Han sier han vil legge seg og ikke snakke med meg. Jeg legger meg på sofaen. Vi skulle se en serie sammen, men det var han plutselig for trøtt til og la seg 22.00. Jeg hadde kjøpt inn snacks etc for en hyggelig kveld. Han er på jobb nå og jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke. Er jeg urimelig her? Anonymkode: 0a53c...9f9 Narkomane er totalt turn off. Anonymkode: a3eff...d16 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå