Pasha Skrevet 19. september 2005 #1 Del Skrevet 19. september 2005 Neste år skal jeg til USA først til New York og deretter til Baltimore. Mellom disse 2 stedene tenker vi å ta enten buss eller tog. Er det noen her som har prøvdt det? Greyhound bussene fant jeg biletter til 70 $ men amtrak koster fra 150 $ altså en del dyrere. Regner jo med at en togtur er mer kompertabelt enn en buss.. men er det verdt de 80$ mer? Er jo snakk om 4-5 timer bare. Noen som har synspunkter på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #2 Del Skrevet 19. september 2005 Buss!! Tog er en luksusgreie i USA. Men klart.. har du penger ut ræva, så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 19. september 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 19. september 2005 merket at det var dyrt ja-- dobbelt så dyrt som buss (minst) prisene jeg oppgav er for 2 personner forresten.. 1000 kr for togreise i ca 4 timer (new-york-baltimore... tar i allefall rundt 4-5 timer emd bil) er vel dyrt ja.. selv i norsk standard (500 kr per pers...) 455 kr for 2 derimot er mer levlig.. men så var det standarden på--- men siden "alle" reiser med buss i usa..så er vel bussene av ganske bra standard regner jeg med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. september 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 20. september 2005 dytte dytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #5 Del Skrevet 20. september 2005 Buss i USA er omtrent som buss i Norge.. Helt ok.. Ingen grunn til å blakke seg for å ha litt bedre beinplass i noen få timer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. september 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 20. september 2005 nei er jo litt mer fristende å bruke de 500kr++ på noe annet ja.. sambo var enig i det..så da blir det mest sannsynligvis buss trur jeg.. ...er bare det at jeg av en eller annen grunn tenkte på tog først-- (sikkert fordi at dersom jeg reiser et stykke her i norge ville jeg heller tatt tog enn buss... men nå er jo veia i usa litt bedre enn her i norge da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 20. september 2005 #7 Del Skrevet 20. september 2005 Amtrak er helt klart det mest behagelige men med tanke på hva man sparer ville jeg heller valgt buss. Har selv kjørt Greyhound-buss i 4-5 timer og det var ikke noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 20. september 2005 #8 Del Skrevet 20. september 2005 Har reist med Greyhound i USA og det var mange spesielle mennesker ombord kan man si! Blir gjerne de som ikke har bil som tar buss, har jeg inntrykk av, dvs en del lag av befolkningen som du ikke akkurat ser i amerikanske hight school-filmer (med unntak av skrekkfilmene ) Nå var vi to jenter som reiste sammen på nattestid og vi syntes det var litt skummelt på busstasjonene, blant annet. Vet ikke hvordan klientellet på togene er. MEN skulle jeg reist 4-5 timer på dagtid, hadde jeg definitivt valgt buss fremfor tog pga prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. september 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 20. september 2005 reiser nok på dagen evt morgenen ja.. og har jo med mannen min (da har han akuratt blitt mannen min) vet dere om de låser bagasjerommet? ei vennine av meg ble frastjålet bagasjen sin på en buss i spania og det har jeg jo ikke lyst til å oppleve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 22. september 2005 #10 Del Skrevet 22. september 2005 Tror bagasjerommet ble låst, men vi fulgte med på ut-/innlastning ved hvert stopp for å være sikre på at ingenting forsvant. Sett dere bare over den bagasjeluken hvor deres bagasje blir plassert og følg nøye med, så er det sikkert ikke noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #11 Del Skrevet 22. september 2005 Det med bagasje blir jo akkurat som på norske busser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 23. september 2005 #12 Del Skrevet 23. september 2005 Tenkt noe på å leie bil? Det behøver ikke å koste så mye. Så kanskje dere kan kjøre innom staten Delaware (hvis det skrives slik da). Der er det ikke moms på bl.a klær. Så hvis dere skal shoppe, kan det lønne seg å gjøre det der. Dessuten er det mange koselie steder langs kysten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 23. september 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 23. september 2005 tenkte litt på å leie bil ja... (og da burde vi nok dra innom den staten du nevner) men side vi ikke skal tilbake igjen til new york må vi finne et byrå som gjør at vi kan sette fra oss bilen i baltimore og jeg er redd for at det kan bli mye dyrere enn buss/tog (er jo bare 23 år da vi skal over der..og da blir vel gjerne forsikringsdelen dyrere) men takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #14 Del Skrevet 23. september 2005 Enveis leie er nesten dobbelt så dyrt som "vanlig leie". Vi leide bil og kjørte fra St.Louis til San Fransisco og for det betalte vi ca 4000 kr ekstra for at de skulle "kjøre tilbake" bilen. Leien kom på til sammen litt over 10 000 kr. (ca tre uker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. september 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 25. september 2005 bare søkte litt frem på leiebil avis var det vel er for liten til å leie bil der jeg.. 25 år er minimumsalder men det var jo også betraktlig dyrere enn buss (men billigere enn enktelte priser jeg fikk opp på tog) men jeg kan jo kanskje låne bilen til tante når vi kommer frem til henne i baltimore da.. ..bare sånn for å kjøre litt rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #16 Del Skrevet 25. september 2005 Dere har vel bestemt dere for buss:-) jeg bodde i Montreal, og derfra gikk det mye busstrafikk; først og fremst til og fra New York, som er ...hm... ca ti timer unna. "Alle" tok bussen, og det virket som en grei og trygg reisemåte. Når det gjelder moms (ang Delaware); som turist kan du vel få refundert dette uansett om du tar vare på kvitteringer fra turen..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. september 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 25. september 2005 Heller mest for buss nå ja. vi fant ut at det ikke er verdt å betale såpass mye mer for tog når det er snakk om kun 4-5 timers kjøring. de fleste andre jeg har pratet med anbefaler hos også buss.. i allefall sånn prismessig da... kan jo ta meg en prat med tante/søskenbarn i usa og høre med dem også. men de anbefaler nok buss de og trur jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 28. september 2005 #18 Del Skrevet 28. september 2005 Siden det er en kort tur er det greit med buss, ellers ville jeg valgt tog. Har selv kjørt med både tog og buss, og tog er helt klart mye mer komfortabelt. Har faktisk opplevt at toget var billigere enn buss på samme strekning, og da var valget superenkelt! Langdistansetogene sitter man skikkelig høyt i, man har kjempegod beinplass, restaurantvogn, café, kino, utsiktsvogn etc. Mine opplevelser fra både buss og tog har vært greie, har kjørt både på natt og dag. Ville kanskje ikke reist alene på natten, men tror igrunn ikke det er spesielt farlig. mange amerikanere anbefaler buss ret tog slett utifra ett perspektiv om at det er mest vanlig, mange syns det er dødseksotisk å kjøre tog, hvertfall over lange strekninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå