Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten (og samboeren) begynner snart i en jobb hvor det blir endel reising og borte hjemmefra...

Vi har vært sammen i 4 år nå, og stort sett vært sammen hele tiden.

Så min første tanke var at dette har vi sikkert ikke noe vondt av.

Og det kan jo bli litt godt å gå og savne hverandre også?

Så må jeg jo såklart bli litt flinkere til å trives i mitt eget selskap. Og det tror jeg ikke blir noe problem. Den første uka...

Har masse bøker jeg endelig kan få tid til å lese!

Også så koselig det vil bli når han kommer hjem! Nå løfter jeg ikke på øyenbrynet engang.

Bekymrer meg egentlig mest for at jeg blir å kjede meg mye. Føle meg litt ensom.

Flere som ikke bestandig har kjæresten i nærheten? Dårlige eller gode erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har et evig problem med dette!

Jeg liker å være heeelt alene til tider, han vi at vi skal gjøre ting sammen hele tiden. Trives kjempegodt i mitt eget selskap jeg og blir lett "kvelt" om jeg må være sammen med andre hele tiden.

Etterhvert har han godtatt at jeg må være for meg selv iblandt for å bli glad og lykkelig. Og han gjør istedet ting han liker å gjøre, sammen med kamerater eller alene.

Forholdet vårt har blitt bedre etter at vi begynte å være litt fra hverandre. De første 2-3 årene var vi sammen hele tiden og vi kranglet ganske ofte.

Så dere har ikke vondt av dette tror jeg!

Bare pass på å stole på hverandre. Kryssforhør og mistenksomhet blir det bare tull av.

Gjest dr. ian
Skrevet

Ja, enig med Lea.

Perioder med tid fra hverandre skader ikke, og så gir det en mulighet til å savne hverandre litt :ler:

Du får finne på noe morsomt for deg selv da, Henna :blunke:

dorian

Skrevet

Jeg tror at ethvert forhold har godt av at man er litt fra hverandre jeg. Skal man gå oppå hverandre i mange år sier det seg selv at før eller senere må man bli lei.

Kos deg med den tiden du har for deg selv. Jeg stor koser meg jeg :D Og så lenge du er flink til å aktivisere deg selv burde det ikke være noe problem :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en venninne som har en samboer som er mye vekke i jobb. De har et utrolig sterkt og godt forhold (jeg er litt misunnelig) nettopp fordi de får tid for seg selv (spesielt henne som er hjemme).

Hun har så mange venner, et helt enormt nettverk av folk, nettopp fordi hun har mye tid alene. Hun har god tid til å tenke på seg selv, og utvikle sine sider.

Mange hadde hatt godt av å leve i et sånt forhold.

Jeg tror du skal se på det som en positiv ting (det gjør du jo), og som en mulighet til å utvikle ditt liv videre.

I begynnelsen blir det sikkert rart, men etter en stund er du nok i full fart med å finne på ting.

Lykke til

Skrevet

Får bittelitte grann dårlig samvittighet over at jeg faktisk sitter her og gleder meg litt.. :oops: Men så gleder jeg meg jo også for typen sin del!

Tror jeg skal sette opp liste over ting jeg har lyst til begynne å gjøre, sånne små hobbyting.

Så håper jeg at det å være borte fra hverandre vil styrke forholdet. Dette blir jo en test for forholdet vårt. Det sies jo at "man vet ikke hva man har før man" mister" det". Men i den betydning at jeg ikke mister han, han er bare fraværende, så går dette sikkert bra :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Min forlovede jobber i NRK og har 260 reisedager i året. Han har sin egen leilighet oppe på Majorstuen og jeg har min nede i Homansbyen. Mange synes det er rart at vi ikke bor sammen men slik det er nå blir det for mye styr og flytte i felles bolig og det fungerer så fint slik det er nå.

Klart vi savner hverandre masse men vi har levd slik i snart 3 år og vi har det så fint når vi endelig har noen dager sammen.

Hvis jeg skulle krevd at min forlovede byttet jobb kunne jeg like godt kuttet strupen hans, han jobber med film og elsker jobben sin.

Min nøkkel til ett godt liv er å ha ett eget liv!

Milla

Gjest Duchess
Skrevet

Det er helt klart sundt å være fra hverandre, jeg og min eks forlovede drepte vårt forhold ved å være for mye sammen sitte oppå hverandre hele tida.

Men det er heller ikke bra å være for mye fra hverandre.

Det blir for frustrerende i lengden.

Kjæresten jeg har nå bor et par timers kjøring unna.

Det er irriterende, rett og slett.

Skrevet
Får bittelitte grann dårlig samvittighet over at jeg faktisk sitter her og gleder meg litt.. :oops:  Men så gleder jeg meg jo også for typen sin del!

Tror jeg skal sette opp liste over ting jeg har lyst til begynne å gjøre, sånne små hobbyting.  

Så håper jeg at det å være borte fra hverandre vil styrke forholdet. Dette  blir jo en test for forholdet vårt. Det sies jo at "man vet ikke hva man har før man" mister" det". Men i den betydning at jeg ikke mister han, han er bare fraværende, så går dette sikkert bra  :wink:

Good for you!

Misunner deg jeg.

Skulle ønske at jeg hadde bare en helg her og der som jeg kunne være heeelt alene.Få tid til å tenke, lese, sove og ikke stresse med middagen og sånt.

Setter uendelig pris på sambo altså, men det er så mye jeg ikke får gjort når jeg må ta hensyn til andres ønsker og behov.

Ta vare på deg selv når du er alene og på ham når dere er sammen. Tenk for et overskudd du får når han kommer hjem. Hvor godt det blir å ligge inntil ham og hvor koselig det blir å diske opp med middag.

Lykke til som gressenke!

Skrevet

Skjønner hva du mener Lea.

De fleste synes det er deilig med litt tid for seg selv, og gjøre sine egne ting, men saken er som du sier at etter en uke har man liksom fått gjort en del.

Mannen min var borte i 3 mnd. for noen år siden, og jeg var ikke så flink til å utnytte tiden. Har mer struktur når han er her, ble bare sene kvelder med tv sløving osv. når jeg var alene. Fikk nesten gjort mindre alene ting enn når jeg bare har en kveld i ny og ne.

Så hvis du er som meg, er det mye lurt i det Gjest skriver om venninnen som har et stort vennenettverk. Da får du strukturert tiden, og får prioritert de tingene du virkelig har lyst til når du er alene, ikke bare slå ihjel tid.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...