AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Del Skrevet 2. august 2021 Jeg har en 2009 modell Touran. Veldig glad i bilen min. Hatt den siden mai 2016. Første året var bilen mye på verksted. Skiftet bla girkasse på den. (Automat). I våres skiftet jeg også clutch bla. Bilen er nedbetalt. Men jeg har en kredittgjeld på ca 21.000,- nå, for den siste reparasjonen som kostet meg 30.000,- Siden den reparasjonen har jeg også måttet skifte spiralfjærene fremme. Nå har det på nytt oppstått ubehagelige lyder fra motoren på bilen. Kraftig «kakling» når jeg trykker inn gassen. Bilen er satt på samme verksted som skiftet clutch. Og jeg håper inderlig at det ikke er en ny reparasjon som vil koste meg flere tusen. Det har jeg ikke råd til. Bilen er gått 283000 km sånn ca. Så kommer jeg til spørsmålet mitt. Hva om bilen igjen må repareres for 15.000 + Er det verdt det? Vil det bare bli en evig kostnad på bilen videre? Er Touran en slik mandagsbil når den er blitt så «gammel»? Og om jeg må vurdere å kjøpe meg en «ny» bil. Hva slags bil anbefaler dere å kjøpe? Jeg trenger en bil som har litt god plass. Med 3 ungdommer og hund så er det et must. Den bør jo ikke ha gått for langt. Og ikke være eldre en 2015 modell. Maks pris på bilen er 230.000,- Har ikke noe egenkapital å legge inn i kjøp av bil. Evt bare det jeg kan få for den gamle. Som jeg regner med ikke er mye. Håpløs situasjon å bli stående uten bil. Bil må jeg ha. Og dersom det må kjøpes «nytt», så må jeg jo bare få til det på et vis. Her jeg bor er det ikke noe alternativ å klare seg uten. Det er dårlig kollektivt tilbud. Og store avstander. Noen med god bilkunnskap som har gode råd å gi? Anonymkode: 9c60e...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Del Skrevet 2. august 2021 Alle Volkswagen er "mandagsbiler". Det er derfor en Touran er så mye billigere i bruktmarkedet enn tilsvarende biler fra Japan og Korea. Med så store utlegg til vedlikehold og reparasjoner har du nesten malt deg opp i et hjørne...har du gitt verkstedet beskjed om å bare fikse bilen? Vanligvis spør man etter hva som er galt og pris først. Så kan du også høre med andre verksted som er potensielt rimeligere, eller bare kjøre bilen til den klapper sammen uten reparasjon. Det er enklere sagt enn gjort, jeg også har brukt for mye penger på sliten bil. Her er et søk jeg ville ha tatt utgangspunkt i. Og om du har så skranten økonomi, bør du ha en bil som ikke forventes å gå i stykker hele tiden. Denne her er gørrkjedelig, men er også verdens mest pålitelige bil. Se om en slik passer, og husk å prute! Bruktbilprisene er latterlig stive: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=226514136 Alternativt et glimrende valg rent økonomisk. Super bil, lave delepriser, 7 års nybilgaranti og et trygt og pålitelig valg: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=226515783 Lykke til! Anonymkode: 9d14b...136 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomimio Skrevet 2. august 2021 #3 Del Skrevet 2. august 2021 Tusen takk for gode tips. 😊👌🏻 Har ikke gitt beskjed om at de bare skal fikse bilen nei. De skal se på den først og komme med en dom. Jeg håper jo på en måte at det er clutchen de fikset sist, som det er noe galt med, slik at det skal gå på garanti 😬 Har absolutt vurdert Toyota ja. 👌🏻 Men sett mest på Rav4. Er det en grei bruktbil? Ser at en 2016 modell som har gått ca 115000 km ligger på rundt 230.000,- i pris. Regner med å få dommen på Tyran (kallenavn) i morra 😅 Tusen takk for linkene 👌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Del Skrevet 3. august 2021 Så bra! Ja, RAV4 er helt grei den, ikke mye å gjør feil der. Men husk at det er en SUV-aktig bil. Det kommer med én fordel (du kan kjøre litt fortere på grusvei) og et helt lass med ulemper: - SUV er mer populær enn flerbruksbil = dyrere brukt - større hjul og flere drivkomponenter = mindre plass innvendig + høyere forbruk + mer forurensning + større slitasje + høyere driftskostnader - SUV har høyere tyngdepunkt = verre å kjøre, tipper over lettere Har du tid og anledning, vil jeg anbefale at du ser begge biltypene ved siden av hverandre. Anonymkode: 9d14b...136 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #5 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så bra! Ja, RAV4 er helt grei den, ikke mye å gjør feil der. Men husk at det er en SUV-aktig bil. Det kommer med én fordel (du kan kjøre litt fortere på grusvei) og et helt lass med ulemper: - SUV er mer populær enn flerbruksbil = dyrere brukt - større hjul og flere drivkomponenter = mindre plass innvendig + høyere forbruk + mer forurensning + større slitasje + høyere driftskostnader - SUV har høyere tyngdepunkt = verre å kjøre, tipper over lettere Har du tid og anledning, vil jeg anbefale at du ser begge biltypene ved siden av hverandre. Anonymkode: 9d14b...136 Det der har du ikke peiling på! Har SUV selv, og ikke noe av det mølet du lister opp stemmer! Anonymkode: cc934...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #6 Del Skrevet 3. august 2021 Neivel, jeg ser en påstand i din kommentar, men ikke et eneste argument? Det er bare å prøvekjøre en Prius+ og en RAV4 om hverandre på bane, så ser du det. Eller sjekke elgtestfarten for ulike biltyper. Dette med høyere tyngdepunkt, vekt og derav dårligere kjøreegenskaper er bare fysikk. Fysikken spiller også en rolle ved økt mekanisk belastning. Og har du firehjulsdrift fremfor tohjulsdrift så vil du selvsagt få økte kostnader i form av drift (drivstofforbruk) og vedlikehold (flere drivknuter osv). Driften til bakhjulene må komme seg dit, kanalene spiser av interiøret, og det gjør de store hjulene også. Alt det der er bare logisk, så hvordan du klarer å hisse deg opp over det er for meg noe uforståelig. Alle vet at flerbruksbil/minivan er det smarte valget, SUV er en dårligere løsning men mødrene ved fotballbanen synes den ser kulere ut. Det er alt. Anonymkode: 9d14b...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Del Skrevet 3. august 2021 At en SUV er høy, diskvalifiserer den ikke automatisk fra å ha gode kjøreegenskaper. Har du hørt om Porsche? De sier selv at de kun selger sportsbiler. Det inkluderer SUVene deres. Cayenne hybrid kjører i sirkler rundt enhver svett minivan du kan finne på bruktmarkedet i Norge. Til tross for at Cayenne hybrid er diger og veier like mye som et fjell. Du klarer ikke å velte denne (eller noen andre europeiske SUVer) av å kjøre selv langt over fartsgrensen i Norge. Selv biler med forhjulsdrift har kardangtunnel. Det er få lave forhjulsdrevne biler som har flatt gulv i baksetene. Hvis de har det, er det fordi gulvet er hevet over kardangtunnelen, med dertil dårligere benplass. Når det kommer til økt slitasje og dermed driftskostnader, så skyldes det i hovedsak økt vekt. Da er det synd (for deg og argumentene dine) at de fleste SUVer i C-segmentet veier omtrent det samme som en tilsvarende stasjonsvogn. Den lille differansen i vekt er irrelevant hva angår økte vedlikeholdskostnader. Det er heller ingen sannhet i at du kan kjøre fortere på grus med en SUV. En SUV kan kjøre like fort/sakte som en hvilken som helst annen bil på grusvei. Hvis du snakker om "veier" som er så hullete at en vanlig bil vil slå ned i bakken når den treffer hullene, så er det ikke lenger SUV som er løsningen. Flere SUVer har nemlig samme bakkeklaring som vanlige biler. Du trenger derimot en terrengbil med både høy bakkeklaring og lang fjæringsvei, slik at bilen klarer å håndtere hullene i den raske hastigheten du mener man skal kjøre i. Anonymkode: ff461...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neivel, jeg ser en påstand i din kommentar, men ikke et eneste argument? Det er bare å prøvekjøre en Prius+ og en RAV4 om hverandre på bane, så ser du det. Eller sjekke elgtestfarten for ulike biltyper. Dette med høyere tyngdepunkt, vekt og derav dårligere kjøreegenskaper er bare fysikk. Fysikken spiller også en rolle ved økt mekanisk belastning. Og har du firehjulsdrift fremfor tohjulsdrift så vil du selvsagt få økte kostnader i form av drift (drivstofforbruk) og vedlikehold (flere drivknuter osv). Driften til bakhjulene må komme seg dit, kanalene spiser av interiøret, og det gjør de store hjulene også. Alt det der er bare logisk, så hvordan du klarer å hisse deg opp over det er for meg noe uforståelig. Alle vet at flerbruksbil/minivan er det smarte valget, SUV er en dårligere løsning men mødrene ved fotballbanen synes den ser kulere ut. Det er alt. Anonymkode: 9d14b...136 På bane? Hvorfor på bane? Det er da vanlig landevei vi snakker om. Du driter deg jo bare loddrett ut med å komme med slikt vås, som ikke har noe med hverdagen å gjøre. Bane er bane, og landevei er landevei! Og hvorfor er du antifirehjulstrekk? Det er faktisk en hver sitt eget valg, å kjøpe hva en vil, og betale deretter. Ang. forbruk: Min SUV ligger på 0.54-0,55 på langkjøring, og det er med bensinmotor. Anonymkode: cc934...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Del Skrevet 3. august 2021 Du får ha den hissige argumentasjonsstilen for deg selv, men jeg har 25 år i bransjen; som selger, innkjøper, og i forsikringsarbeid. Det faktum at Porsche lager en ok SUV har ikke så mye å si for en RAV4 eller traktoren Outlander - legg merke til TS' sine krav og budsjett. På norsk landevei kommer du ikke opp i bilens begrensninger før du er i en situasjon der du trenger en forutsigbar bil - når du f.eks. skal vike unna en elg. Derfor simuleres slike situasjoner på bane, f.eks. under førerkortopplæring. En vektforskjell på et par hundre kilo opp eller ned er ikke "irrelevant". Hverken for forbruket eller for alle disse SUV-eierne som kommer inn med slitte hjuloppheng. Selv bilprodusenter med lang fartstid har tradisjonelt slitt med å dimensjonere disse delene riktig, se f.eks. XC90 og X5. Anonymkode: 9d14b...136 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du får ha den hissige argumentasjonsstilen for deg selv, men jeg har 25 år i bransjen; som selger, innkjøper, og i forsikringsarbeid. Det faktum at Porsche lager en ok SUV har ikke så mye å si for en RAV4 eller traktoren Outlander - legg merke til TS' sine krav og budsjett. På norsk landevei kommer du ikke opp i bilens begrensninger før du er i en situasjon der du trenger en forutsigbar bil - når du f.eks. skal vike unna en elg. Derfor simuleres slike situasjoner på bane, f.eks. under førerkortopplæring. En vektforskjell på et par hundre kilo opp eller ned er ikke "irrelevant". Hverken for forbruket eller for alle disse SUV-eierne som kommer inn med slitte hjuloppheng. Selv bilprodusenter med lang fartstid har tradisjonelt slitt med å dimensjonere disse delene riktig, se f.eks. XC90 og X5. Anonymkode: 9d14b...136 Hissigpropp? Ja du sier noe der. Alle biler har faktisk hjuloppheng som slites, og det uansett drivlinje, og om det er 2WD eller 4WD. Det er bare litt for enkelt å generalisere en gruppe biler. For til syvende og sist, så er det faktisk bruken som mest å si hvor fort slitt det blir. Har sett på finn.no at det "reklameres" i bil annonse at dempere er skiftet, før den hadde passert 60.000km. Selv har jeg kjørt over 200.000km på en av mine biler før dempere ble byttet, og da sammen med andre deler som var modne for å byttes. Og det var ikke SUV, noen av de nevnte. Noe mer du lurer på når du først er i gang? Anonymkode: cc934...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får ha den hissige argumentasjonsstilen for deg selv, men jeg har 25 år i bransjen; som selger, innkjøper, og i forsikringsarbeid. Det faktum at Porsche lager en ok SUV har ikke så mye å si for en RAV4 eller traktoren Outlander - legg merke til TS' sine krav og budsjett. På norsk landevei kommer du ikke opp i bilens begrensninger før du er i en situasjon der du trenger en forutsigbar bil - når du f.eks. skal vike unna en elg. Derfor simuleres slike situasjoner på bane, f.eks. under førerkortopplæring. En vektforskjell på et par hundre kilo opp eller ned er ikke "irrelevant". Hverken for forbruket eller for alle disse SUV-eierne som kommer inn med slitte hjuloppheng. Selv bilprodusenter med lang fartstid har tradisjonelt slitt med å dimensjonere disse delene riktig, se f.eks. XC90 og X5. Anonymkode: 9d14b...136 Påstanden din er at SUV går i stykker mye fortere og at SUV velter umiddelbart i svinger. Begge delene er feil. Derfor var sammenligningen med Porsche relevant. Det ville fungert dårlig å dra opp en Peugeot 3008, som riktignok er en meget bra bil, men som ikke akkurat er kjent for å bli testet til det ytterste av biljournalistene for å demonstrere et poeng. Porsche har derimot demonstrert at de lager SUVer som både er habile på bane og terreng. Noe du enkelt kan finne haugevis med videoer av på YouTube. Du skal derimot lete lenge før du finner en ny europeisk SUV som velter i elgtesten. Det skjer ekstremt sjeldent. Du evner heller ikke å lese. En Peugeot 3008, som et eksempel på en helt vanlig SUV for folk flest, veier omtrent det samme som en Passat. Det er ikke mange hundre kilo forskjell på en SUV og en stasjonsvogn eller flerbruksbil, som du hardnakket påstår. Forresten, legg merke til at du argumenterer mot 2 ulike anonyme brukere. Anonymkode: ff461...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #12 Del Skrevet 3. august 2021 For øvrig interessant at du bruker to av de største og tyngste SUVene på markedet når du skal demonstrere hvor underlegne SUVen er. Av åpenbare grunner vil en bil som veier langt over 2 tonn slite mer på bevegelige deler i hjulopphenget enn en bil som veier halvannet tonn. Finn en flerbruksbil som veier det samme, så skal jeg garantere deg at den sliter med akkurat de samme svakhetene pga vekten. Anonymkode: ff461...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #13 Del Skrevet 3. august 2021 Vær så snill, slapp av. Ingen biler velter umiddelbart i svinger og ingen har påstått noe slikt. Bare gå tilbake til det som faktisk står der oppe. Jeg prøver å gi TS gode råd om bilkjøp, som kan gi henne et økonomisk og mekanisk trygt bilhold. Du virvler opp utrolig mye støv for ingenting her. Anonymkode: 9d14b...136 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomimio Skrevet 3. august 2021 #14 Del Skrevet 3. august 2021 Da er dommen på bilen at det er rådelageret som må skiftes. I værste fall motoren? Skulle få prisoverslag i morra. 😔 Men uff, det hørtes ut som en kostbar reperasjon. Som du anonym 136 skrev, jeg maler meg nok opp i et hjørne. Hva gjør jeg? Mulig å finne brukte deler? Selge den som delebil? Hva kan jeg evt få for den nå? Bilen i seg selv er jo veldig fin. Jeg har prøvd å ta godt vare på den. Kostet på lakk reparasjoner for et par år siden, da der var påbegynnende rust som jeg ønsket å stoppe. Hjertesukk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #15 Del Skrevet 3. august 2021 Ja, det høres ut som en dyr reparasjon. Bilen har gått veldig langt, og med en potensiell fatal skade som ødelagt motor...off. Hadde du kjent noen som kan gjøre dette på si, hadde kanskje motorbytte med en brukt motor vært en mulighet. Personlig hadde jeg ikke lagt i mye penger i en slik bil nå. Hvordan skulle du finansiere en ny bil? Lån? Jeg står ved rådene overfor, men ingen kan noensinne garantere at et bruktbilkjøp blir problemfritt. Kan hende andre har innspill også. Kjenner du en bilkyndig som kan være med og prøvekjøre bruktbiler med deg? Ønsker deg uansett lykke til, bil lan være skikkelig kjipt når det går slikt. Anonymkode: 9d14b...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomimio Skrevet 3. august 2021 #16 Del Skrevet 3. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, det høres ut som en dyr reparasjon. Bilen har gått veldig langt, og med en potensiell fatal skade som ødelagt motor...off. Hadde du kjent noen som kan gjøre dette på si, hadde kanskje motorbytte med en brukt motor vært en mulighet. Personlig hadde jeg ikke lagt i mye penger i en slik bil nå. Hvordan skulle du finansiere en ny bil? Lån? Jeg står ved rådene overfor, men ingen kan noensinne garantere at et bruktbilkjøp blir problemfritt. Kan hende andre har innspill også. Kjenner du en bilkyndig som kan være med og prøvekjøre bruktbiler med deg? Ønsker deg uansett lykke til, bil lan være skikkelig kjipt når det går slikt. Anonymkode: 9d14b...136 Kanskje det er mulig å få tak i noen brukte deler. Og muligens jeg har noen som er villig til på å skru på den. Men uff, jeg må ha bil. Er så avhengig av bil. Tenk om jeg koster på den masse atter en gang, og så går det 3-4 måneder, og så er det noe nytt igjen. 😔 Har sett på Toyota Auris. Finn kode 224867682. Kanskje en brukbar bil? Jeg må fullfinansiere med lån i banken. Har ikke noe egenkapital å ta av. Muligens jeg kan klare å skrape sammen en 20.000,- dersom jeg selger Touran som delebil, og selger noen andre greier jeg finner her hjemme. 🤔 Må gå i tenkeboksen nå ja. Og forhøre meg litt med folk rundt meg om hva jeg bør gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 3. august 2021 #17 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 9.06): Jeg har en 2009 modell Touran. Veldig glad i bilen min. Hatt den siden mai 2016. Første året var bilen mye på verksted. Skiftet bla girkasse på den. (Automat). I våres skiftet jeg også clutch bla. Bilen er nedbetalt. Men jeg har en kredittgjeld på ca 21.000,- nå, for den siste reparasjonen som kostet meg 30.000,- Siden den reparasjonen har jeg også måttet skifte spiralfjærene fremme. Nå har det på nytt oppstått ubehagelige lyder fra motoren på bilen. Kraftig «kakling» når jeg trykker inn gassen. Bilen er satt på samme verksted som skiftet clutch. Og jeg håper inderlig at det ikke er en ny reparasjon som vil koste meg flere tusen. Det har jeg ikke råd til. Bilen er gått 283000 km sånn ca. Så kommer jeg til spørsmålet mitt. Hva om bilen igjen må repareres for 15.000 + Er det verdt det? Vil det bare bli en evig kostnad på bilen videre? Er Touran en slik mandagsbil når den er blitt så «gammel»? Og om jeg må vurdere å kjøpe meg en «ny» bil. Hva slags bil anbefaler dere å kjøpe? Jeg trenger en bil som har litt god plass. Med 3 ungdommer og hund så er det et must. Den bør jo ikke ha gått for langt. Og ikke være eldre en 2015 modell. Maks pris på bilen er 230.000,- Har ikke noe egenkapital å legge inn i kjøp av bil. Evt bare det jeg kan få for den gamle. Som jeg regner med ikke er mye. Håpløs situasjon å bli stående uten bil. Bil må jeg ha. Og dersom det må kjøpes «nytt», så må jeg jo bare få til det på et vis. Her jeg bor er det ikke noe alternativ å klare seg uten. Det er dårlig kollektivt tilbud. Og store avstander. Noen med god bilkunnskap som har gode råd å gi? Anonymkode: 9c60e...86c Jeg hadde også Touran i mange år. Det var en 2006 mod. Jeg var utrolig glad i den bilen, men så kostet det litt for mye med reparasjoner etterhvert. Da turboen røk, så ga jeg opp. Kjøpte en mye mindre bil som jeg kvittet meg med veldig fort. Det gikk bare ikke. Så kjøpte jeg meg en Peugeot 5008, 2014-mod, som jeg har hatt i to år nå. Den bilen er faktisk den aller beste jeg har hatt. Samme størrelse og mye likt som Touranen, men enda bedre å kjøre. Anbefaler å se på en slik 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Del Skrevet 3. august 2021 Miomimio skrev (3 timer siden): Da er dommen på bilen at det er rådelageret som må skiftes. I værste fall motoren? Skulle få prisoverslag i morra. 😔 Men uff, det hørtes ut som en kostbar reperasjon. Som du anonym 136 skrev, jeg maler meg nok opp i et hjørne. Hva gjør jeg? Mulig å finne brukte deler? Selge den som delebil? Hva kan jeg evt få for den nå? Bilen i seg selv er jo veldig fin. Jeg har prøvd å ta godt vare på den. Kostet på lakk reparasjoner for et par år siden, da der var påbegynnende rust som jeg ønsket å stoppe. Hjertesukk! Om du bor nærme Sverige, kan rep, koste ned til halvparten av prisen: https://svenskeporten.no/bilverksted-sverige/ Anonymkode: bfa81...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomimio Skrevet 3. august 2021 #19 Del Skrevet 3. august 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Om du bor nærme Sverige, kan rep, koste ned til halvparten av prisen: https://svenskeporten.no/bilverksted-sverige/ Anonymkode: bfa81...330 Bor et godt stykke unna Sverige. Midt på landet omtrent. 🙈 Så det går ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomimio Skrevet 3. august 2021 #20 Del Skrevet 3. august 2021 36 minutter siden, Hvemsomhelst said: Jeg hadde også Touran i mange år. Det var en 2006 mod. Jeg var utrolig glad i den bilen, men så kostet det litt for mye med reparasjoner etterhvert. Da turboen røk, så ga jeg opp. Kjøpte en mye mindre bil som jeg kvittet meg med veldig fort. Det gikk bare ikke. Så kjøpte jeg meg en Peugeot 5008, 2014-mod, som jeg har hatt i to år nå. Den bilen er faktisk den aller beste jeg har hatt. Samme størrelse og mye likt som Touranen, men enda bedre å kjøre. Anbefaler å se på en slik 😀 Min eksmann og ene kollegaen min kjørte/kjører Peugeot. Veldig mandagsbil det også. Mye reperasjoner på de begge to. Så det frister ganske lite. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå