AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Jeg bor i en by, Ålesund, og mistet jobben i korona tid. Jeg klarte få meg ny jobb i ny by, Oslo. Jeg ønsker å komme tilbake til Ålesund men arbeidsmarkedet er svært vanskelig. Har derfor ikke solgt leiligheten. Er endel i Ålesund i endel helger og ferier sammen med venner og familie. I Oslo har jeg en liten pendler leilighet. Ukene blir lange, og jeg kom i kontakt med en på tinder som søkte en kosevenn. Så vi har et fysisk deilig forhold uten følelser. Veldig fint. Nå i sommer er jeg på ferie hjemme i Ålesund og kom i kontakt med en gammel flamme. Vi har vært mye sammen i sommer og alt har bare vært vennskapelig. Det fungerte ikke mellom oss fordi vi ønsker ulike ting, jeg ønsker en partner, familie osv, og han ønsker en kjæreste og vil bo alene. Han har også 3 barn fra tidligere. Og som en kjæreste var han kald og utilnærmelig. Men som venn er han fin og ålreit. Han spurte meg i helgen, vi hadde vært ute å spist sammen, og gikk hjem sammen (tok følge et stykke av veien), vi hadde begge hatt 1 glass vin, ikke mer. Hvor han ganske rett frem spør om jeg tror det hadde ødelagt vennskapet vårt hvis vi hadde sex. Han er kåt og ønsker å ha noen å ha sex med uten følelser. Men ikke hvis det risikerer vennskapet vårt. Men siden vi begge er single og har behov så lurte han da altså på.... Så... er det direkte skammelig av meg å evt ha en slik ordning med begge to? I to ulike byer? Anonymkode: 848ea...833 2
GrønnNellik68 Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Ja er det greit at de har flere enn deg? Du må helst være åpen for det andre veien og først og fremst. Åpenhet og ærlighet og kommunikasjon er viktig uansett relasjon man inngår mener jeg
Scoops Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Det må jo du nesten føle på selv hva du syns,og om de syns det er greit. Jeg personlig klarer ikke å ha to på en gang,og selv om det ikke skal være følelser med i bilde så liker jeg heller ikke tanken på at den jeg har ett slikt forhold med har flere. Hva andre gjør det må være helt opp til de uten at jeg syns det er skammelig bare på grunn av mine preferanser
*Mocca* Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Ikke noe i veien for det, så lenge du ikke lar de tro de er eneste. Altså at du er åpen og ærlig om det dersom de spør i det minste. Men fwb er ikke forpliktende/eksklusivt så det bør ikke være overraskende for fyrene at de ikke er den eneste man var sex med. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Det er selvfølgelig helt greit Anonymkode: 6686c...130 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Kan ikke se hva som skulle være galt med det? Nei, du er ikke forpliktet å fortelle dem noe som helst. Så lenge du ikke har ring på fingeren så er du din egen til å bestemme hva du vil og hva du gjør. Sånn ellers så er det bare sunt med en egoboost. Anonymkode: dcc06...42a 4
herzeleid Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 I mitt hode er det forskjellen mellom et forpliktende forhold og en uforpliktende "FWB", så med mindre noe annet er avtalt kan jeg ikke se at det skulle være galt mot den andre å ha flere. En slik relasjon vil jo også for mange være noe en har gående frem til en finner noen en mener det er verdt å slå seg ned med, og å være monogam med den "uforpliktende" vil sånn sett være vanskelig. Et viktigere spørsmål er nok om en virkelig ønsker dette selv og om en ønsker å prioritere en "uforpliktende" relasjon fremfor det å finne noe som betyr noe mer.
Gjest Glut Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bor i en by, Ålesund, og mistet jobben i korona tid. Jeg klarte få meg ny jobb i ny by, Oslo. Jeg ønsker å komme tilbake til Ålesund men arbeidsmarkedet er svært vanskelig. Har derfor ikke solgt leiligheten. Er endel i Ålesund i endel helger og ferier sammen med venner og familie. I Oslo har jeg en liten pendler leilighet. Ukene blir lange, og jeg kom i kontakt med en på tinder som søkte en kosevenn. Så vi har et fysisk deilig forhold uten følelser. Veldig fint. Nå i sommer er jeg på ferie hjemme i Ålesund og kom i kontakt med en gammel flamme. Vi har vært mye sammen i sommer og alt har bare vært vennskapelig. Det fungerte ikke mellom oss fordi vi ønsker ulike ting, jeg ønsker en partner, familie osv, og han ønsker en kjæreste og vil bo alene. Han har også 3 barn fra tidligere. Og som en kjæreste var han kald og utilnærmelig. Men som venn er han fin og ålreit. Han spurte meg i helgen, vi hadde vært ute å spist sammen, og gikk hjem sammen (tok følge et stykke av veien), vi hadde begge hatt 1 glass vin, ikke mer. Hvor han ganske rett frem spør om jeg tror det hadde ødelagt vennskapet vårt hvis vi hadde sex. Han er kåt og ønsker å ha noen å ha sex med uten følelser. Men ikke hvis det risikerer vennskapet vårt. Men siden vi begge er single og har behov så lurte han da altså på.... Så... er det direkte skammelig av meg å evt ha en slik ordning med begge to? I to ulike byer? Anonymkode: 848ea...833 kjør på. det er ikke skammelig. gjør det du har lyst til. mannfolk holder på slik hele tiden, så hvorfor skal ikke dere kvinnfolk gjøre det?
Gjest ABM Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bor i en by, Ålesund, og mistet jobben i korona tid. Jeg klarte få meg ny jobb i ny by, Oslo. Jeg ønsker å komme tilbake til Ålesund men arbeidsmarkedet er svært vanskelig. Har derfor ikke solgt leiligheten. Er endel i Ålesund i endel helger og ferier sammen med venner og familie. I Oslo har jeg en liten pendler leilighet. Ukene blir lange, og jeg kom i kontakt med en på tinder som søkte en kosevenn. Så vi har et fysisk deilig forhold uten følelser. Veldig fint. Nå i sommer er jeg på ferie hjemme i Ålesund og kom i kontakt med en gammel flamme. Vi har vært mye sammen i sommer og alt har bare vært vennskapelig. Det fungerte ikke mellom oss fordi vi ønsker ulike ting, jeg ønsker en partner, familie osv, og han ønsker en kjæreste og vil bo alene. Han har også 3 barn fra tidligere. Og som en kjæreste var han kald og utilnærmelig. Men som venn er han fin og ålreit. Han spurte meg i helgen, vi hadde vært ute å spist sammen, og gikk hjem sammen (tok følge et stykke av veien), vi hadde begge hatt 1 glass vin, ikke mer. Hvor han ganske rett frem spør om jeg tror det hadde ødelagt vennskapet vårt hvis vi hadde sex. Han er kåt og ønsker å ha noen å ha sex med uten følelser. Men ikke hvis det risikerer vennskapet vårt. Men siden vi begge er single og har behov så lurte han da altså på.... Så... er det direkte skammelig av meg å evt ha en slik ordning med begge to? I to ulike byer? Anonymkode: 848ea...833 Det er helt greitt hvis du takler det følelsesmessig..
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 Det som er skammlig er at jeg ikke har en 😪😪😪 Anonymkode: ed6c3...2b7 1
GrønnNellik68 Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det som er skammlig er at jeg ikke har en 😪😪😪 Anonymkode: ed6c3...2b7 skal du være glad for. Er ikke så fint med fwb som alle skal ha det til. Jeg har prøvd det og sitte igjen med tomhet og savn hver gang han dro og så all ventinga på å treffes igjen. Hvis du er dame så vil mannen være rimelig lunken og det bare føle seg bra nok når han er kåt er ikke bra for min psyke ihvertfall. Og følelser får man for en man er så nært innpå og som er så nært innpå deg. De som takler å ikke få følelser passer det best til. Jeg har for mye følelser og tilknytning i meg. Pluss at det blokkerer for å finne noen nye som virkelig ønsker å være der for deg som aldri vil være lunken men kjempeglad for å høre fra deg hver gang. Jeg vet helt klart hva jeg velger. Dette er kun min erfaring da.
Bamseklemmer Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 Det er greit med og 2 og flere så lenge man ikke blander inn sjalusi og drama... Venner gjør ikke det, vi nyter hvert sekund uten å legge så mye i følelser. FWB kan være utrolige gode venner i det daglige liv, som hjelper hverandre med daglige gjøremål. Som oftes byttes sex mot plenklipping og husvask etc, så slipper vi å dra opp pengeboka🤭
draug 75 Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 For min del var det noe av vitsen med FWB, pulevenner, elskerinner (som jeg betegnet det) at man kunne ha flere enn en og i tillegg ha supplementer. Så jeg skyter meg sjøl i foten hvis jeg sier at det er skammelig. Nå skal jeg ikke påstå at jeg aldri skyter meg sjøl i foten (jeg gjør det som oftest mens jeg møter meg sjøl i døra) - men akkurat her så sier jeg at det er neo av poenget med dem. En i Oslo, en i Ålesund, og gjerne en eller to som kommer til Oslo fra et annet sted i ny og ne. Osv.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 On 8/4/2021 at 8:01 AM, Bente1234 said: skal du være glad for. Er ikke så fint med fwb som alle skal ha det til. Jeg har prøvd det og sitte igjen med tomhet og savn hver gang han dro og så all ventinga på å treffes igjen. Hvis du er dame så vil mannen være rimelig lunken og det bare føle seg bra nok når han er kåt er ikke bra for min psyke ihvertfall. Og følelser får man for en man er så nært innpå og som er så nært innpå deg. De som takler å ikke få følelser passer det best til. Jeg har for mye følelser og tilknytning i meg. Pluss at det blokkerer for å finne noen nye som virkelig ønsker å være der for deg som aldri vil være lunken men kjempeglad for å høre fra deg hver gang. Jeg vet helt klart hva jeg velger. Dette er kun min erfaring da. Sånn var det for meg og, frem til jeg begynte å bli fwb med menn som bryr seg nå blir jeg holdt rundt og får «God natt ❤️« på melding. Menn som er kalde etter sex fortjener ingen fwb, finn deg en varm en! Og ja, helt ok med 2 stk, skulle det vært forpliktende hadde man da vært i forhold. Anonymkode: 69b70...192
GrønnNellik68 Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 (endret) Bamseklemmer skrev (På 4.8.2021 den 9.00): Det er greit med og 2 og flere så lenge man ikke blander inn sjalusi og drama... Venner gjør ikke det, vi nyter hvert sekund uten å legge så mye i følelser. FWB kan være utrolige gode venner i det daglige liv, som hjelper hveSrandre med daglige gjøremål. Som oftes byttes sex mot plenklipping og husvask etc, så slipper vi å dra opp pengeboka🤭 Den biten der jeg savner i FWB da.. at man har noen man kan stole på og gå til hvis ting røyner på som en venn. Men det er mest fokus på sex biten og resten er ikke så nøye med og da er det et fuck friend opplegg og det er jeg ikke med på. Det er det jeg har opplevd av det med fwb og han prøver seg stadig enda. Men utenom det så hadde jeg ønsket meg en fwb igjen så burde det være kun oss to og slippe å tenke på alle de andre de sover med og man føler seg egentlig ikke så mye verd da. At han satte litt pris på meg som venn og. Gjerne si noe positivt innimellom hadde vært fint. Og møtes oftere og føle seg trygg på at de er der når man trenger dem. Det har jeg aldri følt med han jeg hadde og derfor er det heller ikke interessant lengre. Er kun meg det går utover jeg har stilt opp som venn jeg har kjørt han rundt og invitert han hjem og ja prøvd å være en venn men når du ikke får noen ting tilbake så er det jo bortkasta tid egentlig. Skal bare ha og ha og ikke gi noe... Og at man har flere enn 1 er jo helt greit det hvis alle er enig om det. En må jo godta at også de har det da hvis en har det selv mener jeg. Endret 5. august 2021 av Bente1234
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #16 Skrevet 5. august 2021 52 minutter siden, Bente1234 said: Den biten der jeg savner i FWB da.. at man har noen man kan stole på og gå til hvis ting røyner på som en venn. Men det er mest fokus på sex biten og resten er ikke så nøye med og da er det et fuck friend opplegg og det er jeg ikke med på. Det er det jeg har opplevd av det med fwb og han prøver seg stadig enda. Men utenom det så hadde jeg ønsket meg en fwb igjen så burde det være kun oss to og slippe å tenke på alle de andre de sover med og man føler seg egentlig ikke så mye verd da. At han satte litt pris på meg som venn og. Gjerne si noe positivt innimellom hadde vært fint. Og møtes oftere og føle seg trygg på at de er der når man trenger dem. Det har jeg aldri følt med han jeg hadde og derfor er det heller ikke interessant lengre. Er kun meg det går utover jeg har stilt opp som venn jeg har kjørt han rundt og invitert han hjem og ja prøvd å være en venn men når du ikke får noen ting tilbake så er det jo bortkasta tid egentlig. Skal bare ha og ha og ikke gi noe... Og at man har flere enn 1 er jo helt greit det hvis alle er enig om det. En må jo godta at også de har det da hvis en har det selv mener jeg. Nei, det skjønner jeg du ikke gidder, har hatt noen skjevfordelinger med fwb og nå angrer jeg på at jeg gadd, trodde nok ikke jeg fortjente bedre. Nå kutter jeg kontakten hvis ikke det er 50/50, og heldigvis er det like mye gi og ta nå. Men mange egoister der ute man skal passe seg for. Godt du ikke gidder sånne skjevfordelinger mer du heller 👍🏻 Anonymkode: 69b70...192 1
Bamseklemmer Skrevet 5. august 2021 #17 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Sånn var det for meg og, frem til jeg begynte å bli fwb med menn som bryr seg nå blir jeg holdt rundt og får «God natt ❤️« på melding. Menn som er kalde etter sex fortjener ingen fwb, finn deg en varm en! Og ja, helt ok med 2 stk, skulle det vært forpliktende hadde man da vært i forhold. Anonymkode: 69b70...192 Ja, en varm og omsorgsfull en, en som kan være en støttespiller og handyman, en som elsker å gi deg nytelse og utfyller dine ønsker og fantasier... Jeg er sånn, og når jeg finner den rette kvinnen som er et speilbildet av meg selv, skal jeg slutte med alt tøv med å ha flere. Vennskap betyr faktisk troskap og ærlighet ovenfor hverandre, ingenting skal holdes hemmelig, Sjalusi kan også oppstå i vennskap selv om vi ikke er kjærester... En slik FWB som jeg beskriver kan godt være en potensiell kjæreste, den eneste forskjellen er at vi bor hver for oss og hjelper hverandre... Hvor deilig er det ikke å ha en sånn venn, en slags ektevenn som gir deg luft til å leve ut sine drømmer. En kjæreste i samme hus har en tendens til å låse deg fast i et A4 liv, det er min opplevelse... mulig jeg har vært uheldig i mine tidligere valg, og ikke var kravstor nok... Nå skal jeg tenke mere på meg selv, bære eller briste😅
GrønnNellik68 Skrevet 5. august 2021 #18 Skrevet 5. august 2021 Bamseklemmer skrev (2 minutter siden): Ja, en varm og omsorgsfull en, en som kan være en støttespiller og handyman, en som elsker å gi deg nytelse og utfyller dine ønsker og fantasier... Jeg er sånn, og når jeg finner den rette kvinnen som er et speilbildet av meg selv, skal jeg slutte med alt tøv med å ha flere. Vennskap betyr faktisk troskap og ærlighet ovenfor hverandre, ingenting skal holdes hemmelig, Sjalusi kan også oppstå i vennskap selv om vi ikke er kjærester... En slik FWB som jeg beskriver kan godt være en potensiell kjæreste, den eneste forskjellen er at vi bor hver for oss og hjelper hverandre... Hvor deilig er det ikke å ha en sånn venn, en slags ektevenn som gir deg luft til å leve ut sine drømmer. En kjæreste i samme hus har en tendens til å låse deg fast i et A4 liv, det er min opplevelse... mulig jeg har vært uheldig i mine tidligere valg, og ikke var kravstor nok... Nå skal jeg tenke mere på meg selv, bære eller briste😅 Ja det der var spot on for hva jeg ønsker. Noen som man vet er lojal. Det er det mangelvare av når det kommer til fwb er mest om å ha tilgang til flest mulig uten å gi noe tilbake. 1
Bamseklemmer Skrevet 5. august 2021 #19 Skrevet 5. august 2021 Bente1234 skrev (1 time siden): Den biten der jeg savner i FWB da.. at man har noen man kan stole på og gå til hvis ting røyner på som en venn. Men det er mest fokus på sex biten og resten er ikke så nøye med og da er det et fuck friend opplegg og det er jeg ikke med på. Det er det jeg har opplevd av det med fwb og han prøver seg stadig enda. Men utenom det så hadde jeg ønsket meg en fwb igjen så burde det være kun oss to og slippe å tenke på alle de andre de sover med og man føler seg egentlig ikke så mye verd da. At han satte litt pris på meg som venn og. Gjerne si noe positivt innimellom hadde vært fint. Og møtes oftere og føle seg trygg på at de er der når man trenger dem. Det har jeg aldri følt med han jeg hadde og derfor er det heller ikke interessant lengre. Er kun meg det går utover jeg har stilt opp som venn jeg har kjørt han rundt og invitert han hjem og ja prøvd å være en venn men når du ikke får noen ting tilbake så er det jo bortkasta tid egentlig. Skal bare ha og ha og ikke gi noe... Og at man har flere enn 1 er jo helt greit det hvis alle er enig om det. En må jo godta at også de har det da hvis en har det selv mener jeg. Å finne troskapens far eller mor er vanskelig, men greier du å finne en som gir deg omsorg, klemmer deg når du minst forventer det, en som gir sympati og lytter til deg, en som gjør ting du hater for at du skal slippe å gjøre det, en som rett og slett beviser sin kjærlighet uten å si store ord... Du skjønner sikkert hva jeg mener... Jeg tror du er kommet i en alder der kjærlighet er viktifgere enn sex, men du sier heller ikke nei takk til å bli begjæret. Sex, omsorg og kjærlighet hører nettopp sammen, alle forhold er som et salgs teamwork. Når du ser du matcher en fyr, ikke stol blindt på det, ulikheter betyr nemmelig at man utfyller hverandre bedre også... Ridderen på den hvite hesten er der ute et sted for deg, du må bare lete etter de rette sporene av den som gir deg kjærlighet, og ikke av den som tar kjærligheten din🧡🤭 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå