Gå til innhold

hvor mye bruker dere på gaver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften? Jeg har 4 barn og bruker rundt 5000 kr til bursdag og lett over det dobbelte til jul, jeg føler selv det er i overkant mye, men barna har blitt vant med det og det er så himla vanskelig å gå tilbake, bare  til barna er jeg på ofte over 60K i året i gaver, så kommer jo resten av familien. Har begynt å handle gaver på januarsalg, men stresser meg enda. Jeg er fra en familie som sitter godt i det økonomisk, men det gjelder ikke meg. Så barna er godt forvent og regner med dyre gaver

Anonymkode: 97f90...d5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt fra 200kr-1000kr på gave, kommer an på hva barnet ønsker seg. Vi har 4 barn.

Anonymkode: 5429f...9d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som overskriften? Jeg har 4 barn og bruker rundt 5000 kr til bursdag og lett over det dobbelte til jul, jeg føler selv det er i overkant mye, men barna har blitt vant med det og det er så himla vanskelig å gå tilbake, bare  til barna er jeg på ofte over 60K i året i gaver, så kommer jo resten av familien. Har begynt å handle gaver på januarsalg, men stresser meg enda. Jeg er fra en familie som sitter godt i det økonomisk, men det gjelder ikke meg. Så barna er godt forvent og regner med dyre gaver

Det er sykt mye! Regner med du har ganske mye bedre råd enn gjennomsnittet når du har mulighet til det. 
Har to barn selv, og bruker alt mellom 500kr og 2000kr på jul- og bursdagsgave. Spørs på hva de ønsker seg.

Anonymkode: f535d...7df

• Liker 2
Skrevet

Hjelp, det var mye! 2 barn her. Fra 1000 - 2000 kroner (realistisk sett 2000 kroner)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer utfra hva barnet ønsker. 

Vi har ikke hatt noen begrensninger og om vi ikke kjøper det barnet ønsker, er det andre familiemedlemmer fra min eller fars side som kjøper til barnet. 

Siste gaven kostet 12 000kr. 

Anonymkode: 5a650...27a

AnonymBruker
Skrevet

Bruker alt fra 400-5000 

5000 har vært f.eks. sykkel (som ungen uansett måtte ha) og en nintendo switch. Det blir på ingen måte en fast greie med så dyre gaver.

Anonymkode: af4b1...683

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse ungene blit godt vant til å få dyre og flotte ting. Men hva skjer når de f eks flytter ut for å studere og skal klare seg selv?

Anonymkode: 983cc...def

AnonymBruker
Skrevet

Ca. 1000 kr her. 1 barn. Vi har også god økonomi. Passer på å ikke gi bare for å fylle opp en viss mengde kr som det skal koste. Er nøye på at det skal være nyttig, eller/og glede mottaker.

Anonymkode: fa298...b4d

Skrevet

Rundt 1500-3000 avhengig av hva de trenger. Har 2 barn.  Kjøper gjerne noe nyttig som feks ski, vinterjakke/sko, turutstyr etc.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på alder på barna. 
mJeg kan lett bruke 5-7000 i julegave pr barn. Bursdag rundt 1000 

De er ungdommer nå

Anonymkode: fdb4a...6e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Herregud. Hvor mye tjener du?🙄

Anonymkode: 82c6a...569

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er variabelt. Kan være alt fra 500-5000. Men stort sett rundt 1500. Alt etter hva dem trenger å ønsker seg. 

Anonymkode: 70954...0f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud. Hvor mye tjener du?🙄

Anonymkode: 82c6a...569

Sikkert mer enn deg 😅 

Anonymkode: fdb4a...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 300-400 kr til jul og bursdag. Har 1 barn på småskoletrinnet

Anonymkode: cc9a3...f73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Disse ungene blit godt vant til å få dyre og flotte ting. Men hva skjer når de f eks flytter ut for å studere og skal klare seg selv?

Anonymkode: 983cc...def

Mine foreldre har alltid gitt ca 10 000 til bursdag, og 5 000 til jul. Og ellers vært rause med fine reiser, god mat, og gaver her og der. Fra jeg var liten, til jeg nå er voksen. 

Klarte meg likevel utmerket godt som student, hadde alltid en buffer. Og kom meg inn på boligmarkedet selv. 

Anonymkode: b8dc8...8c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva han ønsker seg. Har vel tenkt at vi skal ha 1000-2000, som utgangspunkt, men havner ofte nærmere 3000. En gang ble det 6000 da han fikk ipad. Et par ganger har det også vært rundt 1000.

Anonymkode: 9319a...187

AnonymBruker
Skrevet

Fire voksne barn, de får kr 1500 til jul og 1000 til bursdag. 
Barnebarn får 1000 til jul og bursdag.

Svigerbarn får gaver på ca 750,-

Anonymkode: 6a423...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn selv men høres mye ut basert på hva venners barn får. Hvor gammel er barna dine? Om de er gamle nok så kanskje du kunne snakket med dem om dette med økonomi og gaver?

Anonymkode: 97014...1e3

AnonymBruker
Skrevet

5000

Anonymkode: e010c...d7c

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer helt an på hva han ønsker seg. Har vel tenkt at vi skal ha 1000-2000, som utgangspunkt, men havner ofte nærmere 3000. En gang ble det 6000 da han fikk ipad. Et par ganger har det også vært rundt 1000.

Foreldrene mine gir ham forresten gave for 2000, uansett. Hvis de ikke kommer opp i den summen med ting han ønsker seg, så gir de penger ved siden av. De har alltid gjort det sånn i oppveksten min også, og hvis jeg ønsket meg noe som var for dyrt så fikk jeg penger så jeg kunne spare til det. Husker at det egentlig var litt greit å vite hva jeg hadde å forholde meg til, jeg ble jo aldri skuffet på den måten, men samtidig hadde det vært gøy å kunne bli skikkelig overrasket en gang i blant. 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...