Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å endre livstil og gå ned i vekt. Kutter sukker der jeg kan, beveger meg mer. 

Jeg har nå kjøpt en ny kåpe, kjempefin, problemet er bare at den er noen str for liten. Men føler det er et ekstra spark i baken, å ha den hengende. 

Får å gå ned 3- 4 str i klær, hvor mange kg gikk dere ned?:)

Anonymkode: e1500...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3- 4 størrelser? Det er vel en del. Mellom 5 og 7 kg. pr. størrelse?

Kommer vel litt an på hvilket merke, kroppsfasong osv. når den vil sitte fint.

Jeg gikk fra str. M/L til str. S/XS når jeg hadde gått ned 14- 15 kilo.

Anonymkode: 1000c...8f5

• Liker 6
Skrevet

Vanskelig å si, men jeg har gått fra str 46 i bukser fra KappAhl, til str 40. Det har tatt 20 kg og et helt år. Jeg har forsåvidt gått fra xl i truser, til medium, og i noen turbukser er jeg helt nede i str 36. Det kommer så an på klærne og passform 🙂 i bh har jeg gått ned en koppstørrelse og fra 85 cm til 75 cm rundt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del  var det ca 5kg mellom hver buksestørrelse (tommer), 

17kg var forskjellen mellom str 38 og 42 i klær. 

Anonymkode: 59e37...667

Skrevet

Takk for svar :) dette er en jakke størrelse. Utejakken min jeg bruker nå er str 46. Men i vanlige klær, genser/ bukser, så bruker jeg 42. 

Skrevet

Vanskelig å si.. 

Jakken jeg kjøpte og brukte i fjor er str 46. Nå får jeg på meg jakkene i 40 i samme merke. Hadde nok vært mest komfy i 42, men de passer og kan lukkes helt fint. 

I bukser har jeg brukt 46 (48 hvis små , men ble for stor) og de siste jeg kjøpte i 44 er også for store så er nok mer 42 i bukser. 

Altså vil jeg si ca fra 46-42.

Jeg har gått ned 13 kilo. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned to buksestr når jeg mistet 6 kg, men det er fordi fettet samler seg rundt hoftene på meg.

Personlig ville jeg ikke ha kjøpt noe for å passe inn i. Du vet ikke hvor lang tid det vil ta, om du kommer til å klare det, eller at du klarer å holde vekta over tid. Du kan  også ha endret stil eller hva du liker å gå med til den tid. Jeg syns slike plagg er bortkastet og sløsing, men det er nå min mening :) jeg venter til jeg må kjøpe noe, og så ser jeg hva jeg virkelig mangler før jeg kjøper noe nytt, gjerne brukt. Men er bevisst på å redusere forbruket mitt, noe mange ikke er.

Anonymkode: ac842...84a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 30 kg og har gått fra xl til s/m. 

Anonymkode: 6a11d...edc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra størrelse 38 til 36 da jeg mista 10 kilo. 

Anonymkode: 2200a...fba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Prøver å endre livstil og gå ned i vekt. Kutter sukker der jeg kan, beveger meg mer. 

Jeg har nå kjøpt en ny kåpe, kjempefin, problemet er bare at den er noen str for liten. Men føler det er et ekstra spark i baken, å ha den hengende. 

Får å gå ned 3- 4 str i klær, hvor mange kg gikk dere ned?:)

Anonymkode: e1500...23e

Kommer an på beinbygning og kroppsfasong. Har slanket meg en del i løpet av livet. Altså, det er egentlig bare en ting som fungerer. Spis mindre. Kutt kveldsmaten, slik at du legger deg uten så mye i magen. Så forbrenner du når du sover, og våkner litt tynnere. Jeg drikker en de te på kvelden, spiser bare hvis jeg er sulten. Ikke overspis. Da blir du tynnere. Selvfølgelig er å holde seg aktiv viktig, men hvis man spiser masse så går man ikke ned i vekt.

Anonymkode: 8d5a1...67f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og her er jeg, 36 kg nede og kjøpte nettopp klær i samme størrelse som fra før vekttapet. 🙈

Jeg klarer ikke å se vekttapet selv og i mitt hodet så er jeg fortsatt 3XL men bruker 5XL. Så siden alle klær er store fra før, så klarer jeg ikke å se vekttapet og er livredd for klær som sitter tett på. 

Anonymkode: ea2d6...fd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og her er jeg, 36 kg nede og kjøpte nettopp klær i samme størrelse som fra før vekttapet. 🙈

Jeg klarer ikke å se vekttapet selv og i mitt hodet så er jeg fortsatt 3XL men bruker 5XL. Så siden alle klær er store fra før, så klarer jeg ikke å se vekttapet og er livredd for klær som sitter tett på. 

Hadde du turd en time med personlig shopper? Du har gjort en helt fantastisk jobb for egen kropp og høres ut som du treng hjelp til å se det selv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gikk fra str 44 til str 40 i bukser da jeg gikk ned 30 kilo. Altså 2 buksestørrelser. Fra L til M i topper.

Anonymkode: e3c1f...5bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bokdamen skrev (3 minutter siden):

Hadde du turd en time med personlig shopper? Du har gjort en helt fantastisk jobb for egen kropp og høres ut som du treng hjelp til å se det selv. 

Hvis hun har vært 5xl i størrelse så er 36 kilo en dråpe i havet så det er ikke så veldig rart at hun fortsatt kan bruke de samme klærne......... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis hun har vært 5xl i størrelse så er 36 kilo en dråpe i havet så det er ikke så veldig rart at hun fortsatt kan bruke de samme klærne......... 

Les igjen, men for å utdype; Jeg vet ikke min egentlige størrelse, har ikke brukt klær som er min størrelse siden barneskolen.  
3XL var i mitt hodet litt løst og stort men min størrelse, men jeg foretrekker 5XL fordi det var min trygghetstørrelse i mange år. Jo større jo bedre, uavhengig av vekt og kropp. Slik har det alltid vært for meg. 
Jeg er fullstendig klar over at jeg har en alvorlig mental sperre når det kommer til klær. Selv sko har vært et problem, jeg brukte 41 i mange år, til tross for at det føltes for stort og ser for stort ut, men det satt i hodet. Jeg bruker nå 38 i sko, målt og valgt ut av hun i butikken. Har gått ned sikkert en hel skostørrelse på grunn av vekttap. Eneste grunnen til at jeg har nye små sko, er fordi de gamle ble så store at det var fysisk umulig å gå med dem. 

Jeg vil nok tro fra 105 kg til 70 utgjør en forskjell mer enn en dråpe i havet. Selv om at jeg verken evner å se det helt i speilet eller klarer å føle meg mindre. Jeg merker det på klærne ved at de ikke sitter på kroppen i bevegelse og noen bukser må festes med strikk, men jeg klarer ikke å kjøpe nye klær i mindre enn 2-3XL og jeg vil fortsatt gå for de største størrelsene. Jeg aner ikke hva jeg bruker i jeans, har ikke brukt det på snart 15 år, er allergisk mot å vite buksestørrelser som må være tettsittende. Fobi? Panikk? Jeg vet ikke, tenker ikke så langt, det er bare totalt uaktuelt å i det hele tatt vurdere slike klær. 

Jeg er ganske lav (156), så 70 kg fordelt på liten plass er fortsett veldig mye. Jeg er ikke i benektelse for tall på vekt, hvor jeg har vært og hvor jeg er, jeg har som sagt bare en sperre for klær og størrelser.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk ned 10 kg, fra 38/M til S/36. :) Gikk fra en BMI på rundt 25 til ca. 20/21. Men vil tro at man lettere går ned størrelser per kilo jo høyere BMI man har, for på ett tidspunkt vil jo høyde/skjelett også påvirke hvilke klær som passer og ikke. Jeg kan nok sikkert gå ned noen kg til uten å bli undervektig, men tror ikke at jeg vil passe inn i størrelse 34 fordi om, liksom, ettersom jeg har medium høyde og er nok litt breibygd rundt skuldrene. 😅

Anonymkode: 189ee...2be

• Liker 3
Gjest Trøst
Skrevet (endret)

Jeg kunne aldri i verden få på meg størrelse S når jeg var på mitt slankeste. Da veide jeg 65 kg fordelt på 171 cm. På min høyeste vekt, som jeg faktisk ikke vil dele akkurat nå, så bruker jeg XL og XXL. Størrelsene jeg brukte når jeg var på en vekt jeg trivdes med, var M og L. Brede hofter og skuldre, samt store lår med hip dips gjør at jeg blir litt "stor" uansett fettprosent. Vekten kan stige/gå ned med opptil 10 kg uten at jeg trenger ny størrelse, men passformer forandrer seg selvsagt. På mitt slankeste brukte jeg D80 i BH, på mitt største F85. 

Med andre ord, skal jeg bli en størrelse S, må jeg nok godt under 60 kg. Tipper 50-55 kg. Og det er uaktuelt for min kropp. Sier ikke at det er noe galt med denne vekten, men jeg sikter ikke dit. XS tror jeg aldri jeg kunne fått på meg uansett, men mest da på grunn av høyde. Høyden min er egentlig perfekt for meg ettersom klær aldri er for lange eller korte. 

Endret av Trøst
AnonymBruker
Skrevet

Gikk fra 26/27 i jeans til 23/24 da jeg gikk ned ca. 15 kg (usikker på startvekt). Men jeg er under 160 cm.

Anonymkode: 8c557...ec6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trøst skrev (19 timer siden):

Jeg kunne aldri i verden få på meg størrelse S når jeg var på mitt slankeste. Da veide jeg 65 kg fordelt på 171 cm. På min høyeste vekt, som jeg faktisk ikke vil dele akkurat nå, så bruker jeg XL og XXL. Størrelsene jeg brukte når jeg var på en vekt jeg trivdes med, var M og L. Brede hofter og skuldre, samt store lår med hip dips gjør at jeg blir litt "stor" uansett fettprosent. Vekten kan stige/gå ned med opptil 10 kg uten at jeg trenger ny størrelse, men passformer forandrer seg selvsagt. På mitt slankeste brukte jeg D80 i BH, på mitt største F85. 

Med andre ord, skal jeg bli en størrelse S, må jeg nok godt under 60 kg. Tipper 50-55 kg. Og det er uaktuelt for min kropp. Sier ikke at det er noe galt med denne vekten, men jeg sikter ikke dit. XS tror jeg aldri jeg kunne fått på meg uansett, men mest da på grunn av høyde. Høyden min er egentlig perfekt for meg ettersom klær aldri er for lange eller korte. 

Rart hvor ulike vi er. Jeg bruker stort sett S på overkroppen, og 36 / 26-27 i bukser. Jeg er 172 og veier nå 66 kg. Brukte M og 38 / 28-29 når jeg veide 72.

Kan nevne at jeg brukte samme str når jeg veide 58-60 kg, når jeg var veltrent. Musklene er byttet ut med litt fett nå, men jeg ser ca lik ut. Litt slappere såklart.

Helt enig i at skjelett og beinbygning begrenser på et tidspunkt, har selv ingen mål om å gå ned mer - jeg er fornøyd her jeg er 😊 jeg ser heller ingen grunn til å presse meg mer ned, og jeg velger størrelse basert på passformen jeg ønsker. Noen ganger S, noen ganger M, noen ganger oversize L.

Anonymkode: ac842...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...