Mann87-8 Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Hei, håper på god hjelp her min kone har en venninne som har vært i et forhold der hun var utro med en mann i ca to år. Forholdet tok slutt og hun trodde at nå skulle det bli de to, men elskeren fant seg istedet en ny dame. Han var også i forhold da min kones venninne hadde regelmessig sex med han Nå er han utro mot den nye dama, med min kones venninne.. Nå sitter jeg å vurdere å få avslørt hvordan han driver på, jeg vet ikke hvordan eller om jeg i det hele tatt skal gjøre det, men min kones venninne bruker min kone som psykolog/støtte/klagemur og hun blir veldig sliten av dette, men hun føler seg veldig fastlåst i situasjonen.. jeg forakter utroskap, det må være noe det verste man kan bli utsatt for av noen man elsker, og jeg lurer nå på hvordan jeg skal gripe an situasjonen.. noen med erfaring? 2
Sunshineyellow Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Jeg hadde satt pris på å få vite det. 5
Blue81 Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 (endret) Jeg ville satt pris på å få vite det om min mann var utro. Endret 1. august 2021 av Blue81 Skrivefeil 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Spill the tea. Når jeg fant ut at x-en var utro for noen år tilbake ble jeg forbanna av å høre hvor mange som visste om det men ikke ville si noe. Her sitter jeg i dag med en klamydia som har halvert sjansen min for å bli gravid og skulle ønske noen sa noe tidligere... Anonymkode: 94794...25e 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 Jeg ville visst det. Heller være alene enn å kaste bort tid og energi på en utro fjott. Anonymkode: 5bfa3...95e 3
~ m a u d e ~ Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Mann87-8 skrev (7 timer siden): min kones venninne bruker min kone som psykolog/støtte/klagemur og hun blir veldig sliten av dette, men hun føler seg veldig fastlåst i situasjonen.. Jeg er av prinsipp mot hemmelighold, så når det gjelder den saken så sier jeg kjør. Men jeg reagerer mest på det du skriver her, og synes det er dette du burde være mest opptatt av; At du har en kone som er utslitt og som ikke setter grenser for seg selv. Det er det egentlige problemet, ikke utroskapen til venninnen. Og dermed er det dette man må ta tak i først. Det handler om prioriteringer, rekkefølger. Å buste utroskapen er feil sted å starte. Her inne leser man om folk som venter med å dra i parterapi helt til forholdet er nesten over. Det er som å dra til legen først når man har en fot i grava. Det du beskriver, derimot, er en sånn ting som jeg tror det kan være lurt å oppsøke parterapi for. Man skal alltid prioritere seg selv og ens eget ekteskap før alle andre mennesker. Dere gjør ikke det, og det er et symptom som sikkert fremstår sympatisk i starten, men som kan bli katastrofalt på sikt. Det er den klassiske oksygenmaske-lignelsen; Setter man på sin egen oksygenmaske kan man være 100% til hjelp for andre. Setter man ikke på sin egen oksygenmaske så mister man bevisstheten og blir et problem som andre må hjelpe. Så mitt råd er å ta med deg kona i parterapi og fortell terapeuten at dere vil ha hjelp til å prioritere dere selv og hverandre, før alle andre mennesker. Gjerne med denne situasjonen som et eksempel. Jeg kan jo fortelle hva jeg ville ha gjort; Hvis en venn har et ordentlig problem, noe uungåelig - sykdom, en ektefelle som vil skilles - så ville jeg lyttet og trøstet og gitt råd. Hvis en venn har et tulleproblem - forelsker seg i noen uoppnåelig og ikke er villig til å gå ut av hekten, eller er utro og skaper problemene selv - så ville jeg henvist til psykolog og avsluttet vennskapet inntil de er ferdig med tulleproblemene sine. Les gjerne om offerrollen. Noen mennesker skaper problemene selv, for å snylte på andres omsorg. Snyltere bør stoppes, ellers ødelegger de alt som er fint og godt. I denne situasjonen her er det din kones venninne som må vekk. Hun er en snylter, en parasitt, som ikke blir bedre av at noen buster utroskapen. Vekk med henne, hun er ingen god venn, hun ødelegger. Du må stille krav til din kone om å jage henne vekk. Og din kone må jage henne vekk. Det går an å si rett ut; «Du lager problemene selv og bruker meg som psykolog og søppelbøtte. Jeg vil ikke dette mer.» Og en ting til; Grunnen til at denne venninnen holder på som hun gjør er at hun fullstendig mangler selvrespekt. Hun bryter sitt eget ekteskap i håp om å få en mann, og når han blir sammen med en annen kvinne så fortsetter hun å være utro med han. Det er så sykt selvnedverdigende at det er helt utrolig. Hun er ikke bare dørmatte, men gummien på undersiden av en dørmatte. Og har man ikke selvresoekt, så har man heller ikke respekt for andre, som f.eks. din kone og deg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå