Gjest Chicchi Skrevet 1. august 2021 #1 Del Skrevet 1. august 2021 Nå som både mannen og jeg har hjemmekontor, legger jeg merke til at det legger seg en viss lukt av hud, ånde, brukte klær osv i hjemmet vårt. Jeg lufter hver dag, med gjennomtrekk, men det blir allikevel en veldig innestengt lukt inne. Vi har kjøpt en luftrenser, men jeg synes ikke den hjelper noe særlig, så nå tenker jeg å gå til innkjøp av en duftspreder. Jeg elsker røkelse og duftlys, men det har jeg hørt skaper dårlig inneklima. Jeg tenkte å kjøpe lavendelolje eller noe lignende til duftsprederen som kan spre god lukt og kanskje ta bort denne innestengte lukten som jeg føler sitter i veggene. Erfaringer? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 1. august 2021 #2 Del Skrevet 1. august 2021 Jeg har diffuser. Jeg hadde forventet kraftigere lukt. Det er bare en anelse lukt i luften. Jeg har prøvd med flere dråper olje, men det er absolutt ikke så kraftig lukt som røkelse. Jeg har bedt erfaring med sitrongress den gjør mest ut av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chicchi Skrevet 1. august 2021 #3 Del Skrevet 1. august 2021 Laraa skrev (12 minutter siden): Jeg har diffuser. Jeg hadde forventet kraftigere lukt. Det er bare en anelse lukt i luften. Jeg har prøvd med flere dråper olje, men det er absolutt ikke så kraftig lukt som røkelse. Jeg har bedt erfaring med sitrongress den gjør mest ut av seg. Takk for svar sitrongressolje i diffuser altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 2. august 2021 #4 Del Skrevet 2. august 2021 Jeg har alltid vært glad i duftlys, men det gir dårlig luft innendørs, så prøver å kutte det ut. Jeg er ikke glad i røkelse, men syns slike duftpinner fungerer bra. Snur på dem med jevne mellomrom. Den første dagen etter jeg har snudd pinnene vil det lukte litt for sterkt, men det avtar og blir mildt frem til de tørker etter rundt 1-2 uker. Vet ikke om dette svaret var innafor (og jeg vet hvor irriterende det er med svar som ikke er relevante), ser at du spør etter erfaringer med slik duftspreder, men kanskje duftpinner kan være et alternativ om du ikke skulle bli fornøyd? Eventuelt duftvoks, slik som smeltes i en beholder over et telys? Syns det er litt knotete og upraktisk, så bruker det ikke selv, men er et alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 2. august 2021 #5 Del Skrevet 2. august 2021 Chicchi skrev (8 timer siden): Takk for svar sitrongressolje i diffuser altså? Sitrongressolje. Men du må alltid blande oljen med vann i diffuseren, hvis ikke blir det ikke damp. Det finnes noen hvor du brenner oljen med telys under. Det er ikke så anbefalt pga inneklima Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chicchi Skrevet 2. august 2021 #6 Del Skrevet 2. august 2021 Trøst skrev (7 timer siden): Jeg har alltid vært glad i duftlys, men det gir dårlig luft innendørs, så prøver å kutte det ut. Jeg er ikke glad i røkelse, men syns slike duftpinner fungerer bra. Snur på dem med jevne mellomrom. Den første dagen etter jeg har snudd pinnene vil det lukte litt for sterkt, men det avtar og blir mildt frem til de tørker etter rundt 1-2 uker. Vet ikke om dette svaret var innafor (og jeg vet hvor irriterende det er med svar som ikke er relevante), ser at du spør etter erfaringer med slik duftspreder, men kanskje duftpinner kan være et alternativ om du ikke skulle bli fornøyd? Eventuelt duftvoks, slik som smeltes i en beholder over et telys? Syns det er litt knotete og upraktisk, så bruker det ikke selv, men er et alternativ. Takk for svar, alternative svar er alltid velkomment 😇 Jeg prøvde en gang duftpinner fra clas ohlson, men de luktet så syntetisk! Virkelig kvalmende, billig lukt. Jeg fikk litt skrekken etter det. Men generelt synes jeg duftpinner er dyre (nå vet jeg ikke hvor lenge de holder, da), og tenker at diffuser kanskje blir billigere i lengden. Jeg må bestille duftpinner på nettet, og vil ikke ende opp med en clas ohlson-opplevelse igjen. Kanskje du har noen å anbefale? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 2. august 2021 #7 Del Skrevet 2. august 2021 Chicchi skrev (1 time siden): Takk for svar, alternative svar er alltid velkomment 😇 Jeg prøvde en gang duftpinner fra clas ohlson, men de luktet så syntetisk! Virkelig kvalmende, billig lukt. Jeg fikk litt skrekken etter det. Men generelt synes jeg duftpinner er dyre (nå vet jeg ikke hvor lenge de holder, da), og tenker at diffuser kanskje blir billigere i lengden. Jeg må bestille duftpinner på nettet, og vil ikke ende opp med en clas ohlson-opplevelse igjen. Kanskje du har noen å anbefale? 😊 Det er mulig at duftpinner er litt dyrere i forhold til andre typer duftspredere. Jeg har prøvd et par forskjellige fra Rituals, både i mini og stor. Mini er på 70 ml og varte i 5-6 uker. Det fine med Rituals er at de har flere størrelser og mange forskjellige dufter å velge mellom, og du kan kjøpe refill på nettet. Om du er kjent med merket fra før så har du sikkert en serie du liker godt, og de finnes gjerne duftpinner i samme serie. Nå vet jeg ikke hva slags dufter du liker, men mine favoritter fra Rituals er Jing og Mehr. Den røde er også god, kommer ikke på hva den heter. Ser for meg at de største på 400 ml vil vare i en god del måneder! Nå tester jeg ut duftpinner va Voluspa. Intens lukt de første dagene etter jeg har snudd pinnene, men det går over til å bli mildt og deilig. Har ellers testet ut diverse duftpinner jeg har kjøpt på interiørbutikker, uten å huske navn og merke, og jeg foretrekker det egentlig fremfor duftlys. Men har til gode å finne duftpinner med lukter som kan minne om søt gjærbakst og fyr i peisen, de jeg har prøvd ut lukter for det meste av frukt og krydder. Lyko har mange merker og duftpinner i alle prisklasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå