Gå til innhold

Felles vaskebalje på hytta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av diskusjonen om å besøke familie som ikke vasker hendene. Hva synes du om å besøke familie på hytta, og det benyttes felles vaskebalje for håndvask etter toalettbesøk?  

Anonymkode: 75a12...48e

AnonymBruker
Skrevet

Ugh, vaske meg i andres tiss og bæsjevann 🤢 Jeg klarer ikke bruke felles skyllebolle når man spiser reker engang 😱

Anonymkode: 1b813...d83

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Inspirert av diskusjonen om å besøke familie som ikke vasker hendene. Hva synes du om å besøke familie på hytta, og det benyttes felles vaskebalje for håndvask etter toalettbesøk?  

Er det en balje med såpevann og en balje med rent vann?

Anonymkode: c5213...729

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det en balje med såpevann og en balje med rent vann?

Bare en balje med vann, som det blir såperester i.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare en balje med vann, som det blir såperester i.

Får alle skylle hendene i rent vann etter å ha vasket hendene i den felles såpebaljen? Man MÅ jo skylle vekk såpen i rent vann.

AnonymBruker
Skrevet

Uhygienisk. Hadde innført håndsprit og engangskluter.

Anonymkode: c975a...192

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det på hytta, men vi bytter jo selvsagt vann etter hver gangs bruk. Antibac er også obligatorisk.

Anonymkode: c641f...c17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ÆSJ!!!!! Fy f. Jeg hadde IKKE taklet det der. Jeg hadde nok sagt noe som «jeg har lagt frem engangskluter og håndsprit i stedet så vi ikke bruker samme vannet». Skyld gjerne på corona om det hjelper situasjonen om det er noen hårsåre. Det der hadde vært mulig avlysningsgrunn for meg. Bare tanken på at de alle har felles tarmbakterier på hendene og tar i mat, bestikk, glass, håndtak. 🤮🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 9d937...8dd

• Liker 3
Skrevet

Vokst opp med hytte uten innlagt vann hvor vi brukte vaskebalje til håndvask. Gjett hva, vi overlevde alle sammen uten problemer og var sjelden syke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har det på hytta, men vi bytter jo selvsagt vann etter hver gangs bruk. Antibac er også obligatorisk.

«Bytter vann» hjelper jo mye når balja fortsatt er skitten selv om man kaster ut vannet….. fy f så uhygenisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vannet byttes sjelden, vet ikke om balja vaskes. Ingen som har blitt syke av det så vidt jeg vet.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge vannet byttes ut etter bruk synes jeg det er uproblematisk. Om man er fin på det, kan man alltids ta med seg engangskluter og håndsprit :) Jeg har forøvrig selv vokst opp med felles vaskebalje på hytte. Har også vokst opp på gård og vært omgitt av bæsjebakterier hele oppveksten med blant annet å nærmest svømme i bæsj for å redde ut høner som har forvillet seg inn i møkkakjelleren. Har aldri fått matforgiftning av den grunn. 

Anonymkode: ae42b...75d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

«Bytter vann» hjelper jo mye når balja fortsatt er skitten selv om man kaster ut vannet….. fy f så uhygenisk

Kan jo ikke selge hytta bare fordi det ikke er innlagt vann. Tar gjerne imot tips til hygiene oppgradering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan jo ikke selge hytta bare fordi det ikke er innlagt vann. Tar gjerne imot tips til hygiene oppgradering.

Har vokst opp med samme system på familiehytte, men har heldigvis fått innført mugge med vann. En stor, gammeldags emaliemugge med rent vann som står ved siden av vaskevannsfatet slik at det blir enkelt å bytte vann. Å vaske fatet mellom hver bruk syns jeg blir å overdrive.

Anonymkode: 68139...074

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...