AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Inne i fjerde ferieuka nå, og jeg er helt utslitt. Har hatt barna (3 og 7) alene i to uker, og nå er vi på andre ferieuka sammen med mannen. Sønnen min fyller 4 år i høst. Han er ekstremt aktiv og han stresser meg sånn. Har også en aktiv jente på 7, men hun kan i det minste sitte å holde på med Lego, tegning o.l i 20 min.. Sønnen min sitter ikke stille. Ikke når vi spiser heller. Han har tusen unnskyldninger for å gå ned fra stolen. Er mer nede på gulvet enn på stolen. Han skal danse, hente en gaffel, gå rundt bordet for å hente pålegg, mista en bit på gulvet. Skaller hodet i bordet, krangler med storesøster om hvem som fikk mest yoghurt, gurgler melka ++ Hva kan vi gjøre? Det blir ikke bedre. Jeg holder på å tørne. Han går aldri. Bare løper. Jeg er hele tiden redd han skal skade seg. Er så sliten nå. Alt vi gjør blir feil. Er så lei meg. TS Anonymkode: 48916...2b6
Nettmamma85 Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Dette høres ut som en helt normal fireåring. Ikke så mye annet å gjøre enn å senke skuldrene og vite at det går over - han blir større. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Tråden blir snart stengt pga. overskriften er mangelfull. Anonymkode: 46d71...ad5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Inne i fjerde ferieuka nå, og jeg er helt utslitt. Har hatt barna (3 og 7) alene i to uker, og nå er vi på andre ferieuka sammen med mannen. Sønnen min fyller 4 år i høst. Han er ekstremt aktiv og han stresser meg sånn. Har også en aktiv jente på 7, men hun kan i det minste sitte å holde på med Lego, tegning o.l i 20 min.. Sønnen min sitter ikke stille. Ikke når vi spiser heller. Han har tusen unnskyldninger for å gå ned fra stolen. Er mer nede på gulvet enn på stolen. Han skal danse, hente en gaffel, gå rundt bordet for å hente pålegg, mista en bit på gulvet. Skaller hodet i bordet, krangler med storesøster om hvem som fikk mest yoghurt, gurgler melka ++ Hva kan vi gjøre? Det blir ikke bedre. Jeg holder på å tørne. Han går aldri. Bare løper. Jeg er hele tiden redd han skal skade seg. Er så sliten nå. Alt vi gjør blir feil. Er så lei meg. TS Anonymkode: 48916...2b6 Samme her, diagnosen ble ADHD. Anonymkode: b1005...572
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Barn er sånn. Vi har tre under fem år. Det er ikke et eneste minutt ro under måltidene. Det går jo over. Anonymkode: 3fee4...672 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 Ja, det er sånn det er... Tror unger egentlig ikke er laget for å sitte og spise. Det var sikkert ikke vanlig i steinalderen. Har hørt noe om at vi egentlig har nomade-gener, og at det er derfor unger spiser så godt under transport. De hang i sjalet og ble matet og sov på vandringer, og med én gang de ble satt ned og flokken skulle ha pause, var det full rulle for å bevege kroppen nok til å bygge muskler Røyner det på får dere ta ett av måltidene med ungene foran TV'en Det er tross alt ferie. Men ja, husker at ferie var bare mas fram til ungen ble 5. Anonymkode: 3597d...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå