Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inne i fjerde ferieuka nå, og jeg er helt utslitt. Har hatt barna (3 og 7) alene i to uker, og nå er vi på andre ferieuka sammen med mannen. 

Sønnen min fyller 4 år i høst. Han er ekstremt aktiv og han stresser meg sånn. Har også en aktiv jente på 7, men hun kan i det minste sitte å holde på med Lego, tegning o.l i 20 min..

Sønnen min sitter ikke stille. Ikke når vi spiser heller. Han har tusen unnskyldninger for å gå ned fra stolen. Er mer nede på gulvet enn på stolen. Han skal danse, hente en gaffel, gå rundt bordet for å hente pålegg, mista en bit på gulvet. Skaller hodet i bordet, krangler med storesøster om hvem som fikk mest yoghurt, gurgler melka ++

Hva kan vi gjøre? Det blir ikke bedre. Jeg holder på å tørne. 

Han går aldri. Bare løper. Jeg er hele tiden redd han skal skade seg. Er så sliten nå. Alt vi gjør blir feil. Er så lei meg. 

TS

Anonymkode: 48916...2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som en helt normal fireåring. 

Ikke så mye annet å gjøre enn å senke skuldrene og vite at det går over - han blir større. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tråden blir snart stengt pga. overskriften er mangelfull.

Anonymkode: 46d71...ad5

AnonymBruker
Skrevet

Han er3 !!!

Anonymkode: fc257...cdb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Inne i fjerde ferieuka nå, og jeg er helt utslitt. Har hatt barna (3 og 7) alene i to uker, og nå er vi på andre ferieuka sammen med mannen. 

Sønnen min fyller 4 år i høst. Han er ekstremt aktiv og han stresser meg sånn. Har også en aktiv jente på 7, men hun kan i det minste sitte å holde på med Lego, tegning o.l i 20 min..

Sønnen min sitter ikke stille. Ikke når vi spiser heller. Han har tusen unnskyldninger for å gå ned fra stolen. Er mer nede på gulvet enn på stolen. Han skal danse, hente en gaffel, gå rundt bordet for å hente pålegg, mista en bit på gulvet. Skaller hodet i bordet, krangler med storesøster om hvem som fikk mest yoghurt, gurgler melka ++

Hva kan vi gjøre? Det blir ikke bedre. Jeg holder på å tørne. 

Han går aldri. Bare løper. Jeg er hele tiden redd han skal skade seg. Er så sliten nå. Alt vi gjør blir feil. Er så lei meg. 

TS

Anonymkode: 48916...2b6

Samme her, diagnosen ble ADHD.

Anonymkode: b1005...572

AnonymBruker
Skrevet

Barn er sånn. Vi har tre under fem år. Det er ikke et eneste minutt ro under måltidene. Det går jo over.

Anonymkode: 3fee4...672

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sånn det er... Tror unger egentlig ikke er laget for å sitte og spise. Det var sikkert ikke vanlig i steinalderen. Har hørt noe om at vi egentlig har nomade-gener, og at det er derfor unger spiser så godt under transport. De hang i sjalet og ble matet og sov på vandringer, og med én gang de ble satt ned og flokken skulle ha pause, var det full rulle for å bevege kroppen nok til å bygge muskler:P Røyner det på får dere ta ett av måltidene med ungene foran TV'en ;) Det er tross alt ferie. 

Men ja, husker at ferie var bare mas fram til ungen ble 5. 

Anonymkode: 3597d...11d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...