Gå til innhold

Blod

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg er kommet rett no,men prøver.

Skal prøve å formulere dette riktig.

For noen uker siden kom min samboer til meg,å spurte om det var normalt med blod i avføringen. Han sa at do-skåla var dekket med blod,og at dette hadde han ganske ofte,og hadde hatt det i noen år.

Dette bekymrer meg veldig.

Han vil ikke gå til legen å få det undersøkt,for han er redd for den delen av kroppen,og vil ikke at noen skal ha tilgang der.

Noen som har noen tips til meg om hva det kan være,og hvordan jeg kanskje kan få han til å gå å få det undersøkt?

Får det ikke ut av hode skjønner dere.......

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kongens kreft ble oppdaget da han hadde blod i avføringen... Nei, jeg sier ikke at samboeren din nødvendigvis har kreft, men hadde det ikke vært bedre å fått det sjekket ut (og fjernet før det sprer seg dersom det er det) istedenfor at du skal bekymre deg. For når han forteller deg det, så blir jo du bekymret, så slep han med til legen. Vet at mange gutter ikke liker at leger skal komme til i nærheten der, men du kan jo være med å passe på at legen ikke gjør noe galt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongens kreft ble oppdaget da han hadde blod i avføringen... Nei, jeg sier ikke at samboeren din nødvendigvis har kreft, men hadde det ikke vært bedre å fått det sjekket ut (og fjernet før det sprer seg dersom det er det) istedenfor at du skal bekymre deg. For når han forteller deg det, så blir jo du bekymret, så slep han med til legen. Vet at mange gutter ikke liker at leger skal komme til i nærheten der, men du kan jo være med å passe på at legen ikke gjør noe galt :-)

Feil, kongen hadde blod i urinen.

Til hovedinnlegget: Hvis dette har pågått i flere år, er det sikkert ikke noe alvorlig. Det kan være hemorroider eller sprekker i endetarmen som forårsaker frisk blødning. Men det bør helt klart sjekkes av lege uansett, både for å utelukke noe alvorlig og for at dere skal slippe å tenke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må som de andre sier komme seg til legen. Men er det i selve avføringen det er blod eller er det friskt blod som kommer fra området rundt endetarmsåpningen? Er det i selve avføringen så er det slett ikke bra. Er det fra området rundt åpningen så kan det være hemorider eller rifter som blør. Men uansett er det ikke normalt at skåla er dekket av blod etter dobesøket. Selv om han ikke har lyst så bør han snarest komme seg avgårde til legen. Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg ikke gitt meg før han kom seg av gårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man bæsjer, tisser eller kaster opp blod, å dette ikke gir seg. SÅ MÅ man bare bite i det sure eplet og gå til legen!!!!!!!!!!

Det trenger ikke være alvorlig, men man vet aldri. Å jo tidligere evt sykdom oppdages, jo lettere er det å bli kvitt den.

han kan jo bare ringe å be om å få snakke med legen pr. tlf, bare for å høre hans vurdering der, men jeg vil vel anta at han blir bedt om å komme til en sjekk..

Leger biter ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noe farlig, men greit å få bukt med problemet ved å ta et legebesøk. Rifter og hemorider er mer vanlig enn folk tror. Friskt blod tyder vel også på at det er et slags "sår" og ikke noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan meget godt være rifter/sår eller hemorider ja, men uansett: blod i avføring skal ALLTID medføre legebesøk!

Det kan være alvorligere saker også. Det er slett ikkenormalt at doskåla dekkes av blod.

Når han forteller deg om dette betyr vel dt at han er litt bekymra selv også da. Og du blir selvsagt bekymra. Legen er og blir eneste løning her, selv om han ikke liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sikkert være mange ting, blant annet hemorider eller magesår, men uansett om han "kan leve med det" eller ikke, så må du få ham til å dra til legen når hele skåla er dekket med blod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...