AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Når barna har besøk? Har ei datter på 10 år, og når hun har besøk av noen av vennene sine blir det mye fnising og hvisking ved bordet. Har to tenåringer som syns dette er fryktelig irriterende. Skal de bare få holde på og overses, eller si fra? Har ikke lyst til å være hun sure mammaen hver gang vi spiser heller, så hvordan si det på en pen måte evt? Anonymkode: c4587...806
GammelKaktus Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Haha, guttene er og noen tullinger i den alderen. 😄 Er det mat de kan ta med seg på rommet så pleier de å få lov til det hvis ikke så tvinger jeg meg gjennom middagen med de. Jeg liker heller ikke å gnåle så jeg gir bare beskjed hvis det blir over the top og da hører de etter.
Arkana Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Jeg synes fnising og hvisking ved bordet når man har besøk er helt ok og at evt tenåringer som lar seg irritere får klare å holde ut den korte tiden måltidet tar. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Jeg er nok den strenge mammaen i mine barns vennegjeng - men har likevel middagsbesøk flere ganger i uken🤷♀️. Jeg tenker; mitt hjem - mine regler. Når barn svar så mye besøk, så må vi holde på bordskikk eller så ville det skli helt ut. Her må de sitte stille, la gjestene forsyne seg først, la maten komme opp til munnen, ikke munnen ned til maten, osv, osv …..har brukt mye tid på å minne på, men nå når de er 10 og 7 år, så går det bedre. Fnising er forøvrig lov, men ikke hvisking😉 Anonymkode: 633d1...2fc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Hvisking er ikke lov Anonymkode: 5f06a...74e
venus24 Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Tenåringer synes alt er irriterende. Vanskelig å legge opp hverdagen etter det. Hvis det bare er fnising og hvisking, tenker jeg at det er innafor. Hadde vært noe annet hvis det var snakk om roping og bråking, kasting av mat, dårlig oppførsel etc, men hvisking og fnising høres ganske så uskyldig ut. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 venus24 skrev (2 timer siden): Tenåringer synes alt er irriterende. Vanskelig å legge opp hverdagen etter det. Hvis det bare er fnising og hvisking, tenker jeg at det er innafor. Hadde vært noe annet hvis det var snakk om roping og bråking, kasting av mat, dårlig oppførsel etc, men hvisking og fnising høres ganske så uskyldig ut. Med mindre det er tenåringen de sitter og fniser og hvisker om da. Anonymkode: 93b7b...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå