Gå til innhold

Mister man væske ved kondisjonstrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går man som regel ned i vekt etter oppstart med løping? Fordi man mister bæskr muligens? 

Anonymkode: 34af5...36e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Væsken du mister erstatter du (forhåpentligvis) ved å drikke etter trening (eller underveis hvis du trener lenge eller det er veldig varmt)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger du av deg etter en svett dag på stranden?

Anonymkode: cfcd2...c7e

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men er bare det at jeg uforklarlig har gått ned litt og skjønte ikke hvorfor. Har dårlig forbrenning så det er ikke det.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Men er bare det at jeg uforklarlig har gått ned litt og skjønte ikke hvorfor. Har dårlig forbrenning så det er ikke det.

Hvor lang periode har du løpt? Du har nok forbrent flere kalorier enn du har inntatt, og tatt av deg

Anonymkode: cfcd2...c7e

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo midlertidig ha mistet litt væske. Men jeg opplever det motsatte, at jeg ofte har litt mer vann i kroppen etter trening. Kommer an på mange ting. Vekta kan variere så mye (2-3 kilo ila en måned er ikke uvanlig)

Anonymkode: 15b4a...ca6

Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 22.53):

Å trene kondisjonstrening øker forbrenningen.

Det er så enkelt forklart at mer arbeid krever mer energi som øker forbrenningen. 
Se på kroppen din som en motor. Du bruker mer drivstoff når du trekker en tung tilhenger opp Trollstigen enn når du bare kjører en kjapp tur til stranda med et badehåndkle. 

Endret av Alterego666

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...