Gå til innhold

Harry Potter -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å lese meg igjennom alle Potter-bøkene, og er helt oppslukt, det er så utrolig gøy!

Men nå trenger jeg litt 'hjelp' fra dere andre Potter-fans der ute: HVORFOR kan de ikke bruke time-turner-timeglasset lengre? Jeg vet Hermione leverte det tilbake da de hadde reddet dagen på slutten av bok 3, men kunne de ikke be om å få bruke det igjen for å redde Cedric f.eks. i bok 4? Kunne ikke dette timeglasset hjelpe til i nesten HVER tenkelige situasjon???

For å få ro i sjelen later jeg i mitt stille sinn som om timeglasset er oppbrukt nå. Men når andre gadgets blir brukt i bok etter bok (kartet (marauders map), kappa (invisibility cloak)) lurer jeg litt på hvorfor ingen tenker på time-turneren.

Noen som har løsning på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble vel sagt at bruk av timeglasset kunne være ganske farlig.

Men når det gjelder liv og død... :sjenert: hmm... et bra spørsmål!

Skrevet
Det ble vel sagt at bruk av timeglasset kunne være ganske farlig.

Men når det gjelder liv og død...  :sjenert:  hmm... et bra spørsmål!

Ja... når Hermoine kunne bruke det til å få med seg ekstra mange forelesninger så burde vel det å redde liv kvalifisere til bruk! (sukk... jeg prøver å overse disse tankene, tenke at det SIKKERT er en god grunn, men det er ikke lett) ;)

Skrevet

Har også lurt på dette, uten at jeg ble noe klokere.. Jeg har nettopp lest alle Harry Potter-bøkene, aner ikke hvorfor jeg har ventet yil nå. Ungene har lest, og jeg har sett filmene. Men jeg ble skikkelig hekta. Dessverre var det to av bøkene vi ikke hadde på engelsk, og det var nedtur å lese på norsk. Synes absolutt bøkene var best på originalspråket! Men nå er det bare å vente, vente, vente til neste bok kommer en gang i fjern framtid :roll:

Skrevet

Jeg minns jeg husker å ha lest noe om det.. Tror hvertfall ikke timeglassene lengre var tilgjengelige for lærerne. Kanskje konfiskert av The Ministy? Og de er jo ikke akkurat veldig hjelpsomme i bok 4 og 5.. :roll:

Skrevet

Men det er flere ting: For eksempel, veritaserumet (sannhetsserum): hvorfor bruker de ikke dette i rettssakene?

Vel vel... Leste ut bok 5 i går kveld (eh..natt :rodme: ). Ble ganske irritert på Harry som ikke åpnet gaven fra Sirius før det var for sent, speilet som han kunne kontakte ham med når som helst. Ting kunne gått ganske annerledes da! Nå må han jammen begynne å ta seg sammen....

Håper han skjerper seg litt i bok 6, som jeg akter å starte med sekundet jeg kommer hjem fra jobb i dag! :)

Skrevet

Må si jeg synes Harry oppførte seg som en dust i bok 5. Hehe.. Men han er teåring nå da.

Bok 6 inneholder andre former for tenåringsintriger. ;)

Skrevet

Timeturner er ikke lov til å bruke for å endre på ting som har skjedd! Det er ikke lov å endre på fortiden + at endringene kan føre til at fremtiden endrer seg. Hermione måtte love å ikke bruke timeglasset til annet enn skolearbeid + holde det hemmelig for de andre at hun hadde et. Det er også derfor at harry og hermione ikke må bli sett når de redder sirius, fordi om de blir sett kan det skape store problemer. Hadde det vært så enkelt at man kunne bruke timeglasset til å rette på fortiden hadde det jo ikke vært noe problem å gå tilbake og bli kvitt lord Voldemort før han blir mektig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...