AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 hei! Jeg og sambo er på boligjakt og ser på leiligheter på grunerløkka. En av de vi så på (som dessverre ble solgt) er i tredje etasje og har en indre bakgård. Vi har ikke bodd i byen før og jeg lurer på om noe sånt kunne vært noe for oss. vi har et barn på tre år. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=218604245 er det noen her som har erfaring med bofelleskap i sentrum? hvordan er atmosfæren og felleskapet? kan barna leke fritt i felles bakgård, og blir den i det hele tatt brukt? setter pris på alle innspill! Anonymkode: e4dbd...46c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Fin leilighet da. Er mage barnefamilier i det området. Bakgården blir sikkert brukt, om ikke må jo noen være de første 🙂 Anonymkode: 73ff1...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Hva mener du med bofelleskap? Det ser ut som en vanlig leilighet i en bygård? Det er jo vanlig at bakgården er felles i sameier og borettslag. Barna kan leke fritt der så lenge de ikke gjør noe galt tenker jeg. Antar det er forskjellig fra bygård til bygård om den blir brukt, der jeg bodde var det nesten bare unge enslige eller par og veldig få brukte bakgården, men jeg har bekjente som bruker bakgården sin mye. Anonymkode: 8802a...744 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med bofelleskap? Det ser ut som en vanlig leilighet i en bygård? Det er jo vanlig at bakgården er felles i sameier og borettslag. Barna kan leke fritt der så lenge de ikke gjør noe galt tenker jeg. Antar det er forskjellig fra bygård til bygård om den blir brukt, der jeg bodde var det nesten bare unge enslige eller par og veldig få brukte bakgården, men jeg har bekjente som bruker bakgården sin mye. Anonymkode: 8802a...744 mente sameie, dårlig formulert:) Anonymkode: e4dbd...46c 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hei! Jeg og sambo er på boligjakt og ser på leiligheter på grunerløkka. En av de vi så på (som dessverre ble solgt) er i tredje etasje og har en indre bakgård. Vi har ikke bodd i byen før og jeg lurer på om noe sånt kunne vært noe for oss. vi har et barn på tre år. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=218604245 er det noen her som har erfaring med bofelleskap i sentrum? hvordan er atmosfæren og felleskapet? kan barna leke fritt i felles bakgård, og blir den i det hele tatt brukt? setter pris på alle innspill! Anonymkode: e4dbd...46c Skjønner heller ikke hva du mener med bofellesskap? Dette er jo en helt vanlig byleilighet, der det eneste man deler er hagen. Anonymkode: 1c404...5d8 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Dette er spørsmål som er helt umulig å svare på for oss. Du må nesten høre med megler (om megler i det hele tatt vet noe om det) eller prøve å snakke med noen av beboerne i borettslaget når du er på visning. Min erfaring er at det er mye kollektiv og unge uten barn som bor på Grünerløkka, og jeg personlig hadde ikke valgt å bo der, fordi jeg har barn og de jeg kjenner som bor på Løkka har ofte problemer med naboer/kollektiv som har fester til langt utpå morgenkvisten og det orker jeg ikke med barn. Der blir bakgårdene aldri brukt til annet enn et vors i ny og ne.. Anonymkode: f10c0...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner heller ikke hva du mener med bofellesskap? Dette er jo en helt vanlig byleilighet, der det eneste man deler er hagen. Anonymkode: 1c404...5d8 mente sameie:) Anonymkode: e4dbd...46c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Tror forresten at felleskapet i sameier og borettslag i Oslo varierer veldig, så det er nesten umulig å svare på.. Men mange har egen fb-side eller nettside som man kan sjekke ut før man byr, da kan man kanskje få en ide. Så kan man høre litt med megler om hvem som bor i blokka, om det er mest barnefamilier, mest enslige eller liknende. Vil tro det er litt bedre felleskap om det feks er mange barnefamilier enn om det er masse pensjonister og studenter. Borettslag er nok litt tryggere på at det er bedre felleskap enn sameie da, siden det er mye mindre utleie i borettslag (andelsleilighet) så mindre gjennomtrekk av folk og de som bor der bryr seg kanskje mer om bakgården og hagen osv. Anonymkode: 8802a...744 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 6,5 MILLIONER for så dårlig standard? Oslo er sinnsykt. Anonymkode: 1871e...38c 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er spørsmål som er helt umulig å svare på for oss. Du må nesten høre med megler (om megler i det hele tatt vet noe om det) eller prøve å snakke med noen av beboerne i borettslaget når du er på visning. Min erfaring er at det er mye kollektiv og unge uten barn som bor på Grünerløkka, og jeg personlig hadde ikke valgt å bo der, fordi jeg har barn og de jeg kjenner som bor på Løkka har ofte problemer med naboer/kollektiv som har fester til langt utpå morgenkvisten og det orker jeg ikke med barn. Der blir bakgårdene aldri brukt til annet enn et vors i ny og ne.. Anonymkode: f10c0...6b5 Enig, tenker også at det er få barnefamilier der/ i sentrum generelt, syntes personlig det er veldig barnevennlig rundt Østensjø og Nordstrand (men Nordstrand er litt dyrere) Bor på Tveita selv og det er lekeplass og barnehage rett utenfor, så min på 6år har mange å leke med! Så jeg ville heller satset på borettslag der jeg ser det er satt opp uteområder til barn. Anonymkode: 86ce2...536
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): mente sameie:) Anonymkode: e4dbd...46c Dette var borettslag, ikke sameie (ikke det samme). Anonymkode: 1382e...cfd 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: hei! Jeg og sambo er på boligjakt og ser på leiligheter på grunerløkka. En av de vi så på (som dessverre ble solgt) er i tredje etasje og har en indre bakgård. Vi har ikke bodd i byen før og jeg lurer på om noe sånt kunne vært noe for oss. vi har et barn på tre år. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=218604245 er det noen her som har erfaring med bofelleskap i sentrum? hvordan er atmosfæren og felleskapet? kan barna leke fritt i felles bakgård, og blir den i det hele tatt brukt? setter pris på alle innspill! Anonymkode: e4dbd...46c Legg merke til himmelretningene, for framtiden. Her er det stue og kjøkken som er nordvendt, mens alle soverommene er sørvendt. Det er ikke akkurat optimalt. Anonymkode: d55bd...d01 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå