Silva Pluvialis Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Jeg vet ikke om dere er her, men jeg regner kanskje med at noen av dere også frekventerer dette forumet. Det er mye i media om netthets og netthat. Det har vært flere saker hvor influencere, kjendiser, politikere eller andre privatpersoner har opplevd å få hets, drapstrusler og beskjed om å drepe seg selv. Det er ikke sjeldent at offentlige personer får trusler på liv og helse i innboksen. Helt spinnvilt! Jeg forstår at man kan ha forskjellige meninger om saker, men jeg kan ikke forstå at folk tyr til drapstrusler og oppfordringer til selvmord bare fordi at de misliker noen eller er uenig i det de fronter og står for. Hvor kommer alt hatet fra? Hva er det som får folk til å oppføre seg sånn på sosiale medier? Det er helt greit å være uenig. Det er helt greit å ikke like alle - men det finnes en grense for hva som er greit å ytre og ikke. Drapstrusler, voldstrusler, voldtektstrusler, oppfordringer til selvmord og annen hets er IKKE ok. Og det er ikke bare ikke ok. Det er straffbare ytringer man kan få bot, eller i verste fall fengselsstraff for. Så om du som leser her har sendt straffbare trusler til andre på sosiale medier, hvorfor? Hva driver deg? Hvem er du? Noen som kan forklare?
Gjest theTitanic Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Jeg tror det er tomme trusler og at det er feige mennesker som ikke hadde turt å si det ansikt til ansikt. Typ bråkjekk i sofaen. Tror heller ikke de har den ringeste anelse om hvor mye det de sier kan påvirke et menneske
Silva Pluvialis Skrevet 1. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2021 theTitanic skrev (1 minutt siden): Jeg tror det er tomme trusler og at det er feige mennesker som ikke hadde turt å si det ansikt til ansikt. Typ bråkjekk i sofaen. Tror heller ikke de har den ringeste anelse om hvor mye det de sier kan påvirke et menneske Feige er de helt klart, men jeg tror de vet akkurat hva de gjør. Det er antagelig presist derfor de sender trusler. De vil skremme og se folk lide. Det er mangel på empati.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Dette har jeg opplevd flere ganger, spesielt fra menn. Og de er ikke redde for å si det i fylla iafall, heller ikke på Tinder. Beviser at veldig mange menn er født uten empati og liker å skade kvinner psykisk. Er en grunn til at jeg er livredd menn. Hadde jeg hatt en sønn og fått vite at han snakket sånn til damer, hadde jeg gjort han arveløs. Anonymkode: 3be3c...73f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 1 hour ago, Gjenferdet said: Feige er de helt klart, men jeg tror de vet akkurat hva de gjør. Det er antagelig presist derfor de sender trusler. De vil skremme og se folk lide. Det er mangel på empati. Ikke nødvendigvis mangel på empati, men folk kan havne på ubeskrivlig mørke steder når de er alvorlig deprimert. Når man har kommet til det nivået er det beksvart og flere av dem er antakelig selvmordskanditater selv. Ikke at det unnskylder oppførselen, men jeg tror de egentlig har det verre en de som får føle sinnet deres. Det er antakelig et sinne enkelte har når de føler de ikke har noe eller ser noen utvei. De har gitt opp livet og menneskeligheten både overfor seg selv og mot andre. Mest sannsynlig dypt ensomme mennesker. Anonymkode: 8c409...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå