Gå til innhold

Sette tørketrommel oppå benkeplate?

lady90

Anbefalte innlegg

Kan man sette en tørketrommel oppå en benkeplate til kjøkken? Med vibrasjonsføtter på selvfølgelig. 

Skal endre litt på vaskerommet og det er allerede benkeplate over vaskemaskinen idag og for å spare plass vil vi ha et tårn med tørketrommelen oppå vaskemaskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ligger benkeplaten løst oppå vaskemaskinen?

Er benkeplaten forankret i noe (i vegg) eller står den på lange ben på gulv? I så fall må du undersøke om dette er sterkt nok til å holde en tørketrommel.

Mange har vel tørketrommel stående rett oppå vaskemaskina, men jeg vet ikke om dette er heldig,

Anonymkode: f9d52...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange har vel tørketrommel stående rett oppå vaskemaskina, men jeg vet ikke om dette er heldig,

Det er dette som er vanlig, ja. Ihvertfall blant folk jeg kjenner.

Anonymkode: a99cf...0f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lady90 skrev (12 minutter siden):

Kan man sette en tørketrommel oppå en benkeplate til kjøkken? Med vibrasjonsføtter på selvfølgelig. 

Skal endre litt på vaskerommet og det er allerede benkeplate over vaskemaskinen idag og for å spare plass vil vi ha et tårn med tørketrommelen oppå vaskemaskinen. 

Det spørs om benkeplata tåler vekten av tørketrommelen, hvis det er slik at benkeplaten ikke hviler på vaskemaskinen.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ligger benkeplaten løst oppå vaskemaskinen?

Er benkeplaten forankret i noe (i vegg) eller står den på lange ben på gulv? I så fall må du undersøke om dette er sterkt nok til å holde en tørketrommel.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er dette som er vanlig, ja. Ihvertfall blant folk jeg kjenner.

Anonymkode: a99cf...0f9

Ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet heller ikke om din vaskemaskin tåler å ha en tørketrommel stående oppå seg. Sjekk vaskemaskinens bruksanvisning og/eller spør forhandleren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet heller ikke om din vaskemaskin tåler å ha en tørketrommel stående oppå seg. Sjekk vaskemaskinens bruksanvisning og/eller spør forhandleren. 

Støtter denne. Min vaskemaskin kastet trommelen av, det kunne vært farlig om barna var der.

Anonymkode: 4156c...ba4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Støtter denne. Min vaskemaskin kastet trommelen av, det kunne vært farlig om barna var der.

Det er bra at du opplyste om dette her i tråden. Jeg vet ikke om det i senere tid har blitt laget en spesialdel som man kan feste tørketrommelen fast i vaskemaskinen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den kommer til å stå inntil et kjøleskap så tror ikke det er så farlig. I tillegg har den vibrasjonsføtter som skal holde den i ro. Har hatt tørketrommel oppå vaskemaskin før og hadde aldri noen problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er bra at du opplyste om dette her i tråden. Jeg vet ikke om det i senere tid har blitt laget en spesialdel som man kan feste tørketrommelen fast i vaskemaskinen med?

Google stablesett for vaskemaskin og tørketrommel.

Anonymkode: daf45...a89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lady90 skrev (14 minutter siden):

Den kommer til å stå inntil et kjøleskap så tror ikke det er så farlig. I tillegg har den vibrasjonsføtter som skal holde den i ro. Har hatt tørketrommel oppå vaskemaskin før og hadde aldri noen problemer. 

Inntil et kjøleskap? Ikke veldig tett inntil håper jeg. Et kjøleskap skal ha et visst antall cm med luft rundt seg både bak og på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det kan du. Jeg har det selv - vel og merke på vaskerommet, men likevel. Har også sett det hos en del andre.

Anonymkode: 3aa72...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Inntil et kjøleskap? Ikke veldig tett inntil håper jeg. Et kjøleskap skal ha et visst antall cm med luft rundt seg både bak og på begge sider.

Kjøleskapet mitt er integrert i et annet skap, svært lite rom på sidene der. Har gått fint i over ti år, og tror det er rimelig vanlig. Det er for øvrig kun metall på sidene av mitt kjøleskap, ingenting som "puster" der, det er også lite varmeutvikling der.

Bak er det selvsagt mer romslig.

Anonymkode: 3aa72...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...