Gå til innhold

Hytte til 7 millioner. Er det vanlig å eie for to personer med gjennomsnittlig inntekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 8dc3e...af6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hvis man har arvet den?

Anonymkode: 3fe68...19f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mulig hvis den er arvet, men jeg vil si nei. Ikke til 7 millioner. Det er vel en del ekstra utgifter i forhold til "wear and tear" på hytter også, og det ville vært en enorm utgiftspost på to gjennomsnittelige inntekter.

Anonymkode: 02535...310

• Liker 3
Gjest laPistola
Skrevet

Vanlig? Hva er vanlig? Har de arvet den? Hva eier de ellers? 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange har tjent millioner av kroner på boligsalg, så det er ikke umulig. Man tjener fort 2-3 mill på 5-8 år om man kjøper og selger når det er mest gunstig, spesielt i populære områder.

Anonymkode: c6674...a33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hytte til 7 mill? Det kaller jeg hus eller palass. Sikkert mye og vaske og ikke noe for meg. Er vel ikke billig å holde noe sånt vedlike vil jeg tro. Jeg er ikje vant til folk med hytter til 7 mill. Men sikkert noen av de og. Mye penger i befolkningen i Norge.

Anonymkode: c5317...f28

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

Handler tråden om misunnelse...? 

AnonymBruker
Skrevet

Om den er arvet, eller de har lån så det holder😬

Anonymkode: 671f2...920

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken alder er eiere i? 

Nå når jeg er i den alderen hvor lån er nedbetalt osv kunne jeg ha eid det. Eller ikke akkurar nå som singel da, men med en partner. 

Anonymkode: 041de...fce

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig er det ikke. Men neppe umulig om det er snakk om arv, familiehytte eller enorm gevinst ved boligsalg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Det er ikke engang vanlig å ha så dyrt hus på to vanlige inntekter.

Anonymkode: d80c9...285

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen med hytte til 7 mill, så det er ikke vanlig i min omgangskrets.

Anonymkode: 7aa0d...a7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hytte til 7 mill (selges for 7 mill) ikke veldig uvanlig langs sjøen i Vestfold, og det er da mange med vanlig inntekt som har arvet hytte der (meg selv inkludert).

Anonymkode: 32f92...236

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på personenes alder (hvor lenge de har kunne spare) og hvor dyrt hus de har.. + generell økonomi, kan jo ha vanlig inntekt men lite ut pga ikke barn, ikke dyr bil og slikt. 

Mange jeg kjenner til på min alder (33-40 år) har hus og leiligheter verdt fra 6 til 14 millioner. Så om de samme personene hadde bodd et sted i landet der hus kostet 3-5 millioner så kunne de jo kjøpt seg en hytte til 7 mill i tillegg.

Anonymkode: e0dfa...d60

AnonymBruker
Skrevet

(Alle jeg kjenner med hytte har forresten arvet den eller så er det familiens hytte som de skal arve, det er veldig vanlig. Vi eier snart en hytte verdt langt mer enn 7 millioner som vi aldri hadde hatt råd til å kjøpe selv fordi den har hørt til familien i generasjoner)

Anonymkode: e0dfa...d60

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Veldig mange har tjent millioner av kroner på boligsalg, så det er ikke umulig. Man tjener fort 2-3 mill på 5-8 år om man kjøper og selger når det er mest gunstig, spesielt i populære områder.

Den eneste måten å frigjøre penger på ved boligsalg, er å selge boligen for å flytte til noe billigere (eller bli leietaker, naturligvis). Det er selvsagt mulig at folk selger en enebolig i Holmenkollåsen for å flytte inn i en toroms i Groruddalen, men vanlig er det ikke. Så det er neppe derfra pengene kommer.

Anonymkode: df466...1d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eier de bolig utenom hytta? Veldig mange hytter ligger på den prisen, kommer an på hvor den ligger, og hvor stor den er osv. 

det er mange som sitter med gjeld opp til ørene, men banken hadde ikke gitt de lån om de ikke hadde økonomi til å bevilge lånet. Mulig de har arvet penger du ikke vet om, eller har tjent på salg av bolig tidligere. 
Vi eier boligen vår og har normal inntekt, vi kan få lån på 5 mill til å realisere hyttedrømmen, men vi gikk noen runder med oss selv og fant ut at det ikke er verdt det for oss. Det blir for dyrt, i tillegg må en betale kommunale avgifter, forsikring, strøm osv på hytta.. har veldig lyst på hytte, men da burde vi ha større inntekt. Fant ut at vi heller vil ha råd til å gå på kino, kafé en gang i blant og ta en shopping tur. 
ble full avsporing her, beklager. 
men svaret er ja, det er fullt mulig 

Anonymkode: 03b53...9fc

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte til noen millioner og har ikke arvet. Kjøpte hus for 15 år siden som steg en god del i verdi i tillegg sparte i fond. For noen år side kjøpte vi hytte som vi fikk en del under takst. Denne har nå steget en god del i verdi. Vi har ikke arvet og 2 normale inntekter. Lever veldig økonomisk. 

Anonymkode: 72487...f48

• Liker 2
Skrevet

Helt idiotisk å ha hytte til den prisen. Uansett inntekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den norske gjennomsnittshytta koster 2.3 millioner, så det er ikke vanlig å ha hytte til 7 millioner.

Anonymkode: df466...1d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...