AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Jeg hater venninna mi. Vi er ikke venninner lengre, men jeg later som, for det er enklere. Jeg skal fase henne ut litt og litt. Jeg har fortalt henne igjen og igjen når hun tråkker på meg og får meg til å føle meg dårlig. Hun er egoistisk og fæl. Hun ser aldri min side, og gaslighter meg. Hun ser kun seg selv. Kjære venninne, om du leser dette. Vit at jeg hater deg. Veldig. Anonymkode: 4c4fb...5ee
MichaelJackson Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hater venninna mi. Vi er ikke venninner lengre, men jeg later som, for det er enklere. Jeg skal fase henne ut litt og litt. Jeg har fortalt henne igjen og igjen når hun tråkker på meg og får meg til å føle meg dårlig. Hun er egoistisk og fæl. Hun ser aldri min side, og gaslighter meg. Hun ser kun seg selv. Kjære venninne, om du leser dette. Vit at jeg hater deg. Veldig. Anonymkode: 4c4fb...5ee Dette må du fortelle henne og bli ferdig med. Du plager deg selv. Tror ikke det er henne som er problemet 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Å hate folk er veldig usunt, kan du ikke heller bare vokse opp og kutte henne ut for godt? Anonymkode: 72904...122 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Hvorfor kaller du henne venninne? En du hater er ikke en venn. Eller er det muligens DU som ikke er en venn??? Anonymkode: 83266...9dd 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 Forstår deg godt Ts, jeg har heller ikke noe til overs for falske kjipe folk. Flere ganger har jeg "fulgt med på lasset" fordi jeg enda ikke forstod, men når klarheten kommer og du virkelig ser personene for det de er, ja det er det nesten en god følelse synes jeg, er såååå godt å bare drite i mer kontakt. Synes det er aller venskaligst når det er familie, men av de som ikke tilhører slekt så er det bare å stenge døra og slutte å svare. Det finnes nok av fine folk i verden å dele tiden med, ikke noe poeng å gi narsissistene mer ufortjent oppmerksomhet. Anonymkode: 01178...1da
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Det er sikkert like greit, er du halvparten så aggressiv i måten å være på i virkeligheten så tror jeg det er til det beste for din venninne. Folk med psykiske problemer ser ofte ikke sine egne "feil". Anonymkode: 65382...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er sikkert like greit, er du halvparten så aggressiv i måten å være på i virkeligheten så tror jeg det er til det beste for din venninne. Folk med psykiske problemer ser ofte ikke sine egne "feil". Anonymkode: 65382...c8c Synes ikke TS virker agressiv mer enn at det må da være lov til å lufte ut litt på et forum. Jeg har selv hatt flere skikkelig ille opplevelser med mennesker, og et par av de gir jeg meg retten til å mislike så mye at jeg nesten ikke har ord for det. Det at du tar mobberens side sier mer om deg enn det sier om henne som har behov for å "skrike ut" etter å ha opplevd heftig mobbing/gaslighting/manipulering. Anonymkode: 01178...1da 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvorfor kaller du henne venninne? En du hater er ikke en venn. Eller er det muligens DU som ikke er en venn??? Anonymkode: 83266...9dd Man kan bli venner med folk i god tro, men etterhvert oppdage at de er skikkelig kjipe folk som liker å ødelegge andre. Noen ganger tar det litt tid for den kjipe å vise sitt sanne jeg, og med gaslighting i bildet så er det often en forvirrende suppe før man får klarhet i hva som foregår. En empatisk person vil gjerne henge igjen i vennskapet litt ekstra for å gi personen en sjangs, man prøver liksom å se forbi de dårlige sidene, "han/hun er sikkert god på bunn" -men etterhvert så betyr jo det at den kjipe får makt til å være enda mer kjip, de utsatte blir mer og mer tråkka på. Heldigvis så blir det noen ganger nok for den mer empatiske, før det går alt for lang (og desverre noen ganger etter det gikk for langt..). Som så i dette tilfellet. Anonymkode: 01178...1da
Strange Doll Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 Om det er slik at du føler deg dårlig av å være med denne personen er det nok best for begge parter å være ærlig å si at du ikke syns dere passer sammen og derfor vil avslutte vennskapet. Om du skal fase henne ut er det jo bare å pine seg selv.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Å hate folk er veldig usunt, kan du ikke heller bare vokse opp og kutte henne ut for godt? Anonymkode: 72904...122 Det er nok det Ts prøver på nå, men du vet, "dagen etter" noe har skjedd så er pulsen fortsatt høy. Om du hadd opplevd å bli "rævkjørt" av noen, så hadd du også vært dint før du fikk det på avstand. Anonymkode: 01178...1da
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 hadde og sint* Anonymkode: 01178...1da
Zooey Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 Du forlenger jo smerten ved å unngå henne eller la være å avslutte vennskapet. Gjør deg selv en tjeneste og avslutt vennskapet. Gi deg selv tillatelse til å gå videre.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 Hvorfor har du latt det gå så langt at du hater henne? Hva sier det om deg, som fortsatt later som at du er hennes venninne (fordi det er enklere), til tross for at du hater henne? Anonymkode: 2337a...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå