AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Trøttheten i første trimester har slått meg for fullt, og jeg går rundt som en zombie og føler meg rett og slett syk. I tillegg får jeg ikke sove når jeg vil på kvelden og på morgenen våkner jeg alt for tidlig, og deretter får jeg ikke sove igjen. Får heller ikke til å sove noe særmig på dagtid. Kjenner jeg ikke fungerer i hverdagen. Lurer på om dette er noe som er "innafor" å be om sykemelding for? Tar gjerne imot tips til hvordan takle dette også, for jeg begynner å bli desperat 😩 Anonymkode: 4c236...d4f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Det er vanlig ja, men selvfølgelig innafor å diskutere sykemelding med legen selv om det er vanlig. Klarer du ikke å jobbe, så klarer du ikke å jobbe. Lytt til kroppen og hvil, du lager et liv! Det er også lurt å få tatt noen blodprøver når du er hos legen, kanskje det er mangel på jern eller vitamin-mangel. Anonymkode: e4bd5...1b3 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er vanlig ja, men selvfølgelig innafor å diskutere sykemelding med legen selv om det er vanlig. Klarer du ikke å jobbe, så klarer du ikke å jobbe. Lytt til kroppen og hvil, du lager et liv! Det er også lurt å få tatt noen blodprøver når du er hos legen, kanskje det er mangel på jern eller vitamin-mangel. Anonymkode: e4bd5...1b3 Takk for svar! Stresser bare litt med en frykt for at legen sier at det er helt vanlig, og at "alle" tåler det, så sykmelding blir ikke aktuelt 😅 Kjenner ikke legen jeg skal til, så er vanskelkg å vite. Anonymkode: 4c236...d4f
-lykke- Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Jeg ble sykemeldt i første trimester pga dette og en voldsom kvalme. Kastet ikke så mye opp, men var skikkelig kvalm og uggen, og altså helt utmatta. Jeg sov derimot hele tiden, klarte nesten ikke holde meg våken. Ved uke 14 ca var saken en helt annen, og jeg var tilbake på jobb. Snakk med legen din. Lykke til, og god bedring! Det blir bedre 😊 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 -lykke- skrev (2 timer siden): Jeg ble sykemeldt i første trimester pga dette og en voldsom kvalme. Kastet ikke så mye opp, men var skikkelig kvalm og uggen, og altså helt utmatta. Jeg sov derimot hele tiden, klarte nesten ikke holde meg våken. Ved uke 14 ca var saken en helt annen, og jeg var tilbake på jobb. Snakk med legen din. Lykke til, og god bedring! Det blir bedre 😊 Takk! Bra det ordnet seg med sykmelding, godt å vite at det lar seg gjøre 😊 Jeg er også en del kvalm, men heldigvis ingen spying ennå nå i uke 7, og sånn håper jeg det holder seg. Mest av alt gleder jeg meg til disse symptomene gir seg! Anonymkode: 4c236...d4f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Var samme her... Fikk ikke sykemelding, men resept på jern 🙈 Gikk deg til etterhvert da, men glad jeg hadde en forståelsesfull sjef 😅 Anonymkode: b66b1...537
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Var samme her... Fikk ikke sykemelding, men resept på jern 🙈 Gikk deg til etterhvert da, men glad jeg hadde en forståelsesfull sjef 😅 Anonymkode: b66b1...537 Følte du at jerntilskudd var noe hjelp i? 😊 Utmattelse i første trimester har vel sine egne grunner, er veldig vanlig og er gjerne til stede uansett om man har jernmangel eller ikke? Anonymkode: 4c236...d4f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Hadde det helt likt, var totalt zombie fra uke 6 til uke 14! Var 50% sykemeldt i fem uker for å komme gjennom. Plutselig en dag lettet tåka og det var en fantastisk følelse. Jeg var i superform frem til uke 35 da jeg igjen måtte bli sykemeldt pga veldig mye kynnere, mulig truende prematur fødsel osv. Baby kom ti dager over termin 😂 gratulerer med bebis på vei! Diskuter sykemelding med legen og lykke til med alt - du har mye glede i vente 😊 Anonymkode: 74d6d...969
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde det helt likt, var totalt zombie fra uke 6 til uke 14! Var 50% sykemeldt i fem uker for å komme gjennom. Plutselig en dag lettet tåka og det var en fantastisk følelse. Jeg var i superform frem til uke 35 da jeg igjen måtte bli sykemeldt pga veldig mye kynnere, mulig truende prematur fødsel osv. Baby kom ti dager over termin 😂 gratulerer med bebis på vei! Diskuter sykemelding med legen og lykke til med alt - du har mye glede i vente 😊 Anonymkode: 74d6d...969 Tusen takk! 😊 Deilig når den tåka letter, det gleder jeg meg veldig til! Anonymkode: 4c236...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå