AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Jeg har kommet inn på en bachelor program. Men har funnet ut at jeg har søkt feil. Altså ikke søkt feil, men at det er et annet program i samme høyskole som jeg heller mye mer gjerne vil ta. Jeg tror det er nok plass på den også. Noen som har vært borti å bytte program? Anonymkode: adf2b...a4b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Hvis det er ledige plasser så kan du bytte. Snakk med skolen med en gang. Anonymkode: 4ea42...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Er usikker på praksisen men det skal gå an å se om det ligger under resplasser. Der vil det dukke opp hvis det er ledige plasser. Dersom det derimot var begrensede plasser fungerer nok ikke det. Håper det ordner seg og at du får gå på det studiet du helst vil. Anonymkode: 3a770...fba
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er usikker på praksisen men det skal gå an å se om det ligger under resplasser. Der vil det dukke opp hvis det er ledige plasser. Dersom det derimot var begrensede plasser fungerer nok ikke det. Håper det ordner seg og at du får gå på det studiet du helst vil. Anonymkode: 3a770...fba Mente restplasser. Anonymkode: 3a770...fba
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 Nei, i utgangspunktet kan du ikke det. Dersom det studiet du ønsker å bytte til har ledige plasser tar de inn fra venteliste. Det du kan gjøre er som nevnt over å sjekke om det er ledige plasser på restetorget og så bytte den veien. Evt hvis det er like fag mellom det studiet du ønsker å gå og det du er kommet inn på, så kan du ta dette året, søke studieplass til neste og og be om fritak for de fagene du allerede har tatt. Anonymkode: df14a...355 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Dersom det studiet du ønsker å bytte til har ledige plasser tar de inn fra venteliste. Hvorfor er det venteliste om studiet har ledige plasser? Anonymkode: 21a62...4a9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor er det venteliste om studiet har ledige plasser? Anonymkode: 21a62...4a9 Når noen takker nei til plass, ikke møter opp første studiedag ect. Da har studiet en ledig plass, da tar de fra ventelisten. Anonymkode: df14a...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå